شنبه 14 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۴۸ ايرانی در دمشق ربوده شدند

سفارت جمهوری اسلامی ايران در دمشق گفت ۴۸ زائر ايرانی در حومه شهر دمشق، در جاده فرودگاه اين شهر ربوده شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو زمانه ـ سفارت جمهوری اسلامی ايران در سوريه با انتشار بيانيه‌ای ربوده شدن ۴۸ زائر ايرانی در دمشق را تأييد کرد.

منابع خبری ايران شامگاه امروز شنبه ۱۴ مردادماه بيانيه سفارت جمهوری اسلامی ايران در سوريه را منتشر کردند.

واحد مرکزی خبر صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران نيز به نقل از مجيد کامجو، سرکنسول سفارت جمهوری اسلامی ايران در دمشق نوشت ۴۸ زائر ايرانی پيش از رفتن به فرودگاه برای زيارت مقبره حضرت زينب، فرزند علی بن ابی‌طالب، نخستين امام مسلمانان شيعه، در حومه شهر دمشق، در جاده فرودگاه ربوده شده‌اند.

اين در حالی است که خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) به نقل از يک منبع آگاه در سفارت ايران در دمشق نوشته است اين زائران ايرانی قصد داشتند از فرودگاه به محل اقامت خود در اطراف مقبره حضرت زينب بروند.

اين منطقه که نام آن زينبيه است در ۱۰ کيلومتری جنوب شهر دمشق قرار دارد و به گفته واحد مرکزی خبر در چند هفته اخير شاهد درگيری‌های شديد ميان شورشيان مخالف حکومت بشار اسد و نيروهای نظامی اين کشور بوده است.

مجيد کامجو گفت هنوز اطلاعی از سرنوشت اين گروه از زائران ايرانی در دست نيست و بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در سوريه به همراه مقامات سوری درصدد رديابی ربايندگان زائران ايرانی است.

ايرنا به نقل از منبع خود نوشته است مکان و محل نگهداری ۴۸ زائر ايرانی ربوده شده شناسايی شده است .

اين منبع که نام آن فاش نشده گفته است: "پی‌گيری‌های سفارت جمهوری اسلامی ايران در دمشق از طريق کانال‌های ذيربط برای آزاد زائران ربوده‌شده ادامه دارد."

خبرگزاری مهر نيز خبر ربوده شدن ۴۸ زائر ايرانی را به‌نقل از سايت راشا تودی منتشر کرده است.

به گفته منابع خبری ايران، در هفته‌های اخير اعزام زائران ايرانی به سوريه به صورت دو روزه آغاز شده است و تاکنون بيش از ۵۰۰ زائر به اين کشور اعزام شده‌اند.

پيش از اين نيز ۳۲ ايرانی از جمله هفت مهندس، ۲۲ زائر و سه راننده کاميون در مناطق شمالی و مرکزی سوريه ربوده شده بودند که تاکنون ۲۷ نفر از آنان طی مراحل مختلف آزاد و پنج نفر شامل دو مهندس و سه راننده همچنان در اختيار مخالفان حکومت سوريه هستند.

جمهوری اسلامی ايران پس از گسترش اعتراضات مردمی در سوريه و ربوده شدن شهروندان ايرانی در اين کشور، سفر زائران از راه زمينی، از جمله با قطار به سوريه را ممنوع اعلام کرد.

جمهوری اسلامی ايران نزديک‌ترين دوست حکومت بشار اسد در منطقه به‌شمار می‌رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016