دوشنبه 26 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۴۰ درصدی هزينه بستری شدن در بيمارستان

روزنامه شرق در گزارشی از افزايش ۴۰درصدی تعرفه بستری در بيمارستان‌ها خبر داد.

براساس اين گزارش مديرکل دفتر تدوين استانداردهای وزارت بهداشت اعلام کرد: بيشترين رشد تعرفه‌های پزشکی امسال مربوط به خدمات هتلينگ يا تخت روز بيمارستانی است که برای بخش دولتی ۳۵‌درصد و بخش خصوصی ۴۰‌درصد افزايش نسبت به پارسال تصويب شد. اين به آن معناست که از اين پس هزينه بستری شدن در يک بيمارستان نسبت به قبل ۴۰درصد افزايش خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با تاکيد بر اينکه ميان دستمزد پزشک در بخش دولتی و خصوصی تفاوتی ۱۰ برابری وجود دارد گفت: حدود چهارسال پيش فاصله تعرفه حق‌الزحمه يک جراح در بخش دولتی و خصوصی ۱۰ برابر بود اما طی اين مدت با يک شيب ملايم اين فاصله را کم کرديم به طوری که امسال اين فاصله به پنج برابر رسيده است تا پزشکان هرچه بيشتر تمايل پيدا کنند همان خدمتی که در بخش خصوصی به بيمار می‌دهند در بخش دولتی نيز ارايه کنند و مردم هرچه بيشتر از خدمات بخش دولتی راضی‌تر شوند.

از سوی ديگر معاون رفاه اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بيان اينکه تعرفه‌های درمانی و افزايش آن تاثير چندانی بر بيمارستان‌های دولتی ندارد، به طور غيرمستقيم مخالفت خود را با شکل کنونی و ميزان تعرفه‌ها اعلام می‌کند و می‌گويد: ۶۰‌درصد منابع بيمارستان‌ها اعتبارات دولتی است و ۴۰‌درصد براساس تعرفه‌ها حاصل می‌شود و به اين ترتيب تعرفه‌ها در گذران امور بيمارستان‌های دولتی چندان تاثيرگذار نيستند؛ ضمن اينکه در چندين سال گذشته تعرفه‌ها ۵۰درصد افزايش يافته، اما مشکلات بخش درمان حل نشده است.

عمادی اظهار کرد: در اين راستا حقوق کارگران در سال‌جاری ۱۸، حقوق کارمندان ۱۵‌درصد و اعتبار بيمه‌ها ۱۸‌درصد افزايش داشت و ما با عدم افزايش پرداخت‌ها از جيب مردم و به عنوان متولی سازمان‌های بيمه‌ای، افزايش ۱۵‌درصدی تعرفه‌ها را پيشنهاد داديم که در نهايت به افزايش ۲۰‌درصدی آن منجر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016