یکشنبه 12 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رادان: کشف ۱۱۳ سلاح‌جنگی در ايستگاه‌های بازرسی حين برگزاری اجلاس غيرمتعهدها

جانشين فرمانده ناجا از کشف ۱۱۳ سلاح جنگی در تورهای ايست و بازرسی خبرداد و گفت: تامين امنيت تهران چهار لايه داشت.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ سردار احمدرضا رادان صبح امروز در مراسم تقدير و تشکر از کميته‌های اجرايی برگزار کننده شانزدهمين اجلاس سران جنبش غير متعهدها با بيان اينکه اين عمليات ترافيکی و امنيتی يکی از بزرگترين عمليات‌های جهان بود گفت: اين اجلاس نشان‌دهنده اقتدار، ثبات و امنيت ايران است که امروزه از زبان تعداد کثيری از مهمانان اين اجلاس مهم نيز اتلاق شد که ايران با توجه به همسايگانی که در پيرامون خود دارد جزو امن‌ترين کشورها محسوب می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه پس از ابلاغ ماموريت، پيش‌بينی‌های لازم صورت گرفت و قرار گاه امام علی (ع) به عنوان اولين اقدام عملی تامين امنيت تشکيل شد گفت: در اين راستا ۱۵ کميته نيز تشکيل شد.

رادان با بيان اينکه سه اقدام قبل، حين و بعد از اجلاس در نظر گرفته شد گفت: هر سه اقدام حساس، سنگين و بی‌نظير بود.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه يکی از بزرگترين کارهايی که نيروی انتظامی قبل از شروع اجلاس انجام داد پاکسازی چهره شهرها به خصوص تهران بود که با حساسيت و سنگينی انجام شد، گفت:‌ نيروی انتظامی قبل از اجلاس برای پاکسازی شهر اقدام به جمع‌آوری چندين هزار معتاد، ولگرد، کارتن‌خواب، متکدی و افراد آسيب را کرد که ما مجبور بوديم برای ايجاد ظرفيت برای نگهداری اين افراد چانه‌زنی کنيم و اين مهم نه تنها در تهران بلکه در شهرهايی که مهمانانی به آنجا می‌رفتند، انجام شد.

وی با بيان اينکه برای پوشش هرچه بهتر اجلاس دو قرارگاه امنيت تهران و حفاظت از شخصيت‌ها نيز وارد عمل شد گفت: قرارگاه امنيت تهران که به فرماندهی سردار ساجدی‌نيا مديريت می‌شد، زحمت‌های فراوانی در قبل و حين اجلاس متحمل شد که توانست يکی از بی‌نظيرترين عمليات‌های ترافيکی و امنيتی را به رخ بکشند. به گونه‌ای که در کميته راهور قرارگاه امنيت تهران محاسبه کرديم که اگر تنها رفت و آمدها را يکبار حساب کنند بيش از ۳۰ هزار کيلومتر پيمايش ترافيکی در شهر تهران انجام گرفته است.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه هفت مسير ويژه برای انتقال مهمانان پيش‌بينی و شناسايی شد گفت: اقداماتی که بايد در طول مسير و همچنين شعاع مطمئنه صورت می‌گرفت در جای خود حساس و زمان‌بر بود که به خوبی اجرا شد.

وی با بيان اينکه تامين امنيت تهران چهار لايه داشت گفت: سعی شد با توجه به فرمايشات فرمانده ناجا کمترين مزاحمت برای مردم ايجاد شود که شايد در جهان سابقه نداشته باشد که ماموران پليس در هنگام انجام يک عمليات عظيم انتظامی، امنيتی ملاحظه مردم را داشته باشند و اگر قصوری در اين مورد انجام شد از مردم عذرخواهی می‌کنم.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه سامانه پايش تصويری از فرودگاه تا هتل و پس از آن، ورود به اجلاس بسيار مهم بود گفت: اين سامانه پايش تصويری در نوع خود عالی و بی‌نظير بود.

وی با بيان اينکه پس از قرارگاه امنيت تهران، قرارگاه حفاظت از شخصيت‌ها به فرماندهی سردار البرزی کار بسيار سنگينی را بر عهده داشت گفت:‌ در اين قرارگاه ۹۶۰ در موضوعات مختلف و تخصصی آموزش‌های لازم را ديدند و قبل از شروع اجلاس بيش از ۴ بار کل عمليات جابجايی و کنترل مسيرها را تمرين کردند.

رادان عمليات جابجايی شخصيت‌ها را کاری بسيار مهم و سنگين عنوان کرد و گفت: با افتخار عنوان می‌کنم که اقدامات انجام شده در دو قرارگاه امنيت تهران و حفاظت از شخصيت‌ها بسيار دقيق، همچون يک ساعت بود و به هيچ عنوان بازپس ترافيکی نداشتيم.

جانشين فرمانده ناجا در تشريح اقدامات کميته مرز گفت: يکی از سنگين‌ترين کميته‌های انجام شده کميته مرز بود که حساسيت‌های ويژه‌ای در مرزها بخصوص مرزهای شمال غرب و جنوب شرق وجود داشت اما با اقداماتی که در کميته مرز انجام گرفت ما مطمئن بوديم که هيچ خللی در مرزها نيست.

وی با بيان اينکه در اين مدت کشفيات در مرزها در برخی موضوعات کاهش يافته است گفت:‌ اين نشان می‌دهد که انسداد معابر مرزی به خوبی صورت گرفته است.

رادان با بيان اينکه بالغ بر ۳۳ هزار گشت در مدت زمان برگزاری اجلاس در مرزها صورت گرفته گفت: اين در حالی است که ۱۷ هزار کمين به پشتيبانی انسداد مرزها وارد صحنه شده بود.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه شيب کنترلی مرزها ۳۰-۵۰-۷۰ و ۱۰۰ درصد بود گفت: در طول زمان برگزاری اجلاس و دو روز قبل از آن مرزبانان در آماده‌باش صد در صد بودند و با وجود اتمام زمان اجلاس همچنان مرزبانان در آماده‌باش هستند.

وی با بيان اينکه کميته ايست‌های بازرسی و گلوگاه‌ها و همچنين هماهنگی فرودگاه به بهترين نحو انجام شد گفت: دقت پرسنل در تورهای ايست و بازرسی به گونه‌ای بود که به عنوان مثال کشفيات در اين چند روز به نوبه خود بی‌نظير بود و به عنوان مثال ۱۱۳ سلاح جنگی کشف شد.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه در مرزهای شمال‌غرب نيز عده‌ای قصد ورود به داخل کشور را داشتند گفت:‌ خوشبختانه مرزبانان اقدام به تعقيب آنان کرده و توانستند تعدادی از آنان را دستگير کنند.

رادان در پايان ضمن تقدير و تشکر از مسئولان کميته‌های اجرايی اجلاس گفت: تامين امنيت و برقراری ترافيک اين اجلاس يکی از بزرگترين عمليات‌های دنيا بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016