چهارشنبه 28 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران به حکم اعدام پنج تن ديگر از فعالان سياسی ـ فرهنگی اعراب ايرانی

خانم ها و آقايان گرامی!

در حاليکه وجدان های آگاه بشريت و تمام افراد انسان دوست، از اعدام چهار تن از جوانان عرب ايرانی در چند هفته گذشته، هنوز به شدت متاثرند و در غم بزرگی فرو رفته اند، بنابر خبرهای انتشار يافته، جمهوری اسلامی ايران قصد اعدام پنج تن ديگر از فعالان سياسی ـ فرهنگی، روشنفکران و تحصيل کرده های اعراب ايرانی را دارد.

آقايان محمدعلی عموری فارغالتحصيل دانشگاه صنعتی اصفهان و دبير يک نشريه دانشجوئی به زبان عربی، هاشم شعبانی معلم زبان عربی دبيرستانهای شهر رامشير، هادی راشدی و دو برادر ديگر به نامهای مختار و جابر آلبوشه که از اسفند ۱۳۹۰ در زندان بسر می برند، به اتهامات پوچی مانند اقدام عليه امنيت ملی به اعدام محکوم شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جمهوری اسلامی ايران در طی سی و سه سال حاکميت ننگين خود، چندين هزار تن از مخالفين و دگرانديشان و دگر باوران دينی و يا عقيدتی را بر اساس اتهاماتی مانند دشمنی با خدا و اسلام و جاسوسی برای بيگانگان، به قتل رسانده است.

دستورات اجرای تمام اين اعدام ها از سوی مراجعی صادر می شوند که فاقد صلاحيت لازم برای قضاوت هستند و بيدادگاه های رژيم اسلامی ايران دارای شرايط ضروری يک دادگاه صالحه و عادلانه و بی طرف نمی باشند و بدين لحاظ، اساسا هيچ اعتبار قانونی ندارند.

در ايران امروزی، همه بازداشت و دستگيری ها، بازپرسی و بازجوئی ها، خودسرانه صورت می گيرند. ارائه مدارک دال بر ارتکاب جرم، حق انتخاب وکيل، وجود هيئت منصفه و قاضی بی طرف و ساير شرايط و معيار های بين المللی ناشی از منشور جهانی حقوق بشر و پيمان های الحاقی آن، هيچ يک در مورد محاکمات دادگاه های فرمايشی ايران، رعايت نمی شوند و مصداق عملی نمی يابند.

بر اساس گواهی هزاران ايرانی که تا کنون به زندان های جمهوری اسلامی افتاده اند، اعمال شکنجه جسمی و روحی متداول ترين روش بازجوئی برای اعتراف گيری و پرونده سازی برای زندانيان می باشد. ما از شما بشر دوستان و آزادی خواهان در خواست داريم تا همه امکانات خود را برای جلوگيری از اين جنايت هولناک به کار گيريد.

ما شما را به نام انسانيت واحترام به شرافت انسانی فرا می خوانيم که از هيچ تلاشی در حد امکان و توان خود برای لغو احکام اعدام اين پنج انسان و تشکيل دادگاهی عادلانه برای رسيدگی به اتهامات آنان دريغ نورزيد.

ما از تمامی کنشگران حقوق بشر و مدافعان حقوق دموکراتيک و شهروندی ايرانيان در خواست می کنيم با فرستادن نامه به تمامی نهادهای حقوق بشری، صاحب منصبان جهانی و با ارسال نامه های اعتراضی به نمايندگی های جمهوری اسلامی درخارج از کشور و نامه اعتراضی به قوه قضائيه حکومت اسلامی در ايران، خواستار توقف فوری احکام غير قانونی و اعدام اين هموطنان شوند.

اتحاد برای پيشبرد سکولار دموکراسی در ايران- آمريکا و کانادا
انجمن حقوق بشرودموکراسی ـ هامبورگ
جمعيت دفاع از حقوق مردم ايران ـ اتريش
حاميان مادران پارک لاله در لوس انجلس ـ ولی
کانون ايران آزاد ـ- آلمان
فدراسيون اروپرس ـ بلژيک
اتحاد برای ايران ـ بلژيک
جامعه دفاع از حقوق بشرو دموکراسی درايران ـ سوئد
اتحاد برای پيشبرد سکولار دموکراسی در ايران ـ تورانتو
جامعه حقوق بشر در ايران ـ جنوب کاليفرنيا
کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی ـ پاريس
اتحاد برای پيشبرد سکولاردموکراسی در ايران ـ نيويورک
اتحاد برای پيشبرد سکولاردموکراسی در ايران ـ شيکاگو
اتحاد برای پيشبرد سکولاردموکراسی در ايران ـ لوس انجلس
شبکه همبستگی ملی ايرانيان فرزنوـ کاليفرنيا
حاميان مادران پارک لاله
جمعيت پشتيبانی از مبارزات دموکرايتک مردم ايران ـ کلن
خانه همبستگی مهــر ـ کلن
مادران پارک لاله ايران
همبستگی جهانی با مادران پارک لاله ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016