چهارشنبه 15 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت برنج در بازار ۵ درصد افزايش يافت

خبرگزاری مهر ـ دبير انجمن حمايت از برنج ايران با بيان اينکه وعده افزايش ۱۰ درصدی نرخ خريد تضمينی برنج از سوی دولت محقق نشد، در عين حال از افزايش ۵ درصدی قيمت برنج در بازار خبر داد.
دبير انجمن حمايت از برنج ايران با بيان اينکه وعده افزايش ۱۰ درصدی نرخ خريد تضمينی برنج از سوی دولت محقق نشد، در عين حال از افزايش ۵ درصدی قيمت برنج در بازار خبر داد.

گزارش مهر، جميل عليزاده شايق درخصوص وضعيت خريد تضمينی برنج اظهار داشت: متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت نامحسوس ادعا کرد که خريد تضمينی برنج را از ۲۵ مردادماه سال جاری آغاز کرد درحالی که خيلی از کشاورزان برنجکار از اين موضوع بی اطلاع بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه نرخ خريد تضمينی برنج بسيار کمتر از هزينه تمام شده اين محصول است و کشاورزان از اين اقدام استقبال نکردند به طوری‌که حاضرند برنج خود را دور بريزند اما با نرخهای تعيين شده از سوی دولت آن را عرضه نکنند، گفت: با اين وجود، وزارت صنعت، معدن و تجارت ادعا می کند تاکنون در خدود ۷۰۰ تن برنج خريداری کرده است.

دبير انجمن حمايت از برنج ايران خاطرنشان کرد: پس از اعتراض کشاورزان برنجکار نسبت به پائين بودن نرخ خريد تضمينی برنج، وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده داد که اين نرخ را ۱۰ درصد افزايش دهد اما متاسفانه تاکنون هيچ اقدامی در اين رابطه انجام نشده است.

شرکت بازرگانی دولتی ايران چندی پيش قيمت پايه خريد برنج تضمينی از نوع پر محصول از کشاورزان را برای گروه اول شامل برنج های فجر، شيرودی و خزر با ۱۰ درصد شکستگی ۱۷ هزار و ۲۰۰ ريال، برای گروه دوم که برنج های ندا و نعمت را شامل می‌شود با ۱۰ درصد شکستگی ۱۲ هزار و ۸۰۰ ريال و گروه سوم برنج های سفيد رود و آمل به ترتيب ۱۵ هزار و ۱۰۰ و ۱۰ هزار و ۷۰۰ ريال اعلام کرده بود.

افزايش ۵ درصدی قيمت برنج

عليزاده شايق در بخش ديگری از اين گفتگو درخصوص وضعيت قيمت برنج در بازار اظهارداشت: درحال حاضر قيمت هر کيلوگرم برنج طارم درجه يک با داشتن ۲ تا ۳ درصد خرده و بدون ناخالصی در بازارهای شهرهای شمالی کشور در حدود ۳۷۵۰ تومان است درحالی که قيمت هر کيلوگرم از اين نوع برنج با کيفيت پائين تر در پايتخت بين ۴۵۰۰ تومان تا ۶۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی درعين حال تصريح کرد: البته به دليل اينکه فصل برداشت اين محصول دربرخی مناطق به پايان رسيده، قيمت برنج نسبت به هفته قبل درحدود ۵ درصد افزايش يافته است.

قيمت هرکيلوگرم برنج طارم درجه يک در بازارهای شمالی کشور با احتساب افزايش ۵ درصدی قيمت در حدود ۳۸۸۵ تومان و قيمت همين نوع برنج با کيفيت پائين تر در بازارپايتخت در حدود ۶۳۰۰ تومان محاسبه می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016