یکشنبه 11 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهار نظر حداد عادل درباره ديدارمحمد خاتمي با اصلاح‌طلبان

غلامعلي حدادعادل در مورد ديدار خاتمي با جريان اصلاحات گفت: ما به آنها كاري نداريم، آنها خودشان مي‌دانند. فعلا اجازه دهيد كه ما مسائل اصولگرايان را دنبال كنيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،نماينده مردم تهران، همچنين در پاسخ به اين پرسش كه نيروهاي تندروي اصلاح‌طلب چه ضربه‌اي به اين جريان زده‌اند، تصريح كرد: پاسخ شما همان جواب آقاي خاتمي است يعني راضي نيستند از اين تندروي‌ها. به تعبير ديگر در داخل اصلاح‌طلبان، خودشان مي‌دانند كه اين تندروي‌ها چقدر براي كشور و انقلاب مضر بود.

حدادعادل تاكيد كرد كه در مجلس نهم بايد كارگروه مشتركي بين دولت و مجلس براي تفاهم تشكيل بود.

نماينده مردم تهران در حاشيه جلسه علني امروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا در مورد ضرورت تشكيل كميته مشترك بين دولت و مجلس گفت: همواره در دوره‌هاي گذشته كميته مشتركي بين دولت و مجلس تشكيل مي‌شد تا مسائل بين دولت و مجلس در كارگروه‌هاي مشترك به مشورت گذاشته شود كه از اين طريق به نمايندگان كمك مي‌شد تا براي تصميم‌گيري بهتر امور را به پيش ببرند.

وي تاكيد كرد كه در اين دوره مجلس و مجالس آينده بايد كارگروه مشتركي بين دولت و مجلس براي تفاهم وجود داشته باشد.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان در پاسخ به پرسش ديگري در مورد رياست اين فراكسيون گفت: هنوز بحث فراكسيون اصولگرايان به انتخاب رييس نرسيده و ما در مرحله تدوين اساسنامه هستيم. انتخابات رييس و هيات رييسه فراكسيون بعد از تصويب اساسنامه صورت مي‌گيرد.

حدادعادل در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني براينكه آيا شما براي رياست فراكسيون كانديدا مي‌شويد،‌ گفت: بعد از تصويب اساسنامه پاسخ شما را مي‌دهم.

وي در عين حال گفت: هنوز تعداد اعضاي فراكسيون اصولگرايان مشخص نيست و ما مثل هر فراكسيون ديگري به دنبال جذب تعداد بيشتري از اعضا هستيم.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين فراكسيون همچون دوره هشتم با قوت كارها را به پيش مي‌برد گفت: ما هيچ تغييري در اصولگرايي نداديم. اصولگرايي، همان اصولگرايي است كه در گذشته بوده است و ما بر همين اساس از همه دعوت كرديم تا در اين فراكسيون باشند. قصدمان ايجاد تفرقه نيست.

وي ادامه داد: ما ادامه اصولگرايي در مجالس هفتم و هشتم هستيم و در همان مسير كارهايمان را سوق مي‌دهيم.

نماينده مردم تهران در مجلس در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه تدبير مجلس براي كنترل گراني چيست، گفت: مجلس معمولا در مسائل كلان اقتصادي دخالت مي‌كند و كمتر اتفاق مي‌افتد كه با يك مصوبه مجلس، نرخ ارزاق و كالاها به سرعت تغيير كند. بر اين اساس مي‌توان گفت كه تاثير تصميم‌گيري‌هاي دولت و وزارتخانه‌ها در تعيين نرخ‌ها اثرش زودتر مشخص مي‌شود.

حدادعادل اضافه كرد: مجلس در تصويب قوانين بودجه و مسائل كلان اقتصاد تاثير دارد، البته اگر احساس كند كه براي كاهش گراني بايد قانوني وضع كند، مطمئنا اين آمادگي در بين نمايندگان وجود خواهد داشت.

وي در پاسخ به پرسش ديگري در مورد پيگيري‌هاي مجلس براي كاهش گراني گفت: مجلس در همين رابطه به تعدادي از وزرا تذكر داده تا اقداماتي انجام دهند. البته آنها اقداماتي را انجام دادند كه آثار ارزاني و كاهش قيمت‌ها در برخي اقلام ديده مي‌شود.

نماينده مردم تهران همچنين تاكيد كرد: البته بخشي از افزايش قيمت‌ها و گراني‌ها در كنار احتياج ويژه به مديريت جزئي از نقشه‌هاي دشمنان و تحريمي است كه بر ما تحميل كرده‌اند به طوري كه بي‌بي‌سي بعد از هر برنامه‌اي كه در داخل كشور براي كاهش گراني اجرايي مي‌شود، بلافاصله با تشكيل ميزگردي خلاف آن موضوع را انعكاس مي‌دهد. اين كارها نشان مي‌دهد كه بخشي از گراني توسط دشمن تبليغ مي‌شود.

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در پاسخ به پرسشي در مورد واحد آكسفورد دانشگاه آزاد و پيگيري‌هاي اين كميسيون گفت: مطمئنا اگر اين موضوع در دستور كار كميسيون قرار گيرد آن را بررسي مي‌كنيم.

در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري در مورد تغييرات ايجاد شده در بدنه دولت به طور مثال در مورد احتمال تغييراستاندار تهران گفت: اين جزء اختيارات دولت است و ما هم در اين حيطه نيستيم كه بخواهيم در مورد تصميم‌‌گيري‌هاي دولت واكنش نشان دهيم.

حدادعادل افزود: البته در اين رابطه واكنش‌هايي هم وجود دارد ولي باز هم جزء اختيارات دولت است. البته ما هشت سال است كه عادت كرده‌ايم به تصميم‌گيريهاي غيرقابل پيش‌بيني دولت آقاي احمدي‌نژاد.

به گزارش ايسنا، نماينده مردم تهران در پاسخ به پرسش ديگري در مورد افزايش قيمت‌ها و اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها در سال جاري، گفت: در مورد قيمت نان يك تصميم موردي گرفتند اما بعيد است كه با توجه به وضع پيش آمده، اجراي فاز دوم اين قانون اجرايي شود چرا كه قطعا به افزايش نقدينگي كمك مي‌كند و احتمالا گراني را دامن مي‌زند، البته مجلس در اين رابطه نيز موافق نيست.

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص لزوم سفر اعضاي اين كميسيون به جزاير سه‌گانه با توجه به ادعاهاي مطرح شده گفت: تاكنون چنين چيزي در كميسيون مطرح نشده است اما مطمئنا بعد از طرح آن، در صورت مفيد و لازم بودن از آن پشتيباني خواهيم كرد.

همچنين خبرنگاري از حدادعادل پرسيد كه سازمان حج و زيارت اعلام كرده كه عربستان صدور ويزا براي حجاج ايراني را متوقف كرده است، با توجه به اين موضوع، آيا احتياج به اقدام و واكنش وزارت خارجه وجود ندارد؟حدادعادل در پاسخ گفت: طبعا وزارت خارجه اين موضوع را پيگيري خواهد كرد و اميدواريم بتوان در اين رابطه به راه‌حلي برسيم.

نماينده مردم تهران همچنين در مورد دليل تصميمش براي عضويت در كميسيون آموزش و تحقيقات، گفت: بنده به عنوان يك معلم دانشگاه و كسي كه سال‌ها در وزارت آموزش و پرورش خدمت كرده، علاقه داشتم كه از اين تجربه در حوزه آموزش و تحقيقات استفاده كنم و به همين دليل به عضويت اين كميسيون درآمدم. البته اكنون در ارتباط با اعضاي كميسيون فرهنگي نيز هستم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، حدادعادل در ادامه با اشاره به انتخابات اخير رياست‌جمهوري مصر، ضمن تبريك به محمد مرسي و ملت مصر گفت: موفقيت اسلام‌گرايان در انتخابات رياست‌جمهوري با تكيه بر آراي مردم و نشاندن يك فرد بر كرسي رياست‌جمهوري مصر، يك پيروزي براي ملت مصر، مردم فلسطين و جهان اسلام است.

وي ابراز اميدواري كرد كه محمد مرسي بتوند خواسته‌هاي مردمي را كه به وي راي دادند جامه عمل بپوشاند.

حدادعادل اضافه كرد: اميدوارم كه آقاي مرسي بتواند در راه آرمان فلسطين و مصر و در مسير كمك به مردم مظلوم فلسطين قرار گيرد و بتواند پاسخ مثبتي به انقلاب مردم مصر و بيداري اسلامي بدهد.

وي در پيش‌بيني در مورد آينده روابط ايران و مصر گفت: با توجه به تحول صورت گرفته بين دو ملت بزرگ و كهن و باسابقه ايران و مصر، اميدواريم كه بتوانند همكاري بيشتري داشته باشند. مطمئنا اين همكاري به سود مصالح جهان اسلام در آينده خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016