یکشنبه 15 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی از قطر و ترکیه برای آزادی ۴۸ ایرانی در سوریه کمک خواست

علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در تماس‌هایی تلفنی با وزیران امور خارجه قطر و ترکیه از این دو کشور خواسته است تا برای آزادی ایرانیان ربوده‌شده در سوریه تلاش کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) امروز یکشنبه، ۱۵ مرداد، گزارش داده است که علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر از او خواسته است تا "تمام تلاش‌های خود را برای آزادی زائران ربوده‌شده ایرانی در سوریه انجام دهد."

بنا بر این گزارش، وزیر امور خارجه قطر به آقای صالحی گفته است که "ضمن بررسی موضوع در اسرع وقت نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد."

روز شنبه، ۱۴ مرداد، گزارش شد که ۴۸ تبعه ایران در منطقه زینبیه در دمشق، پایتخت سوریه، توسط افرادی که اعضای "گروه‌های مسلح" خوانده شدند، ربوده شده‌اند.

زینبیه از اماکن مذهبی شیعیان در دمشق است. این منطقه در هفته‌های اخیر محل درگیری نیروهای ارتش سوریه با مخالفان مسلح دولت بوده است.

گفته شده است که افراد ربوده‌شده به قصد زیارت اماکن مذهبی و با هماهنگی شخصی به سوریه رفته بودند.

ایرنا گزارش داده است که وزیر امور خارجه ایران شامگاه دیروز با احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز گفت‌وگویی تلفنی داشته و "خواستار مداخله فوری آنکارا" برای آزادی اتباع ربوده‌ شده ایران در دمشق شده است.

هنوز از سرنوشت ایرانیان ربوده‌ شده گزارشی منتشر نشده است، ولی مقامات سوری گفته‌اند که "به دنبال حل و فصل موضوع" هستند.

براساس گزارش‌ها، پیش از این ۳۲ نفر از اتباع ایران در حوادثی جداگانه در مناطق شمالی و مرکزی سوریه ربوده شده‌اند که تاکنون ۲۷ نفر از آنها آزاد و پنج نفر دیگر همچنان در اختیار "افراد مسلح" هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016