سه شنبه 10 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترکيه سوريه را تهديد به مداخله کرد، ايران به ترکيه هشدار داد

راديو زمانه ـ احمد داود اوغلو، وزير امور خارجه ترکيه گفت که در صورت بر پا شدن پايگاه‌های القاعده و شورشيان کرد پ.ک.ک در نزديکی مرز سوريه و ترکيه و اعلام يک دولت مستقل مذهبی يا قومی، احتمال مداخله ترکيه در سوريه وجود خواهد داشت.

به گزارش سايت بلومبرگ، داود اوغلو ، در گفت‌وگويی که امروز، سه‌شنبه ۳۱ ژوئيه (دهم مردادماه) در روزنامه هابرتورک ترکيه منتشر شد، اظهار داشت دولت ترکيه تهديد کرده است که حضور گروه‌های القاعده و حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در مرز دو کشور و همچنين بی‌ثباتی در شهر حلب می‌تواند به مداخله ترکيه در سوريه منجر شود.

اين روزنامه به نقل از داود اوغلو نوشت که دولت ترکيه با هر گروهی اعم از کرد، سنی يا دروزی که با سوءاستفاده از آشفتگی سوريه قصد اعلام استقلال خود را داشته باشند، مقابله خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


داود اوغلو در گفت‌وگوی ديگری با روزنامه "حريت" ترکيه نيز گفت: "حلب حساس‌ترين شهر در اين منطقه به شمار می‌آيد و بی‌ثباتی و ناامنی آن تأثير مستقيمی بر نظم و امنيت در ترکيه خواهد داشت."

او افزود: "ترکيه در اين‌باره تدبيرهای لازم را انديشيده است. در صورتی که نيروهای حکومتی سوريه ده‌ها هزار تن شهروند سوری را که سعی دارند به ترکيه بگريزند هدف گلوله قرار دهند، نه ترکيه و نه جامعه بين‌الملل در مقابل چنين اقدامی سکوت نخواهد کرد."

ايران در مورد مداخله نظامی ترکيه در سوريه، به ترکيه هشدار داد

سايت احرام به نقل از روزنامه الوطن چاپ دمشق نوشت که ترکيه روز گذشته با هشدارهای بسيار شديداللحنی از سوی ايران مواجه شده است.

ايران به ترکيه هشدار داده است که در صورت هر گونه مداخله نظامی اين کشور در خاک سوريه، با واکنش شديدی مواجه خواهد شد.

اين روزنامه که از نشريات طرفدار دولت سوريه به شمار می‌آيد، در گزارشی نوشت: "هر گونه حمله‌ای به کشور سوريه با مقابله شديدی روبرو خواهد شد و توافقنامه دفاع دو جانبه ايران – سوريه به اجرا در خواهد آمد."

روزنامه الوطن افزود: "ترکيه در روز دوشنبه با هشدارهايی شديد‌اللحن و اين پيام مواجه شده است: از تغيير دادن قواعد بازی بر حذر باش!"

ايران از نظر مکانی نزديک‌ترين کشور متحد با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه محسوب می‌شود اما در عين حال، تاکنون سعی داشته است که روابط خوب خود با ترکيه را نيز حفظ کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016