یکشنبه 5 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رییس سازمان انرژی اتمی: مشكلی با بازرسی‌ها نداریم

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان این كه مشكلی با بازرسی های آژانس بین المللی انر‍ژی اتمی نداریم، گفت كه آژانس باید برای بازدید از مناطق مورد نظرش استدلال كافی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'فریدون عباسی' روز یكشنبه در حاشیه مراسم تجدید پیمان اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام در جمع خبرنگاران با تاكید بر شفاف بودن برنامه هسته ای ایران افزود: بازرسان آژانس هر زمان كه خواسته اند برای بازرسی به ایران آمده اند.

معاون رییس جمهوری تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره همكاری‌های لازم را داشته است و این همكاری ها را ادامه خواهد داد.

وی تصریح كرد: بازرسان آژانس دو ساعت قبل از بازرسی می‌توانند به ما اطلاع بدهند و از فعالیت‌های ما بازدید كنند.

*** مذاكرات با آژانس را ادامه می دهیم

عباسی درباره مذاكرات اخیر جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: این مذاكرات بر مبنای حقوقی و در چارچوب وظایف آژانس انجام می‌شود و آن را ادامه خواهیم داد.

رییس سازمان انرژی اتمی با تاكید بر این كه ما خواهان قطع مذاكرات نیستیم، ادامه داد: استدلال‌های ایران قوی است، افراد مذاكره‌كننده ما افرادی قوی و آگاه به مسائل تخصصی در این زمینه هستند و از حقوق كشورمان دفاع می‌كنند.

وی اضافه كرد: در این چارچوب تا زمانی كه آژانس بخواهد مذاكره می‌كنیم؛ البته آنها نیز باید استدلال كافی برای بازدید از مناطقی كه می‌گویند داشته باشند یا درباره مطالبی كه می‌گویند باید ادله كافی ارائه دهند تا ما قانع شویم.

نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه سوم شهریور ماه در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در وین به مدت هشت ساعت با یكدیگر مذاكره كردند.

دور پیشین مذاكرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 19 خرداد ماه در وین برگزار شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


*** نیمی از گزارش سالانه مبنای حقوقی، قانونی و كارشناسی نداشت

عباسی با اشاره به گزارش فصلی آژانس كه قرار است به زودی منتشر شود،‌ اظهار داشت: مدیر كل آژانس همه مطالب را در گزارش سالانه خود بیان كرد و به نظر موضوع دیگری برای بیان وجود ندارد.

وی با بیان اینكه آمانو در گزارش سالانه خود به ابهامات نیز اشاره كرد، گفت: این گزارش 64 بند داشت كه به نظر كارشناسان نیمی از آنها اضافه بود و مبنای حقوقی، قانونی و كارشناسی نداشت.

***مطالب مرتبط با نصب سانتریفیوژها از طریق بازرسان اطلاع داده می شود

عباسی درباره برخی گزارش ها در مورد تعداد سانتریفیوژها اظهار داشت: این گزارش، مساله جدیدی نیست زیرا اطلاعات ذكر شده، پیش از این در گزارش آژانس با اعلام آمار دقیق سانتریفیوژها ارائه شده بود.

رییس سازمان انر‍ژی اتمی تصریح كرد:‌ آمار تولید و تعداد سانتریفیوژها و موارد مرتبط با آن در گزارش آژانس بیان شده و مشخص است.

عباسی در پاسخ به این سوال كه آیا قرار است سانتریفیوژهای جدیدی در سایت فردو نصب شود؟ گفت: روال این است كه در مورد آمارهای جدید باید به آژانس اطلاع داده شود؛ آژانس در مورد آن راستی‌آزمایی كند و در واقع آن را تایید كند.

معاون رییس جمهوری تاكید كرد: ما ترجیح می‌دهیم كه مطالب مرتبط با این موضوع از طریق بازرسان آژانس اطلاع داده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016