دوشنبه 23 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت با مقاوم سازی 20 هزار واحد مسكونی در مناطق زلزله زده موافقت كرد

تهران - رییس سازمان مدیریت بحران كشور از موافقت دولت برای مقاوم سازی 20 هزار واحد مسكونی در مناطق زلزله زده شمال غرب كشور خبر داد و گفت: براساس مصوبه دولت، دو میلیون وام بلاعوض و 12میلیون وام كم بهره به بازسازی واحدهای مسكونی در این مناطق اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'حسن قدمی' رییس سازمان مدیریت بحران كشور به منظور بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده بخش های شمال غرب كشور (شهرستان های اهر، هریس و ورزقان) در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

وی اظهارداشت: به دلیل بافت فرسوده این مناطق تیم های پیشرو مدیریت بحران از ساعات اولیه در منطقه حضور یافتند اما با وسعت بالای خرابی های منطقه مواجه شدند.

رییس سازمان مدیریت بحران كشور افزود: وسعت خرابی های این مناطق به دلیل حجیم بودن بناها و گلی بودن سقف های خانه ها بود.

قدمی با بیان این كه شب وقوع حادثه به محل اعزام و از مناطق حادثه دیده بازدید كرده است، خاطرنشان كرد: بیشترین خواسته مردم رسیدگی به مشكلات آنها، اهدای چادر و اقلام غذایی بود، این درخواست ها به این دلیل بود كه در 24 ساعت اول وقوع حادثه دست اندركاران بیشتر به نجات افراد می اندیشند و سپس چادر و اقلام غذایی در میان آنان توزیع می شود.

قدمی یادآور شد: 115 روستا بین 40 تا 60 درصد آسیب دیده و چهار تا پنج هزار منزل روستایی در این زلزله خسارت دیده اند.

وی تصریح كرد كه دولت موافقت كرد 20 هزار واحد مسكونی در مناطق زلزله زده مقاوم سازی شوند و دو میلیون وام بلاعوض و 12میلیون وام كم بهره نیز به واحدهای مسكونی زلزله زدگان برای بازسازی تعلق بگیرد.

رییس سازمان مدیریت بحران كشور همچنین گفت: ما هزینه ای نیز برای كفن و دفن جان باختگان به خانواده های آنها پرداخت می كنیم.

قدمی ادامه داد: در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت گزارشی از آخرین وضعیت زلزله ارایه خواهیم كرد و قرار است نظر نهایی دولت درمورد هزینه های كفن و دفن را دریافت كنیم.

وی با تاكید بر این كه تیم بازسازی مسكن این سازمان هم اكنون در مناطق زلزله زده آماده است، گفت: ما بنا داریم بازسازی های این مناطق را تا قبل از شروع فصل سرما به پایان برسانیم.

قدمی ضمن تشكر از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی گفت: ارتش در زمان وقوع حادثه به ما اعلام كرد كه می تواند پذیرش 200 بیمار را برعهده گیرد ولی تا كنون نیازی به این موضوع نشده است.

علی لاریجانی رییس مجلس نیز ضمن تشكر از اقدامات این سازمان گفت: مجموع گزارش های نمایندگان دولت نشان می دهد ما با حادثه عمیقی روبه رو بودیم كه ابعاد گسترده ای داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: خوشبختانه این حادثه در روز اتفاق افتاد و اگر این زلزله در شب رخ می داد خسارت بیشتری داشت.

رییس مجلس تاكید كرد كه گزارش های امروز مسوولان اجرایی نشان می دهد دستگاه ها به موقع عمل كردند.

لاریجانی از كمیسیون عمران مجلس خواست هر چه سریع تر با حضور نمایندگان استان آذربایجان شرقی و دولت تشكیل جلسه دهد تا برآورد واقعی حادثه را داشته باشند.

وی همچنین اظهارامیدواری كرد از منابع ملی و استانی برای بازسازی این مناطق استفاده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016