یکشنبه 15 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر ابوالفضل قدیانی: حال همسرم خوب نیست

همسر ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی ۶۷ ساله که به دنبال اعتصاب غذا دچار افت فشار خون و حمله قلبی در زندان اوین شده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با اظهار نگرانی شدید از وضعیت همسرش گفت:« صبح پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه به ما تلفنی خبر دادند که همسرم از روز قبل در بیمارستان طالقانی بستری شده است، به آن بیمارستان رفتیم و بعد تقاضا کردیم که او را به بیمارستان پارس که پزشکش معالجه اش در آنجاست و با روند بیماری او آشناست و تمام کارهای پزشکیش را انجام داده منتقل شود که خدا را شکر سریع این اتفاق افتاد و او به بیمارستان پارس منتقل شد. اما ابوالفضل به شدت حالش بد است و من نگرانشم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرضیه رحیمی به کمپین گفت:« دکتر معالجه اش پس از معاینه او گفت اگر ابوالفضل همین طور به اعتصابش ادامه بدهد دچار ایست قلبی می شود به همین دلیل ابوالفضل قول داد که اعتصابش را می شکند و با وصل سرم هم موافقت کرد. فعلا به دستور پزشک او باید در بیمارستان برای مدتی بستری باشد. »

ابوالنفضل قدیانی زندانی سیاسی روز دوشنبه ۹ مرداد ماه پس از ضرب و شتم توسط ۸ مامور زندان اوین با وضعیتی آشفته برای معاینه قلبش به بیمارستان منتقل شدد. همسر این زندانی در گفتگوی قبلی خود با کمپین بین الملی حقوق بشر در ایران اظهار کرده بود که آقای قدیانی را در حالیکه به شدت پریشان بوده و حتی دمپایی هم پایش نبوده در بیمارستان ملاقات کرده است. این زندانی در اعتراض به وضعیتش اجازه معاینه انداده و از همان روز دست به اعتصاب غذا زده است.

این در حالی است که این زندانی روز یکشنبه ۸ مرداد ماه وقت معاینه قلب داشته و تمام اعضای خانواده اش در بیمارستان منتظر او بوده اند اما یک روز بعد به صورت ناگهانی او را با ضرب و شتم به بیمارستان منتقل کردند. مرضیه رحیمی با اشاره به اینکه همسرش سالهاست بیماری قلبی دارد و باید مرتب تحت معاینه دکتر باشد، گفت:« ۴ ماه همسرم را برای معاینه قلبش به بیمارستان منتقل نکردند، هر بار ما وقت می گرفتیم و به بیمارستان می رفتیم اما او را نمی آوردند در حالیکه او طبق نظر پزشک باید ماهانه معاینه می شد. بالاخره پس از ۴ ماه روز دوشنبه ناگهانی و با آن وضعیت غیراخلاقی، غیرقانونی و چه بگویم، او را به آن شکل به بیمارستان آوردند که آخرش هم ابوالفضل راضی به معاینه نشد و برگشت به زندان و دوباره با حال بدتر برگشت.»

مرضیه رحیمی با اظهار اینکه از مامورانی که همسرش را مورد ضرب و شتم در زندان قرار داده اند، شکایت کرده است به کمپین گفت:« فردای این اتفاق به زندان اوین رفتم، آقای رشیدی، رییس زندان اوین گفتند که اصلا در جریان این اتفاق نبوده اند و آنها را تعدادی مامور سرخود خطاب قرار دادند که همسرم را کتک زدند. به رییس زندان گفتم که فردی به نام محمد عطاری به ماموران دستور ضرب و شتم همسرم را داده است، اما ایشان گفت که اصلا چنین کسی جز ماموران زندان نیست و این نام را نمی شناسند. بهرحال من نامه ی به رییس سازمان زندان ها، نامه ای به دادستان تهران و نامه ای به دفتر حقوق شهروندی که در دادسرای تهران مستقر است، نوشتم و از آنها طلب دادخواهی کردم. متاسفانه دادستان که ما را نمی پذیرد و ما فقط می توانیم نامه بنویسیم، نامه های که حتی در دفتری ثبت نمی شوند و گمنام می مانند و ما هم عاقبت نمی دانیم که آیا واقعا خوانده می شوند یا نه. اما اینها تنها کار های است که از دست ما بر می آید. بهرحال امیدواریم که شکایت ما دچار سرنوشت شکایت دیگران نشود که همین طور در صف انتظار مانده اند.

ابوالفضل قدیانی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب در دی ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام توهین به رییس دولت به یک سال حبس محکوم شد. او در سه سال گذشته به دلیل نامه نگاری های درون زندان به مقامات عالی رتبه نظام نظیر ایت الله خامنهایی و انتقاد از عملکرد آنان چندین بار به دادگاه رفته است . آخرین دادگاه او در تاریخ ۲۷ فرودین ماه امسال بود که به علت عدم صلاحیت دادگاه، غیرعلنی بودن و نبود هیات منصفه در آن شرکت نکرد. او تا به حال سه بار در طول مدت حبسش به دلیل بیماری قلبی به بیمارستان منتقل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016