چهارشنبه 18 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دور جديد اجرای احکام محکومان پس از انتخابات


کميته گزارشگران حقوق بشر - دور جديد اجرای احکام محکومان اعتراضات پس از انتخابات، در هفته‌های گذشته آغاز شده است. بنابر گزارشها، در چند هفته گذشته، بسياری از محکومان اعتراضات پس از انتخابات که با قرار وثيقه در خارج از زندان به سر می‌بردند، با احضاريه‌هايی از سوی اجرای احکام دادسرای اوين مواجه شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برخی از اين محکومان که پيش‌تر نيز احضاريه‌هايی مبنی بر معرفی خود به زندان دريافت کرده بودند، می‌گويند:" به نظر می‌رسد، اداره اجرای احکام اين‌بار جدی‌تر وارد عمل شده است، بطوری‌که برای کسانی که قبلا احضاريه دريافت کرده و به زندان مراجعه نکرده‌اند، احضاريه‌هايی با نام وثيقه‌گذار صادر شده و همچنين وثيقه‌گذارها در تماس‌های تلفنی، تهديد شده‌اند، که دستور ضبط وثيقه‌شان از سوی قاضی صادر شده است."

بسياری از خانواده‌های زندانيان سياسی می‌گويند:" در چند هفته گذشته، افراد جديدی جهت اجرای حکم به بندهای زندانيان سياسی منتقل شده‌اند و مسئولان نيز با آنها بر سر نوشتن" عفو" وارد مذاکره شده‌اند."

پس از تغيير رئيس اجرای احکام زندان اوين در اواخر ارديبهشت‌ماه امسال، بسياری از احکام محکومان سياسی به اجرا در آمده است.

در ميان افرادی که اين روزها در شرايط بازگشت به زندان قرار گرفته‌اند، تعدادی از محکومان زن نيز وجود دارند.

اجرای احکام محکومان زن در شرايطی است که هم‌اکنون نگرانی‌های جدی در خصوص انتقال احتمالی زنان، به زندان قرچک ورامين وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016