دوشنبه 30 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماینده رهبر در سپاه: انحراف خاتمی در صورت عذرخواهی قابل اغماض است

بی بی سی: علی سعیدی "جناح‌بندی اصولگرایان" را "برخلاف مصلحت ملت و نظام" دانسته و هشدار داده است که این جناح بندی‌ باعث شکسته شدن آرای آنان در انتخابات خواهد شد

علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران گفت اقدامات گذشته محمد خاتمی در صورت "عذرخواهی از ملت ایران و خودداری از تکرار اشتباهات"، "قابل اغماض خواهد بود".

آقای سعیدی دوشنبه ۳۰ مرداد (۲۰ اوت) در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تاکید بر اینکه آقای خاتمی در زمان "فتنه ۸۸" در "برزخ" بوده، "سپردن امور کشور به دست نااهلان" در دوران ریاست جمهوری او را از جمله نقاط "ضعف و انحراف" وی در گذشته دانست.

ماه پیش نیز حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه گفته بود اصلاح طلبانی که در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ حضور نداشته اند "می‌تواند در رقابت های انتخاباتی شرکت کنند"، هرچند پیش بینی کرده بود که "مردم تمایلی به آنها نخواهند داشت".

آقای مقدم فر با متهم کردن "طیف افراطی اصلاح طلبان و دوم خردادی ها" به "براندازی" افزوده بود: "لطف جمهوری اسلامی به این جریان این است که بخشی از اصلاح طلبان که در جریان فتنه حضور نداشتند و موثر نبودند بتوانند در انتخابات شرکت کنند و فعال باشند."

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران در اظهارات امروز خود، همچنین گفته است: "راه‌هایی برای بازگشت به نظام برای افرادی که در جریان فتنه سکوت کرده یا به طور غیر مستقیم در مقاطعی از آن حمایت کردند وجود دارد."

وی پیشنهاد کرده که "این افراد با توبه، اقرار آشکار به اشتباهات خود و تعهد به پذیرش اصول و مبانی نظام"، راه خود را برای "ورود به عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در کشور" باز کنند.

بحث امکان شرکت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، از چند ماه پیش در سطح رسانه های ایران مطرح بوده و در همین ارتباط، گمانه زنی های متفاوتی از سوی ناظران سیاسی مطرح شده است.

حامیان تندروی رهبر ایران، از اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران با عنوان "فتنه" یاد می کنند و محافظه کارانی که به محکوم کردن معترضان انتخاباتی نپرداخته اند را "ساکتین فتنه" می‌نامند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نگرانی از "شکسته شدن آرای اصولگرایان"

علی سعیدی در بخشی دیگر از اظهارات امروز خود، "جناح‌بندی اصولگرایان" را "برخلاف مصلحت ملت و نظام" دانسته و هشدار داده است که این جناح بندی‌ باعث شکسته شدن آرای آنان در انتخابات خواهد شد.

آقای سعیدی "جامعتین"، شامل جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، را امیدهای اصلی اصولگرایان برای رسیدن به یکپارچگی توصیف کرده و افزوده است: "جامعتین با ترسیم نقشه راه می‌توانند زمینه‌های اصلی ساماندهی بین اصولگرایان را فراهم آورند."

در آستانه انتخابات مجلس نهم، جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به محور همکاری ائتلافی از تشکل های محافظه کار ایران تبدیل شدند که "جبهه متحد اصولگرایان" نام داشت.

عده ای از فرماندهان سپاه پاسداران، در آن انتخابات از نقش "جامعتین" در هدایت جبهه متحد اصولگرایان حمایت کردند، هرچند همزمان، نسبت به بعضی از محافظه کاران عضو این جبهه رویکرد انتقادی داشتند.

این منتقدان، در انتخابات ریاست مجلس نیز به جای علی لاریجانی کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان، از رقیب او غلامعلی حداد عادل حمایت کردند که از سوی ائتلافی موسوم به "جبهه پایداری اصولگرایان" کاندیدا شده بود و در نهایت از آقای لاریجانی شکست خورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016