یکشنبه 29 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولویت منافع ملی لبنان بر بلند پروازی های حاکمان ایران! ناصر مستشار

همان ولیدجنبلاتی که سالها از جمهوری اسلامی پول دریافت می کرد تا سیاست ها ی ضد اسرائیلی حکومت اسلامی را در لبنان پیش ببرد اما به یکباره از منافع ملی لبنان سر در آورد و جمهوری اسلامی را در سایه شکست های پی در پی بشار اسد در لبنان نیز تنها گذاشت .

این وسط تاکنون فقط ثروت های ملی مردم ایران در راه صدور انقلاب اسلامی به هدر رفته است.فلسطینی ها نیز سالهاست که به نام جعلی خلیج عربی روی آورده اند و در همین رابطه جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه کاملا منزوی شده است!

بالاخره ولید جنبلاط رهبر دروزی های لبنان در مقاله مفصلی در روزنامه های لبنان از منافع ملی کشور خویش تعریف درست و معقولی تحویل رهبران جمهوری اسلامی تا آنها برای همیشه شیر فهم بشوند ودیگر در امور داخلی لبنان دخالت نکرده و پای لبنان را به جنگ هائ منطقه ای که فقط منافع فرقه ای حاکمان اسلامی را تامین می کند ،نکشاند!

جنبلاط در جمله طنز گونه ای به رهبران حکومت اسلامی گوشزد نمود که بهتر است به فکر تامین گوشت مرغ مردم باشند نه تهیه موشک های جنگی که منطقه را به آشوب خواهد بکشاند!

همانگونه که مردم ایران در جنبش مردمی سبز به شعار تاریخی "نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران " دست یافتند تا به گوش رهبران حکومت اسلامی این پیام کلیدی و بسیار حساس را برسانند که برای مردم فقط کشور ایران مهم هست نه غزه و لبنان ـ اینک ولید جنبلاط نیز به همان شعار تاریخ ساز رسیده است وتنها از منافع ملی لبنان دفاع می نماید ونه از خواسته های نامشروع جمهوری اسلامی از لبنان که نامبرده در همین زمینه از منافع ملی سرزمین خویش بدرستی دفاع نموده است!

در سی و ساله گذشته ، حکومت اسلامی بطور فراگیر و ارگانیزه شده به سازمان های متعدد نظامی و تبلیغاتی با بودجه های هنگفت از ثروت های ملی مردم ستمدیده ایران ـ دائما بر طبل شعار نابودی اسرائیل می کوبد اما اسرائیل هرگز بخود اجازه نداده است که کلامی مبنی محو ایران به زبان بیاورد ، بلکه تنها به نابودی مراکز تولید سلاح اتمی رژیم اسلامی تکیه کرده است!

رهبر انقلاب در ديدارجمعي از آزادگان:

زائده جعلي صهيونيسم قطعاً از جغرافيا محو خواهد شد

خطای "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"
هيچگاه باور نمي‌كرديم كه روزي مردم مسلمان ايران بخواهند چنين اقدامي انجام دهند. شعار "نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران " اين شعار آنقدر تلخ و گزنده بود كه در طول راهپيمايي بارها تكرار مي‌شد و اي كاش حضور مردم به عدول از يكي از ارزش‌هاي انقلاب بدل نمي‌گشت.

آقای جنبلاط افزود: ما سلاح را تنها و تنها برای دفاع از لبنان و لبنانی ها می خواهیم نه برای دفاع از تنگه های هرمز.

امانصر الله در پاسخ به تهدیدهای اخیر مقام های تل آویو: حزب الله موشک هایی در اختیار دارد که می تواند ده ها هزار اسرائیلی را بکشد!

حکومت اسلامی از آغاز بروی کار آمدنش يک حکومت تحريک آميز عليه همسايگانش بوده است! تا آنجا که باعث حمله صدام حسين به ايران گرديد. خمينی آن جنگ را که می توانست بسرعت با عزت و به نفع ايران به پايان برسد اما لجوجانه آن جنگ را بهانه ائی قرار داد تا به اسرائيل لشگر گشائی نمايد. او در همين رابطه آن جنگ بيهوده و بنيان شکن را به مثابه "نعمت الهی" شکر گزار گرديد.

خمينی با کشاندن عراق به جنگی هشت ساله باعث نابودی عراق وايران گرديد تا آنجا که حضور امپرياليست های زياده خواه را برای هميشه در منطقه خليج فارس تضمين نمود! جمهوری اسلامی همواره خواستار پيوستن بخش شيعه نشين عراق به قلمرو خود بوده است ودر اين راستا با حمايت از جريانات مذهبی شيعه به شکل پناه دادن به رهبران آنها وپشتيبانی لجستيکی ومالی فراوان توانست نهاد شيعه گری توسعه گرا را در منطقه حائل ميان ايران وعراق را شکل بخشد.
متن خاطره از اين قرار است:

« ۵ ماه قبل از حمله صدام به ايران (۳۰ فروردين ۱۳۵۹ دراوج بحران گروگانگيری کارمندان سفارت آمريکا ) تيتربزرگ عنوان اصلی روزنامه کيهان (به مديريت حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمی و شمس الواعظين): امام ارتش عراق را به قيام دعوت کرد.


جمهوری اسلامی با ايجاد وحشت توسعه وگسترش مذهب شيعه در ميان کشورهای عربی ،همه آن کشورها را هرچه بيشتر بسوی کشورهای امپرياليستی سوق داد. در همين راستا باعث خريد هرچه بيشتر سلاح های سنگين و مجهز از ممالک غربی توسط دولت های عربی گرديده است که همه اينها خدمات ارزنده جمهوری اسلامی به ظاهر ضد امپرياليستی به دول امپرياليستی منتهی شده است. تما م کشورهای حاشيه خليج فارس در ماههای گذشته بطور رسمی اعلام نمودند که کشورشان پايگاه حمله نظامی امريکا به ايران نخواهد شد ودر همين راستا در فکر تقويت حسن همجواری با ايران در همه زمينه ها را خواستار شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی رغم همه ياری های بی شائبه دولت اسلام گرای ترکيه به جمهوری اسلامی برای جلو گيری از حمله نظامی به پايگاه های اتمی جمهوری اسلامی «اما سايت خبرگزاری نيمه رسمی فارس نزديک به سپاه پاسداران ايران در بخش گروه فرهنگی/حوزه کتاب و ادبيات، رباعياتی را پخش کرده که ضمن توصيف رهبران ترکيه به عنوان "دغلبازان" ، بشکل تلويحی به عرب ها و ترک ها توهين کرده است

در اينجا شاعر با استفاده از استعاره، ترک ها را "خرانی" ناميد که با دم شير بازی می کنند و شير در اينجا اشاره به بشار اسد است زيرا "اسد" در زبان عربی يکی از نام های شير است»

هماهنگی بیشتر ایران و سوریه برای مقابله با مخالفان اسد

اما در مقابل موضع گيری صلح جويانه کشورهای عربی، جمهوری اسلامی با تحريک آميز ترين شيوه های توسعه طلبانه خويش تاکنون ، باعث تحريک اين کشورها عليه ايران گرديده است،تا آنجا که بی گمان اين کشورها ناچار شده اند تا دست ياری بسوی امريکا وناتو برای دفاع از خويش درازنمايند. در روزهای گذشته حسين شريعتمداری سرپرست بنگاه سياست گذاری روزنامه کيهان و بعنوان مشاور ارشد و کليدی ولی فقيه ،خواستار استرداد وضميمه شدن کشور بحرين به قلمرو ايران شده است.در مقابل اين موضع گيری تحريک آميز ودخالت جويانه مشاور رهبر ،همه کشورهای عربی منطقه به آرايش سياسی و نظامی دست زده اند و خود را برای استقبال ناوگان های بيشتر جنگی امريکا در آبهای خليج فارس آماده می سازند. در يک کلام جمهوری اسلامی يک حکومت بحران زا و تحريک آميز عليه منطقه و به نفع بازار های امپرياليستی هست و تاکنون آرامش منطقه را از ميان برده است.

برای مثال در ماههای اخير رهبر سازمان فدائيان اسلام "عبد خدائی" خواستار بازگشت والحاق سرزمينهای قفقاز که مشتمل بر سه جمهوری مستقل گرجستان،آذربايجان وارمنستان ميشود، به ايران اسلامی تحت رهبری ولايت فقيه شده است که کشورهای مذبور نيز هرچه بيشترگرايش بسوی امريکا را از خود نشان داده اند ودر اظهار رضايت مندی خود به امريکا، پايگاه ههای نظامی خود را در اختيارآن کشور نهاد ه اند تا از دخالت های نظامی وماجرا جويانه جمهوری اسلامی در امان بمانند.

دخالت جمهوری اسلامی در امور داخلی جمهوری آذربايجان بسيار شدت يافته است. در ماههای گذشته دولت جمهوری آذربايجان چندين باند خرابکاری و بمب گذاری را که پس از فتوای خامنه ای صاد شده است ، کشف نموده است!

قاچاقچيان ايرانی اسلحه در باکو دستگير شدند.

جمهوری اسلامی به طالبان که قبلا ديپلمات های ايرانی را مزار شريف ترور کرده بودند ،سلاح مرگبار تحويل می دهد!

نقطه ای در منطقه از تير رس حکومت اسلامی باز نمانده است

قطعنامه پايانی راهپيمايی سراسری روز جهانی قدس

جمهوری اسلامی با نظريه ديرينه وارتجاعی توسعه شيعه به کشورهای سنی مذهب در تلاش است تا منطقه را هرچه بيشتر "کربلائی" نمايد تا تمام منطقه را در آشوب وجنگ نگاه داردو در همين راستا همه کشورهای منطقه از جمهوری اسلامی وحشت داشته باشند تا مبادا با امريکا همکاری نمايند!! هرچه ميگذرد سايه شوم جنگ خانمانسوز در پرتو تحريکات جمهوری اسلامی عليه کشورهای همسايه وپيشروی شبانه و روزی ولايت فقيه در تسخير سلاح اتمی که همه منطقه را به وحشت فرو برده است. در همين راستا بحران غير قابل کنترل ومهار توسعه طلبی حکومت اسلامی هرچه بيشتر نمايان تر می شود.چاره ائی جزء سرنگونی جمهوری اسلامی برای جلوگيری از جنگ ناخواسته از جانب مردم ايران باقی نمانده است.برای رسيدن به اين امر مهم، تنها اتحاد يکپارچه همه اقشارناراضی مردم اعم از دانشجويان،کارمندان،معلمان،کارگران،کشاورزان ونيروهای سياسی لازم وضروی می باشد.کليد رهائی تنها دردست مردم است نه نيروی ديگر!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016