پنجشنبه 12 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: نزديک به ۴۰۰ سال است يک جريان مخوف صهيونيست امورات اصلی دنيا را اداره می کند

• چرا بايد يک کانديدا به پابوس اقليت مخفی صهيونيست رفته و همه حيثيت، شعار‌ها و ارزش‌های آنان در برابر رژيم صهيونيستی قربانی بشود
• ناتو هيچگاه و در هيچ کجا عدالت و آزادی را با خود به همراه نداشته است.

ايلنا: رييس جمهور گفت: دشمنان برای ممانعت از رشد و بزرگ شدن ملت‌های آزادی‌خواه، مستقل و عدالت‌طلب، در حال ايجاد و تحريک گسل‌های قومی و طايفه‌ای و دعوای مذهبی ميان مسلمانان هستند، در حالی که ملت‌های مسلمان نه تنها با يکديگر دشمنی و دعوايی ندارند، بلکه با مسيحيان و پيروان ساير اديان نيز هيچ‌گونه مشکل و دعوايی ندارند.

به گزارش ايلنا، محمود احمدی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در ديدار سفرا و مسئولان نمايندگی کشورهای اسلامی در ايران ضمن تبريک حلول ماه مبارک رمضان به مسلمانان و جامعه بشری، ماه رمضان را لطف ويژه الهی به بشر و يک فرصت استثنايی و بی‌نظير دانست و اظهار داشت: با نگاهی به وضعيت جهان و بويژه کشورهای اسلامی و اوضاع بحرين، يمن، ليبی، سوريه و حتی ترکيه و بسياری ديگر از کشورهای منطقه در می‌يابيم که همه انسان‌ها در اسارت و تحت تأثير طراحی‌های نظام سلطه و در ظلم بسر می‌‌برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد با بيان اينکه چه کاری بايد انجام شود تا مشکلات جامعه بشری به‌طور ريشه‌ای درمان شود، تصريح کرد: مشخص است اوضاع موجود در جهان نابسامان بوده و مديريت حاکم در تأمين نيازهای انسانی شکست خورده است، به گونه‌ای که سالانه بيش از ۱۲۰۰ ميليارد دلار در جهان برای ساخت اسلحه هزينه شده و بخش مهمی از آن‌ها صادر می‌شود؛ اگر اين اسلحه‌ها تنها برای انبار کردن بود در طول يکسال همه انبار‌ها پرمی‌شد، اما استفاده از اسلحه به معنای جنايت، اشغالگری، کشتار و زورگويی است.

رييس‌جمهور با تأکيد بر اينکه بايد نظمی عادلانه وجود داشته و بر مراکز قدرت جهانی انسان‌های عادل، صالح، پاک و مردمی حاکم باشند، گفت: نزديک به ۴۰۰ سال است که يک جريان مخوف صهيونيستی امورات اصلی دنيا را اداره می‌کند و در پشت صحنه مراکز اصلی قدرت، سياست، رسانه و پولی و بانکی دنيا قرار دارد، به گونه‌ای که در کشوری بزرگ که دارای اقتصادی بزرگ و بيش از ۳۰۰ ميليون نفر جمعيت است، کانديداهای رياست جمهوری برای پيروزی در انتخابات بايد به پابوس اين صهيونيست‌ها بروند.

وی ادامه داد: اگر رأی مردم در اين کشور‌ها حاکم است، چرا بايد يک کانديدا به پابوس اقليت مخفی صهيونيست رفته و همه حيثيت، شعار‌ها و ارزش‌های آنان در برابر رژيم صهيونيستی قربانی شده و جنايات اين رژيم توجيه شود.

احمدی‌نژاد رژيم صهيونيستی را سمبل صهيونيزم حاکم بر دنيا دانست و اظهار داشت: در ميان دولت‌ها و سياستمداران غربی اختلاف سليقه و رقابت سياسی زيادی وجود دارد، اما همه آن‌ها در دفاع از رژيم صهيونيستی و انديشه صهيونيستی با يکديگر متحد هستند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه ملت‌ها برای دگرگونی اوضاع موجود در جهان بايد تصميم‌ گرفته، با يکديگر متحد شده و هدف نهايی آنان از بين رفتن رژيم صهيونيستی باشد، تأکيد کرد: رژيم صهيونيستی هم سمبل صهيونيزم حاکم بر جهان و هم ابزار گسترش سلطه مستکبران در منطقه و جهان است.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه اين حق همه ملت‌هاست که بدون استثنا و تبعيض از عدالت، احترام و آزادی برخوردار بوده و عزيز و با کرامت باشند، اظهار داشت: هنگامی که قرار باشد در منطقه خاورميانه چنين اتفاقی رخ دهد، اوضاع دگرگون می‌شود و امروز شاهد آن هستيم که دشمنان بشريت با همه وجود آمده‌اند تا مطالبات به حق ملت‌ها را در مسيری بيندازند که در ‌‌نهايت از پيگيری آن نجات رژيم صهيونيستی حاصل شود.

رييس‌جمهور تصريح کرد: ناتو هيچگاه و در هيچ کجا عدالت و آزادی را با خود به همراه نداشته است.

احمدی‌نژاد با اشاره به تدبير امام راحل در نامگذاری جمعه پايانی ماه مبارک رمضان به نام روز قدس گفت: روز قدس کليد حل مشکلات جهان است و نبايد تصور کرد که اين روز تنها راهکاری برای حل مسأله فلسطين است؛ هرکس آزاديخواه و عدالت‌طلب است، برای استقرار عدالت و آزادی بايد کاری کند تا رژيم صهيونيستی وجود نداشته باشد.

رييس‌جمهور با اشاره به اعتراضات و قيام‌هايی که توسط مهاجرين در سرزمين‌های اشغالی بوجود آمده تصريح کرد: صهيونيست‌ها عده‌ای را با وعده‌های دروغ از سرزمين‌های خود در نقاط مختلف آواره کرده و آن‌ها را به سرزمين‌های اشغالی آورده‌اند، تا به وسيله آن‌ها سلطه خود را بر مردم گسترش داده و رژيم جعلی صهيونيستی ايجاد کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: صهيونيسم بلای امروز جامعه بشری است و هنگامی که با سياست‌مداران اروپايی ملاقات می‌کنيم، آن‌ها می‌گويند، درباره همه‌چيز سخن بگوييد، اما در خصوص رژيم صهيونيستی مطلبی به ميان نياوريد؛ مشخص است که رژيم صهيونيستی محور وحدت و سلطه‌گری آنان است.

رييس‌جمهور با اشاره به نزديک شدن به روز جهانی قدس با بيان اينکه خوشبختانه امروز از شمال آفريقا تا منطقه خاورميانه تحولات بزرگی در حال رخ دادن است، تصريح کرد: ‌ انتظار اين است که امسال جمعه قدس در همه کشور‌ها بويژه کشورهايی که در آن‌ها تحولات شکل گرفته از جمله مصر، ليبی، تونس، سودان باشکوه‌تر و گسترده‌تر و عظيم‌تر از گذشته برگزار شود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: دشمنان برای اينکه اجازه ندهند ملت‌های آزادی‌خواه، مستقل و عدالت‌طلب در جهان رشد کرده و بزرگ شوند، متأسفانه در حال ايجاد و تحريک گسل‌های قومی و طايفه‌ای و دعوای مذهبی ميان مسلمانان هستند و اين در حالی است که ملت‌های مسلمان نه تنها با يکديگر دشمنی و دعوايی ندارند، بلکه با مسيحيان و پيروان ساير اديان نيز هيچ‌گونه مشکل و دعوايی ندارند.

رييس‌جمهور ادامه داد: مدعيان رهبری و سلطه‌طلبان هستند که با يکديگر اختلاف و دشمنی داشته و در صدد ايجاد اين دشمنی در ساير نقاط نيز هستند، در حالی که ملت‌های مسلمان همه در يک جهت و در مسير عبوديت خدا حرکت می‌کنند و اختلافات ظاهری ميان آنان، تحميلی از ناحيه صهيونيست‌ها است.

وی با طرح اين سوال که چه هنگامی قرار است، ‌ وضع دنيا اصلاح شده و عدالت، آزادی و دوستی برقرار و کشتار، تحميل، تحقير و چپاول به اتمام برسد، گفت: ماه رمضان، ماه توجه به سرنوشت جامعه بشری است.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنان خود اظهار داشت: تمامی ابعاد وجودی انسان در زندگی فردی و اجتماعی، در ماه رمضان فرصت کمال و رسيدن به نقطه اوج را پيدا کرده و خداوند در اين ماه درهای رحمت خود را به طور کامل به روی بشر باز می‌کند.

وی با اشاره به اينکه بارش رحمت الهی در تمام ايام سال به روی بشر مستمر است، اما در ماه رمضان فرصت بهره‌مندی از فضائل الهی به طور کامل برای همه انسان‌ها فراهم می‌شود، گفت: بعد اصلی شخصيت انسان در ارتباط با خداوند است و ايمان به خدا، توحيد، اخلاص، پرستش و عشق به خدا منشأ همه خوبی‌ها در زندگی انسان هستند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: بدون ايمان به خدا و پرستش، انسان به هيچ جايی نمی‌رسد و نمی‌تواند به قله‌های کمال دست پيدا کند.

رييس‌جمهور با بيان اينکه ماه رمضان فرصتی استثنايی برای عبادت، گفتگو و عشق به خدا و نيز تطهير روح و پرستش است، خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماهی است که ياد و تبعيت از خدا در ذات اعمال آن نهفته و تمامی اعمال خير در اين ماه، اطاعت و عبوديت محسوب می‌شود.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه ماه رمضان ماهی است که بايد انسان در ارتباط خود با خدا تنظيمی مجدد داشته باشد، وجه ديگر انسان را در ارتباط با خود دانست و اظهار داشت: انسانی که با خود رابطه درستی ندارد، نمی‌تواند با ساير پديده‌ها و انسان‌ها ارتباط برقرار کند.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه ماه رمضان، ماه بازگشت به حقيقت انسانی خود و ماهی است که کرامت انسانی و شخصيت و عظمت انسان بازتعريف می‌‌شود، خاطرنشان کرد: انسانی که عظمت و انديشه‌اش را نشناخته و رابطه‌ای منطقی و درست با فطرت خود برقرار نکند، نمی‌تواند در جامعه موفق باشد.

احمدی‌نژاد ماه رمضان را ماه توجه به ‌‌نهايت کمال انسان، يعنی انسان کامل دانست و اضافه کرد: توجه و بازگشت به خود، بدون توجه به انسان کامل بی‌معنا و محال است، چرا که مقصد نهايی کمال و تعالی بشر، رسيدن به انسان کامل است.

رييس‌جمهور ماه رمضان را ماه توجه به شناخت و دل دادن به انسان کامل توصيف و خاطرنشان کرد: وجه ديگر انسان ارتباط با جامعه و مسئوليت‌های اجتماعی انسان در جامعه است و ماه رمضان ماه سازماندهی مجدد و اصلاح رابطه انسان با محيط اجتماعی و بازتعريف مسئوليت‌های اجتماعی انسان است.

احمدی‌نژاد انفاق، توجه به محرومين و فقرا و توجه به مشکلات اجتماعی را در ماه رمضان دارای ارزش و اعتبار دانست و اظهار داشت: ‌ دعاهايی که مختص ماه مبارک رمضان است در حقيقت صلح، رفاه، سلامتی، عزت و امنيت را برای همگان طلب کرده و به نوعی توجه به مسائل اصلی جامعه است.

رييس جمهور در پايان سخنرانی خود اظهار اميدواری کرد تا در ماه مبارک رمضان خداوند بهترين و زيبا‌ترين سرنوشت را برای جامعه بشری و ملت‌های مسلمان رقم بزند.

پيش از سخنان رييس‌جمهور، صالحی وزير امور خارجه به ميهمانان خوش آمد گفته و صلاح زواوی سفير فلسطين در ايران به عنوان شيخ‌السفرا به ايراد سخنرانی پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016