شنبه 4 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور بيش از ۸۰ كشور در سطح وزير خارجه و بالاتر از آن در اجلاس تهران

سخنگوي وزارت امور خارجه ایران از حضور بيش از 80 كشور در سطح وزير خارجه و بالاتر از آن در شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها تاكنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رامين مهمان‌پرست در نشست مطبوعاتي كه با موضوع برگزاري شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها برگزار شد، اظها ركرد: اين اجلاس از فردا (يك شنبه) با حضور هياتهاي كارشناسي كشورهاي عضو آغاز مي‌شود.

وي با اشاره به حضور اعضاي عالي رتبه هياتهاي كشورهاي عضو اين جنبش خاطر نشان كرد كه اميدواريم شاهد نقطه عطفي در تاريخ جنبش غيرمتعهدها باشيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: بعد از مجمع عمومي سازمان ملل متحد، جنبش غير متعهدها دومين مجمع بين‌المللي و بزرگترين نهادي است كه مي‌تواند در مسائل بين‌المللي تاثير قابل توجهي داشته باشد.

مهمان پرست همچنين با اشاره به آغاز رياست ايران بر جنبش غيرمتعهدها به مدت سه سال افزود: با آغاز رياست ايران بر اين جنبش اميدواريم شاهد اقدامات و ابتكارات قابل توجهي باشيم تا در طول اين دوره‌ي سه ساله اين جنبش هر چه بيشتر از ظرفيت خودش استفاده كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهمان پرست گفت: بحث‌هاي سياسي و بين‌المللي و اجتماعي و اقتصادي و غيره در دستور كار اين اجلاس است كه اميدواريم به بهترين شكل شاهد جمع بندي نقطه نظرات اعضا باشيم.

وي با بيان اين كه اين اجلاس بزرگترين اجلاسي است كه در سطح بين‌المللي و در تاريخ كشورمان برگزار مي‌شود، گفت:‌همه مسوولان به عنوان يك وظيفه‌ ملي در برگزاري اين اجلاس مشاركت داشته و اميدواريم با همراهي ملت عزيزمان شاهد برگزاري اين اجلاس به نحو مطلوبي باشيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره‌ سطح ميهمانان شركت كننده در اين اجلاس خاطر نشان كرد:‌ تاكنون از سوي 108 هيات شركت كننده در اجلاس درخواست‌ها و ليست افراد شركت كننده را دريافت كرده‌ايم از مجموع 137 كشور عضو و ناظر و ده سازمان بين‌المللي عضو جنبش غيرمتعهدها تاكنون 120 كشور و 6 سازمان و نهاد بين‌المللي سطح حضورشان در اجلاس مشخص شده است. ارزيابي ما از سطح حضور اين هياتها بسيار قابل توجه است چرا كه تاكنون حدود 50 هيات در سطح سران كه شامل روساي جمهور، پادشاهان و نخست وزيران مي‌شوند در اجلاس شركت دارند. همچنين 30 هيات در سطح وزير خارجه شركت مي‌كند. بنابراين تاكنون 80 كشور در سطح وزير خارجه و بالاتر از آن در اين اجلاس شركت دارند.

سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: اميدواريم با رايزني و مشورتي كه اين هياتها در طول اين اجلاس خواهند داشت تصميمات مهمي درباره‌ مسائل و بحرانهاي بين‌المللي و موضوعات صلح و امنيت بين‌الملل اتخاذ شود.

مهمان‌پرست همچنين در رابطه با حفظ امنيت و تامين آن در طول برگزاري اجلاس از سوي ايران با تاكيد بر برقراري امنيت در بالاترين سطح گفت: امنيت اين اجلاس براي ما در بالاترين سطح قرار دارد و مجموعه نهادهاي مسوول در اين زمينه از جمله نيروي انتظامي و قواي پدافندي كشور به بهترين شكل آماده‌اند. همچنين ديگر مجموعه‌هاي امنيتي كشور در بالاترين سطح امنيت لازم را برقرار كرده‌اند و معتقديم يكي از بهترين اجلاس‌هاي جنبش غيرمتعهدها در بالاترين سطح امنيت در تهران برگزار خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016