چهارشنبه 8 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پذيرايی از آقای دبير کل با پسته، حاشيه‌های حضور بان کی مون در بهارستان

خبرگزاری فارس: حضور دبير کل سازمان ملل در مجلس شورای اسلامی با حاشيه‌های جالب و خواندنی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، بان کی مون دبيرکل سازمان ملل امروز وارد تهران شد و بعد از استقبال از وی در فرودگاه مهرآباد، دبيرکل و هيات همراه راهی ميدان بهارستان شدند تا بان‌کی‌مون اولين ديدار رسمی خود در ايران را با رئيس مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

قرار بود بان کی مون و هيئت همراه ساعت ۱۳ در مجلس حضور داشته باشند اما به دليل تاخيری که در پرواز به وجود آمد بان کی مون و همراهانش حدود يک ساعت و ۳۰ دقيقه رئيس مجلس و هيات استقبال کننده مجلس ايران که متشکل از برخی نمايندگان مجلس بود را منتظر گذاشت و در نهايت بان کی مون و همراهان که حدود ۲۰ نفر بودند حوالی ساعت ۱۴:۳۰ دقيقه وارد مجلس شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* عکاسان و تصوير برداران و خبرنگاران که از حدود ۲ ساعت پيش منتظر ورود دبيرکل سازمان ملل به مجلس بودند از همان لحظه ورود اتومبيل‌های بان کی مون و همراهانش شروع به عکاسی کردند.

* بيش از ۵۰ تصويربردار، عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی برنامه حضور بان کی مون در مجلس ايران را پوشش می‌دادند.

* بان کی مون و هيئت همراه بعد از ورود به مجلس شورای اسلامی به محل تالار مشروطه آمدند، لاريجانی، بروجردی، آشوری، محمد صادقی، عزيزی و قشقاوی از جمله استقبال کننده از آنها بودند.

* اتومبيل حامل دبيرکل سازمان ملل مقابل درب مجلس مشروط توقف کرد اما قبل از بان کی مون محمد خزاعی سفير و نماينده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل بود که از اتومبيل پيدا شده و بعد از او، بان کی مون از اتومبيل بنز تشريفات پياده و مورد استقبال علی لاريجانی قرار گرفت.

* بعد از استقبال لاريجانی و هيات پارلمانی ايران وی با همراهی رئيس مجلس به تالار تشريفات رفت تا اولين ديدار رسمی بان کی مون در ايران بعد از دبير کلی وی در سازمان ملل انجام شود.

* در طول مسيری که لاريجانی و بان کی مون با هم طی کردند رئيس مجلس و دبير کل سازمان ملل به گپ و گفت و خوپ و بش پرداختند.

* بعد از ورود بان کی مون و هيئت همراه به تالار تشريفات مجلس و استقرار همه افراد در صندلی‌ه،ا محمد خزاعی به همراه بان کی مون، هيات همراه دبير کل سازمان ملل را به لاريجانی معرفی کرد و لاريجانی هم به آنها خوش آمد گفت.

* در ميزهای کوچکی که روبه روی مهمانان قرار داشت ظرف‌های پسته و شکلات گذاشته شده بود تا مهمانان از خود پذيرايی کنند.

* همزمان با رسمی‌تر شدن مذاکره ميان لاريجانی و بان کی مون از خبرنگاران خواسته شد که محل ديدار را ترک کنند و بعد از حدود ۳۰ دقيقه بود که لاريجانی و بان کی مون از تالار تشريفات مجلس بيرون آمده و در نشست خبری برای خبرنگاران سخن گفتند.

در ابتدای اين نشست علی لاريجانی توضيحاتی در خصوص محور مسائل مطرح شده با بان کی مون به خبرنگاران ارائه داد و بعد از آن يکی از خبرنگاران سؤالی را در خصوص مواضع بان کی مون در خصوص مسائل مربوط به حقوق بشر از جمله سوريه مطرح کرد.

* بان کی مون در پاسخ به سؤال مطرح شده در ابتدا توضيحات کلی در خصوص سفرش به ايران ارائه داد و گفت که خاطرات خوبی از ايران دارد و در پايان اظهاراتش هم تنها اشاره‌ای کوچک به سؤال خبرنگاری که از وی سؤال پرسيده بود، داشت.

هر چند که تعداد ديگر از خبرنگاران سؤالات خود را از بان کی مون آماده کرده بودند و قصد داشتند در اين نشست از فرصت به دست آمده استفاده و نظر بان کی مون را در خصوص مسائلی همچون ترور دانشمندان هسته‌ای، انجام اقدامات ضد بشری توسط رژيم اسرائيل، تحريم‌های يک جانبه عليه ايران و مسائلی از اين دست مطرح کنند اما اين بار هم کمبود وقت بهانه‌ای شد تا همه اين سؤالات بی پاسخ بماند.

و اين چنين بود که بان کی مون به همراه لاريجانی نشست خبری را ترک و در ضيافت ناهار رئيس مجلس شرکت کرد.

حاشيه نگاری از مقداد زکی‌زاده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016