دوشنبه 19 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه محمدصديق کبودوند به کردهای سوريه

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان - پدر حقوق بشر کردستان در نامه ای خطاب به کردها در سوريه خواستار پيوستن آنها به جنبش دموکراسی در سوريه و مطالبه خودمختاری و فدراليسم برای کردستان غربی شده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به فعالان سياسی و مدنی، احزاب و سازمان های سياسی و مردم کرد غرب کردستان

همانگونه که از اخبار رسانه ها نقل می شود، نظام حاکمه بر کشور سوريه به يک جنگ نابرابر با مردم و مخالفان خود برخواسته و روزانه خبر قتل و کشتار ده ها نفر از شهروندان آن کشور به جهان مخابره می شود. اکنون اغلب دولت ها، سازمان های بين المللی و مردمان جهان به اين واقعيت واقف اند که نظام حاکم بر سوريه رفورم پذير نيست و با قربانی کردن هزاران نفر از مردم آن به راهی غيرقابل اصلاح و برگشت ناپذير گام نهاده است.

از سويی از آنجا که مردم کرد در آن کشور، از زمان استقلال سوريه رنج آورترين زيست و تاريک ترين تاريخ را داشته و سياست های مبتنی بر تغيير هويت و عربيزه کردن و بی تابعيتی و بی حقوقی تنها بخشی از زندگی رنج بار آنهاست که طبعاً هيچ وجدان بيداری نمی تواند به راحتی از کنار آن بگذرد. با عنايت به انتخاب آقای «عبدالباسط سيدا» از کردها در آن کشور به رياست شورای مقاومت سوريه و جبهه مخالفان، و با توجه به وعده ای که برای خودمختاری و فدراليسم غرب کردستان (سوريه) داده شده است، ضرورت مشارکت گسترده مردم کرد در جنبش ضدنظام سوری بيش از هر زمانی احساس می شود.

اينجانب محمدصديق کبودوند، کرد زندانی در ايران که هم اکنون در اعتراض به اقدامات غيرقانونی و تبعيض دولت جمهوری اسلامی نسبت به فعالان و زندانيان سياسی کرد در اعتصاب غذا به سر می برم، به نام «سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان» از تمامی فعالان و کوشندگان سياسی و مدنی، احزاب و گروه‏های سياسی و زنان و جوانان غرب کردستان درخواست می نمايم با پيوستن به جنبش دموکراسی طلبی و ضداستبدادی کشور بلاديده سوريه، سال‏ها رنج و بی حقوقی و کشتار سبوعانه ۲۰۰۴ قامشلی را به ياد آورند و به مبارزه برای خودمختاری و فدراليسم کردستان غربی (سوريه) قدم پيش بگذارند.

آرزوی قلبی من، پيروزی آزادی و دموکراسی و دستيبابی مردم سوريه به آن و کسب خودمختاری و فدراليسم برای مردم کرد در آن کشور است.

تهران، زندان اوين ۲۰ ژوئن ۲۰۱۲
محمدصديق کبودوند
رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016