پنجشنبه 19 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

الطاف الهی رفسنجانی به مردم گرفتار ايران! ناصر مستشار

هنوز جای شکرش باقی مانده است که اين آقای هاشمی رفسنجانی که در دوران زمان شاه به مذاق بعضی نيروهای سياسی برای عدالت اجتماعی و دمکراسی اسلامی! مبارزه کرده است اين روزها نيزدر دوره حکومت اسلامی که آلنده از فساد ،فقر،جنايت و بديختی آغشته هست همچنان رمقی برای مجاهدت برای رفع بلايا از جانب کاهنات برای مردم ايران از خود نشان می دهد؟
حکايت هاشمی رفسنجانی در بن بست سياسی کنونی به آن عقربی گزنده شباهت يافته است که عليرغم نيش زدن های زهر آهاگين خود در غياب آلترناتيو دمکراتيک هنوز خود را به علاج بيماری های جامعه بيمارمعرفی می نمايد!
روزی مردی , عقربی را ديد که درون آب دست و پا می زند . او تصميم گرفت عقرب را نجات دهد , اما عقرب انگشت او را نيش زد. مرد باز هم سعی کرد تا عقرب را از آب بيرون بياورد , اما عقرب بار ديگر او را نيش زد . رهگذری او را ديد و پرسيد:”برای چه عقربی را که نيش می زند , نجات می دهی” . مرد پاسخ داد:”اين طبيعت عقرب است که نيش بزند ولی طبيعت من اين است که عشق بورزم!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مردم مستحق داشتن زندگی بهتری نسبت به وضع کنونی هستند
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مسايل فرهنگی از جمله حجاب بايد شاخص و الگوهای خاصی داشته باشد که اعمال سليقه نتواند به آن آسيب بزند؛ البته برخورد با گروهی که عناد و دشمنی داشته و تمرّد از قانون می‌کنند، جداست.
http://www.aftabnews.ir/vdcbwgb8arhb0sp.uiur.html
معنای آزادی حجاب برای هاشمی همان تعريف خمينی هست ! اگر خمينی درگفتار خود بی تعارف بود اما هاشمی با زيرکی های خاص با تلطيف عناصر سرکوب برای گذار از دوران احمدی نژاد به ميدان آمده است!
هاشمی به صراحت می گويد اگر احمدی نژاد را حذف و يا پشت سر بگذاريم همه مسائل حل خواهد شد!
سئوال اساسی در اينجاست ،آيا در دوران صدرات هاشمی رفسنجانی ـ مردم ايران عاری ظلم و ستم وشکنجه بودند؟
اين روزها هاشمی به مادری مهربان تبديل گشته است و برای مردم ايران از مهر و محبت سخن می گويد!
آيا جنايات دوران حاکميت هاشمی در جمهوری اسلامی فراموش شدنی هست؟
ازآقای هاشمی رفسنجانی بايد پرسيده شود اگر روزی مردم ايران دريک همه پرسی آزاد که تحت نظر سازمانهای بين المللی بی طرف انجام بگيرد ومردم ايران درآن همه پرسی به کليت نظام رای مخالف داده و برای شکل حکومتی ديگر اظهار نظر کنند ،آيا انگاه آقای رفسنجانی حاضر هست تا آرای مردم را بپذيرد وپايان جمهوری اسلامی را بطور مسالمت آميز اعلام نمايد!
هاشمی رفسنجانی يکبار در نامه ای نوشته بود : سر چشمه شايد گرفتن به بيل، چو پر شد نشايد گرفتن به پيل!
اين روزها نظام جمهوری اسلامی به همان بن بستی که هاشمی اشاره کرده بود مبتلا شده است وهيچ راه نجاتی برای آن باقی نمانده است.
در نزد هاشمی رفسنجانی ،اگر مردم از احمدی نژاد متنفرند يعنی از او راضی هستند!
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفته است: «برای مردم در حال حاضر بسيار مهم است با انجام انتخابات، کشور به نمايندگان واقعی‌شان واگذار شود و مسائل به‌تدريج حل شود».
هاشمی درحالی از مردم انتظار شرکت در انتخابات را دارد که برابر همه شواهد و قرائن، در ميان مردم هيچ علاقه ای پس از ۳۳ سال شرکت در انتخاباتی که در جمهوری اسلامی برگزار گرديده است تا وعده های پايوران اسلامی برای بهبودی معشيت و آزادی مردم بر آورده گردد ،وجود ندارد!
زيباکلام: مشارکت در انتخابات آينده ۱۰ تا۲۰ درصد خواهد بود. ترقی: بايد بپذيريم قشری از آحاد جامعه بی​تفاوت هستند.
خامنه‌ای در تلاش هست تا شرکت حداکثری مردم را در انتخابات مجلس شورای اسلامی رياست جمهوری آينده را شاهد گردد.اين آرزو بدون شرکت اصلاح‌طلبان برای داغ کردن انتخابات بر آورده نخواهد شد ،لذا هر دو جناح تا سال آينده به انتخابات، تاکتيک‌ها ومانورهای حساب شده خود را برای گرم کردن فضای انتخابات علنی نخواهند کرد! مطمئنا تا آنموقع همه اين زدو بندها با نيروهای طرفدار اصلاح‌طلبی در خارج کشور در ميان نيروهای اپوزيسيون هماهنگ خواهد شد تا بار ديگر احساسات و هيجانات مردم بر انگيخته گردد که نظام حفظ گردد!
هاشمی در سال ۱۳۷۸ در انتخابات مجلس ششم شرکت کرد تا رياست مجلس را بدست گيرد اما طعم تلخ و عدم استقبال مردم تهران را چشيد ونفر سی‌ام شد «آقاسی» و با خواست خود از نمايندگی در مجلس ششم کناره گيری کرد.
قتل های زنجيره‌ای به رغم آنکه در وزارت اطلاعات آقای خاتمی رخ داده بود، ثمره سياست‌های اطلاعاتی وزارت اطلاعات آقای رفسنجانی بود.
هاشمی رفسنجانی از روز اول عامل بدبختی مردم ايران بوده و هست. اين رفسنجانی بود که با زمزمه در گوش خمينی باعث حذف تمام احزاب رقيب حزب جمهوری اسلامی وسرنگونی ابوالحسن بنی صدر شد. اين رفسنجانی بود که باعث ادامه جنگ ايران و عراق بعد از فتح خرمشهر شد. اين رفسنجانی بود که با کمک احمد خمينی و با وعده افزايش قدرت احمد در صحنه سياسی(در حد رهبری) منتظری را حذف کرد. اين رفسنجانی بود که قصد داشت با برپايی اصلاحات نمايشی ديگ در حال ترکيدن مملکت را با سوپاپ اطمينانی آرام کند.اين رفسنجانی بود که با سکوتهای خويش در مقام رئيس خبرگان بطور نامشهود از حامنه ای حمايت کرد و هم سعی در فريفتن جنبش سبز داشت. و اينک اين رفسنجانی است که سعی دارد با قربانی کردن موسوی و کروبی با خامنه ای معامله کرده و احمدی نژاد و تندروهای سپاه را حذف تا خود و اطرافيانش مجددا قدرت را در دست بگيرند.
تا همينجا ثابت می‌شود که هاشمی رفسنجانی تاکنون در سرنوشت مردم ايران نقش بسيار شوم ويرانگر و خونباری داشته است وبه هيچ وجه نمی توان به وعده های دروغين او باور کرد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016