چهارشنبه 18 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوفی عنان در نشست مشورتی تهران درباره سوريه شرکت نمی‌کند

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که کوفی عنان، نماينده پيشين سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه در نشست مشورتی تهران درباره سوريه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه‌ی اليوم السابع چاپ مصر، فرحان حق در گفت‌وگو با خبرنگاران بيان کرد: کوفی عنان يا نماينده‌ای از طرف او در نشست مشورتی که قرار است پنجشنبه در تهران درباره اوضاع سوريه برگزار شود، شرکت نخواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنان فرحان حق در حالی است که روز گذشته برخی رسانه‌ها از حضور عنان در نشست مشورتی تهران خبر داده بودند.

اين در حالی است که حسين اميرعبدالهيان، معاون عربی و آفريقای وزارت امور خارجه ايران پيش از ظهر روز دوشنبه، در ديدار با جمعی از سفرا و روسای نمايندگی‌های خارجی مقيم تهران با اشاره به اين‌که «از منظر جمهوری اسلامی ايران رفع کامل خشونت‌ها و برگزاری گفت‌وگوهای فراگير ملی راه حل کنترل بحران سوريه است»، افزود: در اين راستا، ايران در نظر دارد نشستی مشورتی با حضور تعدادی از کشورهايی که دارای مواضع اصولی و واقع‌بينانه در قبال تحولات سوريه هستند، در روز پنجشنبه هفته جاری در تهران برگزار کند.

وی ادامه داد: دعوتنامه شرکت در اين نشست از طريق سفرا يا فرستادگان ويژه برای مدعوين ارسال شده و تاکنون بيش از ده کشور در سطوح مختلف برای حضور در اين نشست اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی هدف از برگزاری نشست تهران را مشورت برای کمک به مردم سوريه ، برون رفت از بحران کنونی و بازگشت ثبات و آرامش به اين کشور و حمايت از کليه تلاش‌های سازنده منطقه‌ای و بين‌المللی دانست.

معاون عربی و آفريقای وزارت امور خارجه تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران از ابتدای بحران سوريه بر راهکارها و اقدامات سياسی و مسالمت‌آميز برای حل بحران مزبور تاکيد داشته است و تاکنون برای رفع کامل خشونت‌ها و ايجاد فضای مناسب گفت‌وگوهای مشترک حاکميت و مخالفان تلاش نموده و معتقد است تنها با اجرای گفت‌وگوهای جدی و فراگير ملی با مشارکت احزاب سياسی دارای پايگاه مردمی با دولت سوريه می‌توان بحران اين کشور را کنترل نمود و پيش زمينه تحقق آن توقف خشونت‌ها و ايجاد آرامش و ثبات است.

وی در اين راستا با يادآوری حمايت کشورمان از طرح شش ماده‌ای کوفی عنان نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در سوريه به عنوان تنها راه حل و فصل سياسی مناسب مسائل سوريه، خاطرنشان کرد: در نشست تهران اهدافی چون رفع کامل خشونت‌ها، حمايت از مطالبات مشروع و مسالمت‌آميز مردم سوريه و پشتيبانی از ادامه پيگيری طرح کوفی عنان را دنبال می کنيم.

وی با هشدار نسبت به تشديد افراط گرايی در سوريه اظهار کرد؛ برای ما جای سوال است که با وجود تشديد اقدامات تروريستی و خشونت‌آميز در سوريه، امريکا و ساير کشورها چگونه از انتقال سلاح‌های سنگين و نيمه‌سنگين به اين کشور حمايت می‌کنند.

اميرعبدالهيان همچنين بر ضرورت توجه رسانه‌های گروهی به بيان حقايق صحنه تحولات سوريه و پرهيز از اشاعه اطلاع‌رسانی غيرواقعی تاکيد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016