دوشنبه 13 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقف پيگيری ۱۰ پرونده سنگين دولتی‌ها، با عنايت ويژه رهبری

يکی از نزديکان مصباح يزدی خبر داد که رهبری از دادگاهی شدن ۱۰ پرونده سنگين تخلفات دولت احمدی‌نژاد جلوگيری کرده است. به نظر می‌رسد مصباح و نزديکانش معتقدند ولی فقيه حق دارد حتی بر فساد گسترده دولت نيز سرپوش بگذارد و بر خطاهای گسترده دولتمردان و مسئولان نظام قلم عفو بکشد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کلمه، در حالی که پيش از اين هم گفته شده بود تعدادی از نزديکان مشايی و احمدی نژاد و متهمان پرونده موسوم به جريان انحرافی، با دستور شخص رهبری محاکمه نشده و يا مشمول عفو شده اند، اکنون عباس نبوی از اعضای هيات علمی موسسه متعلق به مصباح يزدی در يک سخنرانی در مشهد فاش کرده که دولت فعلی در حدود ده پرونده قضايی سنگين دارد که هيچ يک از آنها به محکمه نرسيده اند.

به گفته اين چهره تندروی نزديک به مصباح، علت دادگاهی نشدن متخلفان سنگين دولت، توجه و حکم حکومتی رهبری بوده است. اما نبوی در عين حال بلافاصله گفته است: البته به اين معنی نيست که رهبری جلوی محاکمه را گرفته اند؛ و نگفته که پس به چه معناست!

عنايت ويژه و حکم حکومتی رهبری که اکنون به اعتراف نزديکان مصباح يزدی، مانع اصلی پيگرد قضايی متخلفان بزرگ دولت شده است، به زعم تئوريسين اصلی قرائت تنگ نظرانه و خشونت طلبانه از اسلام، محمدتقی مصباح يزدی، امری فراتر از قانون است.

به اين معنا، به نظر می رسد مصباح و نزديکانش معتقدند ولی فقيه حق دارد حتی بر فساد گسترده دولت نيز سرپوش بگذارد و بر خطاهای گسترده دولتمردان و مسئولان نظام قلم عفو بکشد.

رحيمی معاون اول احمدی نژاد، مشايی رئيس دفتر احمدی نژاد و بقايی معاون اجرايی احمدی نژاد از جمله چهره های شاخص دولت هستند که فساد اقتصادی و پرونده های قضايی آنها تاکنون فاش شده و احتمالا پرونده آنها از جمله ۱۰ پرونده ای باشد که عضو موسسه مصباح، عنايت ويژه رهبری را مانع از پيگرد آنها دانسته است. نام و جايگاه ديگر متخلفان در دولت، هنوز مشخص نيست.

امروز احمد توکلی هم در يک جمع دانشجويی، دولت را پر از افراد متهم و مساله دار توصيف کرد و گفت: وضع دولت در حال حاضر خوب نيست.

اين نماينده مجلس که به خاطر انتقاداتش از دولت، از سوی دانشجويان حامی دولت مورد سؤال قرار گرفته بود، گفت: وقتی که صداقت وجود ندارد من بايد چه کار کنم؟ بنده طبق وظيفه شرعی و نمايندگی خود ناظر بر دولت هستم و مقابل هر خلافی می‌ايستم.

توکلی صدا و سيما را هم متهم کرد که در حال حاضر به رفوگر خلاف‌های دولت تبديل شده و سعی دارد پارگی مشکلات را بدوزد، و افزود: البته بايد دوخت ولی وقتی اين مسئله به سرنوشت مردم و انقلاب گره می‌خورد ديگر قابل چشم پوشی نيست.

حمايت های بی دريغ رهبری از احمدی نژاد که در سه سال اخير به حمايت بی چون و چرا تبديل شده و اکنون به اعتراف نزديکان احمدی نژاد، به لاپوشانی و رفع و رجوع پرونده های تخلفات دولت ها رسيده، باعث شد که مجالس همدوره با احمدی نژاد، به خصوص مجلس هشتم، بارها در برابر دولت تحقير شود و به خاطر حمايت های بی پايان دولت، حتی از انجام ساده ترين وظايف نظارتی و حداقل برخوردهای قانونی ممکن با تخلفات دولت نيز عاجز بماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016