شنبه 14 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: چه کسی خاوری را فراری داد؟ برخی با نام اصولگرايی به دولت آمدند و پدر صاحب بچه را درآوردند

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : ديدار اخير دانشجويان با محمود احمدی نژاد بازتاب بسياری داشته و «انتخاب» نيز پيشتر اقدام به انتشار آن کرد، اما برخی اظهارات مهم و بی پرده او به دليل استفاده زياد از جملات حاشيه ای و جنجالی از سوی او، کمتر مجال ديده شدن يافت.

به گزارش سرويس سياسی «انتخاب» ؛ بخش هايی از اين اظهارات در پی می آيد:

رئيس‌جمهور با اشاره به اختلاس ۳ هزار ميليارد تومانی فساد بزرگ بانکی گفت: در اين ماجرا من شش سال بود که فرياد می‌زدم عده‌ای می‌خواهند پول مردم را ببرند. بارها اعتراض کردم اما آنها ماجرايی درست کردند به اسم ۳ هزارتايی و نوک حمله را به سمت دولت هدف گرفتند. من نمی‌دانم اگر فرياد بزنيم، می‌خوريم اگر سکوت هم کنيم، باز هم می‌خوريم.

چپ و راست دولت را می‌زنند
رئيس‌جمهور اظهار داشت: من کار را رها نکرده‌ام، حتی يک جلسه از جلسات هدفمندی يارانه‌ها در طول اين مدت تعطيل نشده‌است. من خودم به شخصه هر هفته ۱۲ ساعت بر روی اين مسائل وقت می‌گذارم.وی با اشاره به اينکه عدالت‌طلبی دولت نسبت به سال ۸۴، ۵۰ برابر شده‌است، گفت: چون ما پای عدالت ايستاده‌ايم اين همه ضربه می‌خوريم. فکر می‌کنيد چرا چپ و راست دولت را می‌زنند؟ آيا به خاطر کم‌کاری است؟ ما يک پنجشنبه جمعه تعطيلی نداريم، ما در کنار شما ايستاده‌ايم و خدمت می‌کنيم اما بايد بگويم مسائل عميقتر از اين حرفهاست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس‌جمهور اظهار داشت: به ۱۰۰ دليل که شما ۹۹ تای آن را می‌دانيد دولت سکوت کرده‌است و البته اين سکوت به معنای اين نيست که پاسخی نداديم. احمدی‌نژاد تصريح کرد: حاضرم اعلام عمومی کنم که اشراف تيم اقتصادی دولت از همه اقتصاددانان کشور نسبت به مسائل واقعی‌تر است اما ضعف ما تنها در بخش اطلاع رسانی است.

نمی دانم چند نفر را قانع کنم
وی افزود: من نمی‌دانم برای اجرای يک برنامه بايد چند نفر را قانع کنيم. هيچ کجای دنيا اين طور نيست. ماجرای ما نقل آن شخصی است که داشت لقمه‌ای می‌خورد و در نزديکی‌اش گربه‌ای صدا می‌کرد. آن شخص با هر صدای گربه، يک لقمه به آن گربه می‌داد و در آخر فهميد چيزی برای خودش باقی نمانده‌است. احمدی‌نژاد با اشاره به تعهد دولت به پاکی و پاکدستی گفت: کسی نتوانست ثابت کند اين دولت يک ريال از پاکدستی فاصله گرفته‌است.

چه کسی خاوری را فراری داد؟
وی اظهار داشت: مديرعامل بانک ملی را چه کسی فراری داد؟ من در اين خصوص با مراجع مسئول مکاتبه کردم.

رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: ماجرای فساد بزرگ بانکی را که خود من پيگيری کردم. من با کمک توده مردم از اين موضوع مطلع شدم و وقتی به آنها گفتم برويد پيگير اين ماجرا شويد آنها بدل زدند و موضوع را به سمت دولت هدايت کردند.

احمدی نژاد با بيان اينکه همه ما ضعف‌هايی داريم و کسی مطلق نيست، گفت: اما اينکه دولت را به سوءاستفاده متهم کنند و يا اينکه از سوءاستفاده چی‌ها حمايت کرده‌است، درست نيست.

ماجرای يک متهم به فساد در دولت
رئيس‌جمهور در خصوص اتهامات مطرح شده در مورد برخی نزديکان رئيس‌جمهور گفت: يک روز برای من مدارکی آوردند که آنها را بررسی کنم اما هنوز بررسی نکرده مقامات مسئول در تريبون اعلام کردند که فلانی متهم است و بعد پيش من آمدند و گفتند می‌خواهيم فلانی را ببريم.

احمدی‌نژاد در ادامه افزود: من به آنها پاسخ دادم شما که قبل از محاکمه آبروی اين طرف را برده‌ايد، اشکالی ندارد می‌توانيد او را ببريد اما يک شرط دارد اگر اثبات کرديد که يک ريال سوءاستفاده کرده من در تلويزيون حاضر شده و از مردم عذرخواهی می‌کنم اما اگر نتوانستيد ثابت کنيد همان شخصی که آبروی اين طرف را برده بايد در افکار عمومی مجازات شود. وی تصريح کرد: آنها با اين شرط من مخالفت کردند و گفتند چنين چيزی خلاف عدالت و قانون است. خلاصه اينکه بعد از اين ماجرا مطرح کردند احمدی‌نژاد مانع از رسيدگی به پرونده اطرافيانش می‌شود.

اعتراض به دستگيری وبلاگ نويس
وی با اشاره به اينکه شعار ديگر دولت آزادی بوده است گفت: ما پای آزادی ملت ايستاده ايم در حال حاضر چه کسی وجود دارد که بخواهد بر عليه دولت حرفی بزند و در دلش نگرانی‌هايی داشته باشد اما آيا عليه ديگران می‌توان به اين راحتی حرف زد. برخی شب در وبلاگشان چيزی می‌نويسند و صبح آن وبلاگ تعطيل می‌شود.احمدی نژاد اظهار داشت: اين را تا حدودی قبول دارم که ممکن است به خاطر انتقادهای زياد نسبت به اصل انتقاد بی تفاوت شده باشم.

با بگير و ببند مخالفم
وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برخی در موضوع حجاب و عفاف ما را تکفير کردند. آيا من مخالف حجاب و عفاف هستم؟ من با آقايانی که می‌خواهند در اين موضوع با بگير و ببند کار را پيش ببرند مخالفم. رئيس‌جمهوراظهار داشت: هر برنامه فرهنگی را که ما آمده‌ايم شروع کنيم، پاتک زدند. رهبر انقلاب سه سال پيش فرمودند به فرهنگ برسيد و ما در ۳۱ استان مصوبات فرهنگی داشتيم اما رفتند و گفتند فلانی فرهنگ ليبرالی دارد. جالب است همان آنهايی که می‌گفتند احمدی‌نژاد تير خلاص می‌زده‌است، امروز می‌گويند فلانی ليبرال است. اصلا به من می‌آيد ليبرال باشم.

از اصولگرايان دولت خيری نديديم
وی در بخش ديگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: ما نه از اصولگرايان در اين دولت خيری ديديم و نه از آن طرفی‌ها. برخی با نام اصولگرايی آمدند به دولت و پدر صاحب بچه را درآوردند.

چرا به جلسات مجمع تشخيص نرفتم؟
رئيس‌جمهور اظهار داشت: من در جلسات يکی از نهادها شرکت نمی‌کردم علت عدم حضورم نيز به خاطر تداخل ساعت جلسه اين نهاد با کلاس‌های درسی‌ام در دانشگاه بود اما بعد از تاکيد رهبری بر اين قضيه در اين جلسات حاضر شدم.احمدی‌نژاد افزود: برخی‌ها به خود من گفتند ما به خاطر انتخابات با شما برخورد می‌کنيم در حالی که ما حتی يک دقيقه هم برای انتخابات کار نکرديم.

با ۷۰۰ ميليون می‌توان آماده‌اش را خريد
وی خاطرنشان کرد: به ما تهمت زده‌اند که برای هر نماينده ۷۰۰ ميليون خرج کرده‌ايد، در حالی که اگر اين طور بود خيلی راحت‌تر می‌توانستيم آماده‌اش را بخريم! احمدی‌نژاد با بيان اينکه خيلی کارها در دانشگاه‌ها را قبول ندارم، گفت: چون بعضی کارها به خاطر فشارهايی است که از جاهای ديگر وارد می‌شود. اين مورد را به وزير هم گفته‌ام که نبايد از تمام کارها در دانشگاه حمايت کرد.

چرا گفتم بيداری انسانی
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث سياست خارجی کشورمان گفت: هنر اين است که در اتفاقاتی که در منطقه رخ داده است شما دو گام جلوتر باشيد و آينده را تحليل کنيد هنر اين نيست که بتوانيم گذشته را خوب تحليل کنيد.رئيس جمهور گفت: همه می‌دانستيم که خيزشهايی در منطقه در آستانه وقوع است اما مهم در اين قضيه اين است که بدانيم مديريت اين انقلابها در دست کيست. ما بايد مديريت تحولات و اصل تحولات را با هم تفکيک کنيم تا دچار تناقض نشويم.احمدی نژاد با بيان اينکه مگر بيداری انسانی غير از اسلام است و اسلام غير از انسان گفت: شش ماه ديگر خواهيد فهميد که موضع رئيس جمهور درست بوده است البته در اين موضوع ديگران هم می‌توانند حرفهای خود را مطرح کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016