سه شنبه 10 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: تحريم نفتی ايران، پررويی می‌خواهد، تضمين می​دهم که صهيونيست​ها هيچ غلطی نمی​توانند بکنند


دولت - رييس‌جمهور با انتقاد از تحريم نفتی ايران اظهار کرد: اينکه يک توليد‌کننده نفت در جهان را تحريم نفتی می‌کنند، خنده‌دار است و پررويی می‌خواهد.

به گزارش خبرآنلاين، محمود احمدی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از دو طرح پالايشگاهی در پالايشگاه شهيد تندگويان تهران گفت: در حال حاضر بسياری از بخش‌های صنعت نفت مانند اکتشاف، حفاری،‌ حمل‌و‌نقل و پالايش به شکلی است که بيشترين درآمد آن در جهان نصيب قدرت‌های بزرگ می‌شود و کشورهای توليدکننده درآمد‌های کمتری دارند.

وی يادآور شد: سه سال قبل در جمع همکاران صنعت نفت که جزو دلسوزترين افراد جامعه ما هستند در اين رابطه صحبت کردم که صنعت نفت ما هنوز به صورت صددرصد ملی نشده است و زمانی صنعت نفت ما ملی می‌شود که صفر تا ۱۰۰ منابع اين صنعت به جيب ملت ايران برود، در حالی که اينطور نيست و حتی قيمت نفت را قدرت​های بزرگ تعيين می‌کنند و روند تعيين قيمت نفت نيز سياسی است.

گزيده سخنان رئيس​جمهور را به نقل از ايسنا بخوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


· بايد به جايی برسيم که ديگر نفت خام صادر نکنيم و اين امر، شدنی است. بايد به نقطه‌ای برسيم که صنعت نفت ايران بيشترين درآمد خود را از صادرات فنی و مهندسی به دنيا داشته باشد.

· در مبادلات بين‌المللی همواره ميزان سود کلان شرکت‌های بزرگ نفتی وابسته به قدرت‌های جهانی بين ۲ تا ۳ درصد است اما در صنعت نفت وقتی اين شرکت‌های می‌خواهند سرمايه‌گذاری کنند سود ۱۲ تا ۱۶ درصدی طلب می‌کنند.

· غربی​ها از پيشرفت‌های ما در فناوری صلح‌آميز هسته‌ای عصبانی هستند و علت عصبانيت آنها اين است که ما توانايی غنی‌سازی را به دست آورديم و به علم آن دسترسی پيدا کرديم وگرنه داشتن چند تن اورانيوم غنی‌سازی شده ۳ درصدی مشکلی برای کسی ايجاد نمی‌کند.

· از زمانی که قدرت‌های بزرگ و شرکت‌های آنها در صنعت نفت ما برای سرمايه‌گذاری نيامدند ميزان سرمايه‌گذاری در اين صنعت در کشورمان دو برابر شده است، چراکه سرمايه‌های سرگردان در دنيا زياد است و صنعت نفت نيز صنعتی است که در آن سود فراوانی وجود دارد و خيلی‌های می‌خواهند که در صنعت نفت ايران سرمايه‌گذاری کنند.

· وقتی که يک ملت تصميم بگيرد که پيشرفت کند، هيچکس نمی‌تواند جلوی آن را بگيرد و انقلاب اسلامی يکی از اين نمونه‌هاست. ما بايد به مردم ميدان دهيم در آن صورت خواهيم ديد که چه کارهايی می‌توانند بکنند. ما بارها گفتيم که سيستم اقتصادی آنها را قبول نداريم. سيستم اقتصادی آنها به ضرر انسان است و خسارت‌های زيادی وارد می‌کند. چگونه يک کشور با ۱۶ هزار ۵۰۰ ميليارد دلار بدهی به حيات خود ادامه می‌دهد؟ اين نشان می‌دهد که اين کشور برای اداره خود از پول ديگران استفاده می‌کند.

· همواره ديده‌ايم که هر دولتی مقدار زيادی ازطرح ها و پروژه‌ها را برای دولت بعدی می‌گذارد و دولت بعد می‌کوشد که آنها را صرف هزينه انجام دهد و در مسيری که پيش از آن برايش تعيين شده حرکت کند. اين کار منصفانه نيست و در اين دولت تصميم گرفته شد طرح‌‌های هزينه‌بر و زمان‌بر در قالب مهر ماندگار در اولويت قرار گيرد و هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد. هرکدام از اين طرح‌ها که به بهره‌برداری برسد موجب جهش در اقتصاد کشور می‌شود.


بخش ديگری از سخنان رئيس​جمهور به نقل از فارس نيز به اين شرح است:

· هم‌اکنون ميزان سرمايه‌گذاری در صنعت نفت به ۸ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان رسيده و دنيا مشتاق سرمايه‌گذاری است. اگر آنها اين کار را نکنند نامه "فدايت شوم"نمی فرستيم.

· مدعيان ديروز و امروز به گونه‌ای حلقه‌ها را بستند که بيشتر منافع حاصل از نفت در جيب آنها بود و شامل توليد نفت، اکتشاف، مهندسی و سرمايه‌گذاری می‌شد. آنها با خبرسازی قيمت را جابجا می‌کنند، قيمت‌ها به شدت پائين نگه داشته می‌شود تا با بستن ماليات‌های سنگين و فروختن دوباره نفت بيشترين استفاده در اختيار خود آنها باشد. در خصوص توليد و مهندسی و پالايش و پخش نيز همين روند است، آنها قيمت نفت را به قيمت کمتر می‌خرند و به قيمت بيشتر می‌فروشند.

· همچنان از نفت به عنوان حربه‌ای عليه توليد‌کننده نفت استفاده می‌کنند.کسانی که به نفت نياز دارند و برای تامين مايحتاج خود آن را خريداری می‌کنند از آن به عنوان حربه سياسی استفاده می‌کنند و اين واقعا پررويی می‌خواهد.

· ‌من به صراحت می‌گويم که ما سيستم اقتصادی را که بر دنيا حاکم است قبول نداريم ،آخر آن به انفجار ختم می‌شود و اغلب کشورهای پيشرفته ميليارد ها دلار بدهی دارند.

· حدود ۸۰ پروژه در بحث طرح مهر ماندگار مربوط به نفت است و انشاءالله شاهد باشيم تمام پروژه‌ها به پايان برسد. تنها با راه‌اندازی ۴ فاز پارس جنوبی ۱۰۰ ميليون متر مکعب به ظرفيت توليد گاز اضافه می‌شود و سالانه ۲۰ ميليارد دلار به درآمد کشور اضافه می‌شود. اين پروژه‌ها يکباره کشور را جلو می‌برد و اميدوارم صنعت نفت در اجرای چنين پروژه‌هايی در اين حوزه پيشگام باشد.

· {خطاب به کشورهای غربی} شما تا کی می‌خواهيد زير بليط صهيونيست‌ها باشيد و ملت و حيثيت خود را بفروشيد تا ۴ صهيونيست بر دنيا حاکم باشند. صهيونيست‌ها پست‌ترين موجودات تاريخ هستند و ارزش نگاه کردن ندارند چرا به آنها امتياز می‌دهيد تا بتوانيد وکيل و وزير شويد.

· ملت‌های غربی شأن و فرهنگی دارند و دوست دارند با ساير ملت‌ها روابط محترمانه و دوستانه داشته باشند.من به شما تضمين می‌دهم صهيونيست​ها هيچ غلطی نمی‌توانند بکنند. اين وضع عوض خواهد شد و حتی با لشگرکشی نيز قابل حفظ شدن نيست. عمر و انديشه استکباری اعم از نو و کهنه تمام شده است. ۴ تا ۵ سال ديگر اين بساط کاملا زير و رو می‌شود و صهيونيست‌ها خواهند رفت. اين چه ادبيات زشتی است که به کار می‌گيريد و هنوز تفکر سرمايه‌داری در ذهن شماست.خدا استعداد خدايی شدن را به همه داده است و شما نيز بياييد و خدايی شويد. اين چه ادبيات و رفتاری است که با ملت ايران با ۷ هزار سال سابقه تمدنی به کار می‌گيريد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016