یکشنبه 1 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نفتکش‌های خارجی تحت پوشش بيمه‌ای شرکت‌های ايرانی قرار می‌گيرند


خبرگزاری فارس: يک عضو کميسيون اقتصادی مجلس با تأکيد بر اينکه هم اکنون شرکت‌های بيمه‌ای داخل توانمندی پوشش‌های خدمات خود را در سطح بين‌المللی به دست آورده‌اند،گفت: نفتکش‌های خارجی هم تحت پوشش بيمه‌ای شرکت‌های ايرانی قرار می‌گيرند.

سيد‌محمدحسين ميرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به زيان شرکت‌های بيمه‌ای غربی در جريان‌ محدوديت در بيمه‌کردن نفتکش‌های ايرانی، اظهار داشت: هر اقدامی از سوی کشورهای غربی مبنی بر تحريم ايران مايه‌ی خير و برکات فراوانی است.اخيرا نيز به خاطر محدويت‌های بيمه‌ای شرکت‌های غربی، متضرر شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه تحريم‌ها موجب شناخت بيشتر از توانمندی‌های داخلی می‌شود، ادامه داد: قطعا قبل از اعمال تحريم‌ها، ظرفيت و توانمندی بيمه‌کردن نفتکش‌های ايرانی وجود داشت و به برکت همين اقدامات خصمانه دشمنان، شرکت‌های بيمه‌‌ای داخلی منتفع شدند.

اين عضو کميسيون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: درحال حاضر توانمندی بيمه در عرصه‌های فراملی و بين‌المللی مطرح شده است که اميدواريم در اين زمينه شاهد سودآوری بيشتر آن‌ها باشيم.

ميرمحمدی با ابراز خرسندی از اينکه نفتکش‌های خارجی هم توسط شرکت‌های ايرانی بيمه می‌شوند، يادآور شد: کشورهايی که درصدد جابه‌جايی کالاهای نفتی و غيرنفتی هستند از ظرفيت‌های شرکت‌های بيمه‌ای داخل استفاده خواهند کرد، بنابراين بايد گفت در صورت عدم تحريم‌ها، شايد اين دستاوردها هم حاصل نمی‌شد.

نماينده مردم گلپايگان، موفقيت شرکت‌های بيمه‌ای داخلی در جريان تحريم‌های اخير را دستاوردی مهم دانست و گفت: هم اکنون شرکت‌های بيمه‌‌ای داخل قدرت پوشش‌های خدمات خود را در سطح بين‌المللی به دست آورده‌اند که اين حرکت موجب غرور و افتخار ملت ايران شده است.

*انتقال نفت از "لوله"موقعيت استراتژيک ‌تنگه‌هرمز را تحت تأثير قرار نمی‌دهد

اين عضو کميسيون اقتصادی همچنين با تأکيد بر شکست اقدام اخير امارات مبنی بر انتقال نفت برای دور زدن تنگه هرمز، تصريح کرد: خط لوله امارات توان جايگزينی با تنگه هرمز را ندارد؛ از طرف ديگر اين تنگه بسيار استراتژيک و خارج از موقعيت جغرافيايی مناسب آن در دنيا، موجب جابجايی بسياری از کالاهای غير نفتی هم هست، بنابراين حرکت‌‌های انجام شده در جريان کم اهميت جلوه دادن تنگه هرمز کاری بی حاصل است.

وی ادامه داد: به غير از انتقال منابع نفتی از تنگه هرمز کالاهای استراتژيک و اساسی ديگر در حال جابجايی است و طرح امارات برای انتقال منابع نفتی از طريق "لوله" کاری بيهوده، بدون توجيه اقتصادی و هزينه‌ای است.

ميرمحمدی در پايان خاطرنشان کرد: فقط بحث سياسی موضوع تنگه هرمز مطرح است. اگر جمهوری اسلامی اراده‌اش بر اين باشد که بر تنگه هرمز اعمال حاکميت کند، به طور دقيق و در راستای منافع ملی داخلی خواهد بود و در صورت اقدام ايران، برای دنيا حرفی برای گفتن نخواهد ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016