شنبه 17 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه دو زندانی سياسی به مناسبت سالگرد ۱۸ تير

هفته / مونترال - در آستانه سالگرد حرکت دانشجويی ۱۸ تير، دو زندانی سياسی زندان رجايی شهر کرج، رضا شريفی بوکانی و خالد حردانی، بيانيه ای منتشر کردند که متن آن در زير آمده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لازم به ذکر است که خالد حردانی به اتهام اخلال در امنيت پرواز جهت هواپيما ربايی، ابتدا به اعدام و سپس با يک درجه تخفيف به حبس ابد محکوم شده است. رضا شريفی بوکانی زندانی سياسی کُرد به خاطر فعاليت‌های سياسی خود به ۳۰ سال و شش ماه حبس محکوم شده است.

مردم شريف ايران

صرف نظر از تمام اتفاقات سياسی سه دهه گذشته، مخصوصا سرکوب سيستماتيک و غيراخلاقی شهروندان منتسب به سازمان ها و گره های سياسی و همچنين اعضای نهادهای مدنی در دهه ۱۳۶۰ ما به صراحت اعلام می کنيم که ۱۸ تير ۱۳۷۸ نقطه عطفی در جنبش آزاديخواهی و دمکراسی طلبی مردم ايران بوده است.

هرچند اين جنبش پس از دستگيری و شکنجه جوانان و دانشجويان مبارز در نطفه خفه شد ولی تاثيرگذاری آن ادامه يافت و اين تاثير در حرکت دادخواهی سياسی و جنبش مدنی مردم در اعتراضات خيابانی پس از انتخابات ۱۳۸۸ کاملا اشکار است.

ما امضا کنندگان اين نوشته خاطره ی اکبر محمدی و ديگر شهدای جنبش دانشجويی و همچنين شهدای جنبش سبز ايران از جمله ندا آقا سلطان و سهراب اعرابی، را گرامی می داريم و در آستانه هجده تير ۱۳۹۱ آرزو می کنيم روزی برسد که ملت ايران در جايگاه واقعی خود از لحاظ فرهنگی، سياسی و اجتماعی قرار بگيرد. در آن روز بی ترديد زندان ها خالی از زندانی عقيدتی و سياسی خواهند بود.

خالد حردانی و رضا شريفی بوکانی
سالن ۱۲ زندان رجايی شهر کرج


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016