شنبه 11 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چرا سوريه به جبهه مقدم رژيم اسلامی تبديل شده است؟ ناصر مستشار

پس از افشاگری های شجاعانه رئيس جمهور مصر عليه جنايات حاکمان سوريه در کنفرانس کشورهای عدم تعهد که در قلب ام القرای اسلام در کنار معبر مرجع مسلمين جهان يعنی خامنه ای؟! انجام گرفت ، رژيم اسلامی اينک به شدت در انزوا قرار گرفته است!
پس از حملات آشکار رئيس جمهور مصر به بشار اسد در مرکز حکمرانان اسلامی در ايران که از حاميان درجه اول رژيم سوريه بشمار می آيد ، رهبران نظامی رژيم تهران بلافاصله از خود واکنش نشاندند تا مبادا اخطار های پرزيدنت محمد مورسی
به مثابه التيماتوم به حکومت اسلامی تلقی گردد وغرب به فکر ياری از مردم در زنجير سوريه بر آيد!
حکومت اسلامی در اتحاد با روسيه ،تمام قد از بشار اسد حمايت می کنند تا ستون های ديکتاتوری و جنايت در آن کشور فرو نريزد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هيثم المالح: ۳۰ هزار شهيد و ۱۶۰۰ تجاوز به زنان سوری تاوان وتوی روسيه!
http://www.alarabiya.net/articles/2012/08/31/235309.html
معاون فرهنگی و تبليغات سپاه:
آمريکا‌ به‌ سوريه حمله کند٬ ايران با متحدان نظامی خود وارد عمل خواهد شد!
۱۱ شهريور ۱۳۹۱
اظهارات اين فرمانده سپاه شش روز پس از اينکه سالار آبنوش٬ فرمانده سپاه قزوين اعلام کرد جمهوری اسلامی در «بعد نظامی» در سوريه مشغول جنگ است٬ بيان می‌شود.
http://www.digarban.com/node/8778
همانطوری که حکومت اسلامی از سوريه بعنوان جبهه خط مقدم برای خويش بهره می برد تا از نظام خود پاسداری نمايد ،به همان اندازه نيروهای آزاديخواه ايران نيز بايد در پيوند با اپوزيسيون مترقی سوريه به همکاری پرداخته تا هرچه سريعتر به رژيم خونريز سوريه پايان يابد!
شورای ملی سوريه برنامه «روز پس از اسد» را در آلمان ارائه کرد
http://www.parsdailynews.com/104418.htm
آياجمهوری اسلامی پس از سی و سه سال بهره گيری از سوريه ،رهبران آن کشور رادر بحرانی که آنها گرفتار آمده اند ـ تنها خواهد گذاشت؟سوريه در تمام سی وسه سال گذشته بعنوان يک کشور استبداد زده مانند ايران ـ همواره از کمک های مالی بلاعوض رژيم اسلامی ، که بالغ بر بيست و سه ميليارد دلاربالغ می شود برخوردار شده است!اختلاف احزاب بعث عراق و سوريه که مصادف با انقلاب اسلامی و آغاز جنگ ايران وعراق گرديد ،توانست بهترين زمينه های نزديکی رژيم های ايران و سوريه را مهيا سازد. حافظ اسد اتوريته طلبی صدام را مانع وحدت دو کشور سوريه و عراق تلقی کرد و منافع ملی سوريه را مقدم بر وحدت ايدولوژيک آن دوکشور ارزيابی نمود وپان عربيسم صدام را برنتافت.خاندان اسد که از فرقه علوی هست ودرعين اينکه با مذهب شيعه ملازمت چندانی ندارد، اما اولين زمينه های مشترک با رژيم اسلامی ايران را فراهم ساخت!
از جمعيت ۲۴ ميليونی کشور سوريه ـ حدود ۷۴٪ جمعيت سوريه را مسلمانان سنی، ۱۳٪ علوی، شيعه دوازده‌امامی و اسماعيلی، ۱۰٪مسيحی و ۳٪ دروزی تشکيل می‌دهند. اعراب حدود ۹۰٪ جمعيت سوريه شامل يک ميليون آوارهٔ عراقی و پانصد هزار فلسطينی و کردها ۹٪ جمعيت اين کشور را تشکيل می‌دهند. ارمنی‌ها، ترک‌ها، چرکس‌ها و يهوديان اقليت‌های ديگر ساکن اين کشورند. بيشتر افسران عالی‌رتبهٔ نظامی و امنيتی سوريه از هم‌کيشان خانوادهٔ اسد يعنی علويان، که از نظر عامهٔ مسلمانان مرتد محسوب می‌شوند، هستند اما سنی‌ها در کميتهٔ مرکزی حزب بعث، حزب حاکم و تنها حزب قانونی کشور اکثريت دارند. اين کشور از سال ۱۹۶۳ تحت قانون شرايط اضطراری اداره می‌شود که بسياری آزادی‌های سياسی و مدنی را به حالت تعليق درآورده است.
رژيم اسلامی ايران که تاکنون از کشور سوريه به شکل ابزاری عليه عراق و اسرائيل بهره برده است ،اينک بدين سياست دست يافته است که نبايد تمام تخم مرغ هايش را نبايد در سبد بحرانی سوريه بگذارد و غرق شدن کشتی نظام سوريه را به رژيم تهران سرايت دهد!
يک ديپلمات ايرانی نيز به "کلمه" گفته است که همه ديپلمات های ايرانی حاضر در سوريه، خانواده های خود را به ايران بازگردانده اند و يا آنها را به مرز با لبنان فرستاده اند و خانه های خود را نيز خالی کرده اند تا در صورت سقوط بشار اسد، فوراً دمشق را ترک کنند."
ترکيه از جنوب با سوريه هم مرز هست وبه همان اندازه ای ايران در همجواری با عراق که خود را در سرنوشت آن کشور سهيم می داند، ترکيه نيز در مورد سوريه اين چنين می انديشد!
رجب اردوغان در هفته های گذشته رسما از موضوعات داخلی سوريه بعنوان مسائل حاد سياسی ومنافع ملی ترکيه ياد کرد و آنرا در استراژی کلان داخلی وخارجی ترکيه گنجاند!
ترکيه بعنوان عضو پيمان ناتو ومتحد غرب و هيجدهمين کشور مقتدر اقتصادی جهان ـ اينک در سرنوشت کشور همسايه خود يعنی کشور سوريه نقش بسزائی به خود اختصاص داده است!
بدين خاطر بايد التيمام های سران ترکيه به سران سوريه را جدی گرفت ،چراکه ترکيه در هم پيمانی با غرب به مسئوليت های تاريخی خود بخوبی واقف هست.
اگر غرب و پيمان ناتوـ تصميم نهائی را آنطور که در مورد معمر قذافی در ليبی اتخاذ نمودند در مورد سران سوريه برگزيند ،آنگاه ترکيه به ميدان اصلی نبرد تبديل خواهد شد.
غرب از همجواری ترکيه با سوريه برای حل و فصل سياسی ويا نظامی بسيار خوشبين هست.اين در حاليست که غرب وناتو تاکنون در عمليات نظامی عليه رهبران ليبی از موقعيت هيچ همسايه ای در کنار کشور ليبی برخوردار نشده است!
"ترکيه امروز آخرين اولتيماتوم را به بشار اسد داد و آقای احمد داوود اوغلو، وزير خارجه آن کشور دوباره از وی خواست حمله نظامی به مردم خود را متوقف کند و تأکيد نمود اين آخرين هشدار ترکيه به سوريه است.
وزير خارجه ترکيه تهديد کرد که اگر رژيم سوريه به سرکوب مردم آن کشور ادامه بدهد، ترکيه به اقداماتی بی سابقه دست خواهد زد. "
سران جمهوری اسلامی با کر کری خواندن های بی شمار در حمايت از سران سوريه در نهايت تسليم شکست و سرنگونی خاندان اسد خواهند شد وهيچ اقدامی عليه منافع غرب انجام نخواهند داد و فروپاشی نظام سياسی سوريه را با آينده رژيم تهران گره نخواهند زد!حفظ نظام با هر حيله و نيرنگی که ابزار سرکوب نيز از اجزاء اصلی حاکمان ايران هست ،از واجبات اصلی رژيم ولايت فقيه است و بقيه مناسبات در درجه دوم از اهميت برخوردار هستند!
همانطوريکه همگان شاهد بوديم، رژيم اسلامی قبل از اقدام نظامی عليه معمر قذافی نيز به تهديد جهان آزاد پرداخت و عاقبت به سکوت خفت بار روی آورد!
"محمود احمدی نژاد، رييس جمهور ايران روز سه شنبه ۱۵.۰۳.۲۰۱۱
در مورد ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ليبی و هر گونه اقدام نظامی ديگر، به قدرتهای غربی هشدار داد"
پس از اين کشورهای آزاد دنيا ديگر تهديد های توخالی سران جمهوری اسلامی را جدی نمی گيرند ودر برابر فشارهای مصنوعی رهبران نظامی و سياسی رژيم کرنش نخواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016