چهارشنبه 14 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهمن احمدی امويی به دستور دادستانی بايد تا اطلاع ثانوی در سلول انفرادی بماند

خبرگزاری هرانا - بهمن احمدی امويی روزنامه نگار در بند بدستور دادستانی بايد تا اطلاع ثانوی در انفراديهای بند ۱ زندان رجايی شهر کرج باقی بماند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، بهمن احمدی امويی روزنامه نگار زندان که در سلولهای انفرادی بند ۱ زندان رجايی شهر کرج بسر می‌برد به دستور دادستانی بايد تا اطلاع ثانوی در سلولهای انفرادی باقی بماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است، مسئولين زندان اجازه ندادند زندانيان عادی بند ۱ غذا، لباس و وسايل بهداشتی به دست اين زندانی برسانند.

اين روزنامه نگار زندانی که در پی برگزاری مراسم سالگرد «هدی صابر» به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شده بود در اقدامی تنبيهی به زندان رجايی شهر کرج تبعيد و سپس با دستور قوه قضاييه به سلولهای انفرادی بند ۱ اين زندان منتقل شده بود.

سلولهای انفرادی بند ۱ زندان رجايی شهر کرج يکی از کثيف‌ترين و خشن‌ترين انفراديهای اين زندان به شمار می‌رود. اين انفرادی‌ها که به دوربينهای مدار بسته مجهز شده فاقد سرويس بهداشتی داخل سلول می‌باشد و زندان بان‌ها تنها روزی ۳ بار درب سلول را برای استفاده زندانی از سرويس بهداشتی باز می‌کنند.

در اين انفرادی‌ها زندانيان به ندرت می‌توانند از امکان استحمام و لباس پاکيزه استفاده نمايند.

در انفراديهای بند ۱ زندان رجايی شهر کرج تنبيه بدنی زندانيان با باتون و کابل و فلک امری متداول است و تا کنون چندين زندانی در اين بند دست به خود کشی زده و يا بر اثر بيماری و عدم رسيدگيهای پزشکی فوت نموده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016