سه شنبه 17 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير امور خارجه برای رايزنی درباره زائران ايرانی ربوده شده به ترکيه می رود

تهران- 'علی اکبر صالحی' وزير امور خارجه امروز - سه شنبه - به منظور رايزنی درباره موضوع زائران ايرانی گروگان گرفته شده در دمشق، سفر کوتاهی به آنکارا خواهد داشت.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، با توجه به اينکه ارتش آزاد سوريه که مدعی ربودن زائران ايرانی شده، مورد حمايت ترکيه است، سفر وزير امور خارجه به منظور تذکر و يادآوری مسووليت دولت آنکارا در قبال اين مساله صورت می گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۴۸ زائر ايرانی جمعه (۱۳ مرداد ماه جاری) برای زيارت بارگاه حضرت زينب (س) در شب ميلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) به سوريه سفر کرده بودند که توسط گروه های تروريستی ربوده شدند.

وزير امور خارجه بلافاصله پس از اطلاع از ربوده شدن زائران ايرانی در تماس تلفنی با وزيران امور خارجه ترکيه و قطر خواستار بکار گيری تمام تلاش اين کشورها برای آزادی زائران ايرانی شد.

وزارت امور خارجه همچنين در اقدامی ديگر، کاردار سوئيس را به عنوان حافظ منافع ايالات متحده آمريکا در تهران فرا خواند و نسبت به اين قبيل اقدامات هشدار داد.

مدير کل آمريکای شمالی وزارت امور خارجه که کاردار سوئيس را فراخواند، با يادآوری حمايت واشنگتن از گروه های مسلح و شورشی در سوريه، دولت ايالات متحده آمريکا را مسوول سلامت ۴۸ زائر ربوده شده دانست و تاکيد کرد: از دولت آمريکا انتظار می رود با استفاده از نفوذ خود نزد ربايندگان، امکان آزادی فوری و بدون قيد و شرط آنها را فراهم کند.

کاردار سوئيس نيز تاکيد کرد مراتب را در اسرع وقت به دولت آمريکا منعکس و نتيجه را به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران اعلام خواهد کرد.

'حسين اميرعبداللهيان' معاون عربی و آفريقايی وزير امور خارجه نيز بامداد سه شنبه در گفت وگو با ايرنا از ارسال يادداشت جمهوری اسلامی ايران به آمريکا از طريق سفارت سوئيس در تهران خبر داد و گفت: در اين يادداشت با توجه به حمايت علنی آمريکا از گروه های تروريستی و ارسال سلاح به سوريه، مسووليت تأمين امنيت و جان ۴۸ زائر ايرانی ربوده شده در دمشق متوجه آمريکا دانسته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016