سه شنبه 10 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخست وزير روسيه اختلاف با آمريکا درباره سوريه را ناچيز دانست

بيژن برهمندی ـ راديو بين المللی فرانسه ـ ديميتری مدودف نخست وزير روسيه می گويد که موضع اين کشور درباره بحران سوريه با مواضع آمريکا و انگليس در اين باره، آن گونه که گفته می شود، فاصله چندانی ندارد.

در حاليکه فرانسه از اول ماه اوت – يعنی از روز چهارشنبه آينده، پس فردا- رياست دوره ای شورای امنيت را بر عهده خواهد گرفت، لوران فابيوس وزير خارجه اين کشور امروز اعلام کرد که فرانسه تا پايان اين هفته خواهان جلسه فوری وزرای خارجه کشورهای عضو شورای امنيت، به قصد توقف کشتارها و زمينه سازی برای گذار سياسی در سوريه خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که امروز نشريه تايمز چاپ لندن مصاحبه ای را با ديميتری مدودف نخست وزير روسيه منتشر کرد که در آن مدودف مدعی شده است که موضع روسيه درباره بحران سوريه با مواضع آمريکا و انگليس در اين باره، آن گونه که گفته می شود، فاصله چندانی ندارد.

او که به قصد شرکت در مراسم افتتاح مسابقات المپيک در انگلستان به سر می برد، در اين مصاحبه می گويد "همه ما بر اين نکته پافشاری داريم که بدترين حالت در سوريه برپائی جنگ داخلی است.

نخست وزير روسيه همچنين گفت که "من دقيقاً نمی دانم تعادل سياسی در اين کشور در آينده چگونه به وجود خواهد آمد و جای بشار اسد در اين معادله کجا خواهد بود؟" او اضافه کرد که اين چيزی است که مردم سوريه بايد درباره اش تصميم بگيرند.

روز گذشته همچنين فرستاده ويژه پاپ بنديکت شانزدهم به سوريه، ماريو زناری، در يک مصاحبه در دمشق از روحانيون مذهبی اين کشور خواست که مردم را به پايان دادن به خشونت ها دعوت کنند.

دو روز پيش پاپ نيز طی سخنانی خواهان قطع فوری خونريزی ها در سوريه شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016