پنجشنبه 19 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سعيد جليلی: اشتون فرصت خواسته تا پاسخ ايران را پس از ماه رمضان بدهد


نماينده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنيت ملی کشورمان گفت: بخشی از توطئه کنونی ضد سوريه به علت حمايت آنها از مقاومت فلسطين است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) دبير شورای عالی امنيت ملی کشورمان در کنفرانس مشترک خبری با فالح فياض، مشاور امنيت ملی عراق اظهار کرد: مردم منطقه فراموش نمی‌‌کنند زمانی که مردم غزه تحت شديدترين حملات رژيم صهيونيستی بودند برخی دولت‌های منطقه مثل حسنی مبارک مانع حتی آب‌رسانی به غزه می‌شدند، اما سوريه با شجاعت از مقاومت حمايت می‌کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سعيد جليلی با اشاره به بحران سوريه و حوادث منطقه‌ای گفت: نقش سوريه در حمايت از مقاومت، پيروزی حزب‌الله در دو دهه اخير در لبنان، جنگ ۳۳ روزه و پيروزی حماس در جنگ غزه غيرقابل انکار است.

وی گفت: يک سند معتبر رسمی از آمريکا در دست داريم که در آن اعتراف می‌کند عناصر تروريستی القاعده را به سوريه اعزام می‌کنند.

جليلی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره موضوع هسته‌يی ايران گفت: ايران در اين‌باره ديدگاه روشنی دارد و در چهارچوب ان. پی. تی معتقد به وجود "دانش هسته‌يی برای همه و سلاح هسته‌يی برای هيچ کس" است.

وی ادامه داد: اين ديدگاه را در مذاکرات هسته‌يی در بغداد و مسکو بيان کرديم و آن‌چه را در مسکو گفتيم منتشر کرديم و خانم اشتون هم فرصت خواسته است تا پاسخ ايران را پس از ماه رمضان بدهد.

دبير شورای عالی امنيت ملی کشورمان در ادامه اين کنفرانس خبری گفت: دموکراسی از طريق اعزام تروريست و ارسال سلاح به سوريه به دست نمی‌آيد و بايد مانع اين کار شد.

جليلی افزود: کسانی که به سوريه سلاح ارسال می‌کنند در پی فتنه‌افکنی در منطقه هستند و برخی اتهامات خود را نيز با فرافکنی و فرار به جلو توجيه می‌کنند.

وی گفت: با همين سلاح‌ها زائران ايرانی در سوريه به اسارت گرفته می‌شوند و آنها مسوول اين گونه اعمال تروريستی در آن کشور هستند.

دبير شورای عالی امنيت ملی کشورمان با اشاره به اين‌که سرنوشت سوريه از طريق گفت‌وگوهای ملی و صندوق‌های رای مشخص می‌شود افزود: مردم منطقه و سوريه نمی‌پذيرند که رژيم صهيونيستی طرفدار دموکراسی و مردم سوريه باشد و بی‌شک آمريکا هم که بيشترين ارتباط را با ديکتاتورهای منطقه داشته است، نمی‌تواند طرفدار دموکراسی و مردم اين کشور باشد.

وی افزود: در پی بيداری اسلامی بسياری از رژيم‌های ديکتاتوری منطقه جای خود را به منتخبان مردم داده‌اند، از اين رو دشمنان امت اسلامی از اين وضع خوشحال نيستند.

جليلی با بيان اين‌که دشمنان از تجميع ظرفيت‌های امت اسلامی خوشحال نيستند، افزود: آنها نگرانند که امت اسلامی قطب جديدی در منطقه و جهان تشکيل دهند به همين دليل آنها در پی دامن زدن به توطئه تجربه شده اختلاف‌های قومی و مذهبی در کشورهای منطقه‌اند.

وی با اشاره به اين‌که عراق دارای ظرفيت تمدنی، فرهنگی، اقتصادی برای همکاری‌های منطقه‌ای است گفت: ايران و عراق دو کشور همسايه با روابط عميق تاريخی، منافع و تهديدهای مشترک هستند وخوشحاليم که امروز عراق به سمت امنيت، پيشرفت و ثبات می‌رود.

نماينده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنيت ملی کشورمان گفت: عراق هم اکنون دارای نظامی مقتدرو مبتنی بر دموکراسی است که آن را فرصتی به نفع خود، منطقه و جهان می‌دانيم. امروز مرزهای جغرافيايی و معنوی عراق و ايران مرزهای دوستی است.

جليلی افزود: مقوله امنيت امروز مجموعه‌ای به هم پيوسته است و ناامنی در يک جغرافيای محدود همه کشورهای منطقه را در بر می‌گيرد.

به گزارش ايسنا به نقل از واحد مرکزی خبر، دبير شورای عالی امنيت ملی کشورمان گفت: توصيه می‌کنيم در منطقه همگی به سمت ثبات، امنيت و پيشرفت حرکت کنيم. امروز ظرفيت‌هايی برای امت اسلامی در منطقه ايجاد شده است که يکی از اين فرصت‌ها وجود دولتی دموکراتيک و با ثبات با ظرفيت‌های سياسی و اقتصادی در عراق است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016