دوشنبه 26 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار خاتمی و عبدالله نوری: در دام حيله های تفرقه افکنان و دروغ پردازان نيفتيد

محمد خاتمی و عبدالله نوری در آخرين ديدار خود ضمن بررسی مسائل جاری کشور و تأکيد مجدد بر احترام متقابل همه جريان‌ها و گروه‌ها به يکديگر، بر اين نکته تصريح کردند که گرچه در هر جمعی ممکن است شاهد افراط و تفريط در گوشه و کنار باشيم، ولی تمامی دلسوزان انقلاب و علاقمندان به اين آب و خاک با هرگونه تهديد خارجی و فشار عليه ايران مخالف‌اند و دفاع از استقلال و تماميت ارضی را وظيفه خود می‌دانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز پنج شنبه، ۲۲ تيرماه، عبدالله نوری و سيدمحمد خاتمی ديدار و گفت و گو کردند.
در اين ديدار ضمن بررسی مسائل جاری کشور و تأکيد مجدد بر لزوم تلاش برای برون رفت از وضعيت کنونی براساس قانون اساسی و احترام متقابل همه جريان ها و گروه ها به يکديگر، اين نکته تصريح شد که گرچه در هر جمعی ممکن است شاهد افراط و تفريط در گوشه و کنار باشيم، ولی تمامی دلسوزان انقلاب و علاقمندان به اين آب و خاک با هرگونه تهديد خارجی و فشار عليه ايران مخالف اند و دفاع از استقلال و تماميت ارضی را وظيفه خود می دانند.
همچنين دو طرف بر ضرورت تلطيف فضای عمومی و رسيدن به هماهنگی براساس مصالح ملی، خدمت به انقلاب و کشور و ضرورت بازتر شدن فضای سياسی با آزادی زندانيان سياسی و رفع حصرها و محدوديت ها تأکيد نموده، تحقق اين مهم را در درجه اول به نفع نظام و ملت بزرگوار و موجب تقويت پايه های اقتدار و امنيت ملی دانستند.
نوری و خاتمی همچنين اجرای همه جانبه ی قانون اساسی از سوی همگان، بخصوص حکومت، دفاع از حقوق مردم، حفاظت از منافع ملی و تقويت توسعه سياسی و اجتماعی در کنار احترام به رأی و نظر جمع از سوی تمام گروه ها، بخصوص اصلاح طلبان به عنوان وظيفه ای مهم مورد تأکيد قرار داده، آزادی بيان و نقد و انتقاد را گشاينده راه ها به سوی بهروزی و اصلاح امور دانستند.
توجه به تنگناها و مسائل معيشتی مردم و مسائل تهديد کننده ی مسير توسعه ی همه جانبه کشور، مهم ترين اولويت اصلاح طلبان اعلام شد و از رسانه ها بخصوص آن ها که ادعای التزام به ارزش های اسلامی و انقلابی دارند خواسته شد تا اصول اخلاقی را رعايت نموده، به صدق و راستی به عنوان يکی از والاترين ارزشهای دينی و اخلاقی احترام بگذارند.
سيد محمد خاتمی و عبدالله نوری در پايان اين نشست تصريح کردند: "راه نقد و گفت و گو نبايد بسته شود و مخالفان می توانند به جای دروغ و تهمت ها، منصفانه به نقد بپردازند و با منطق و استدلال از برداشت خود دفاع کنند" و به همگان توصيه نمودند که به هيچ وجه در دام حيله های تفرقه افکنان و دروغ پردازان نيفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016