جمعه 17 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلطانيه: ایران و آژانس تنها به‌دور از جنجال سیاسی و رسانه‌ای می‌توانند مسايلشان را حل كنند

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ایران و آژانس تنها بدور از جنجال سیاسی و رسانه‌ای می توانند به کار حرفه‌ای خود ادامه دهند و مسائل را حل و فصل کنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ، علی اصغر سلطانیه پس از پایان نشست توجیهی- فنی آژانس گفت: در جلسه توجیهی- فنی گزارش آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، برای روشن شدن افکار نمایندگان کشورها، علاوه بر اینکه به برخی از سوالات پاسخ داده شد، این پیام خیلی جدی هم اعلام شد که باید اجازه دهند آژانس و ایران بدون جنجال سیاسی، کارحرفه‌ای خود را انجام دهند.

سلطانیه افزود: در این نشست توجیهی فنی خطاب به دیگر اعضا اعلام کردم وقتی مباحث کاملا فنی رسانه‌ای می شود، جنجالی سیاسی ایجاد می‌کند که این موضوع به مانعی برای پیشرفت کار تبديل می‌شود. درواقع کسانی که این فضا را ایجاد می کنند باید سرزنش شوند، زیرا خیلی از موضوعات راحت تر از حد تصور قابل حل هستند.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر نماينده کشورمان در آژانس افزود: درواقع گزارش‌های آژانس وقتی باید ارائه شوند که همه آنالیزها، تحلیل ها و بررسی‌های علمی پایان یافته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با انتقاد از کشورهای عضو که با فشارهای سیاسی بر دبیرخانه آژانس آن را مجبور می کنند پیش از آن که کارش تمام شود و به یک نتیجه علمی دست یابد آن را رسانه‌ای می ‌كنند گفت: این روند به طور قطع به کار ما با آژانس لطمه می زند، اعتماد بین کشورهای عضو و دبیرخانه را مخدوش می کند و از همه مهمتر اینکه فضای ایجاد شده به اعتبار آژانس لطمه می‌زند.

سلطانیه تاکید کرد: در این نشست به بخشی از اختلاف نظرها پرداختیم و گفته شد این اختلاف نظرها اصولی است که اگر رفع شود ما آماده همکاری هستیم.

براساس روال کار آژانس بین المللی انرژی اتمی , نشست توجیهی فنی درباره گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس, قبل از برگزاری نشست فصلی شورای حکام برگزار می شود. نشست فصلی شورای حکام روز دوشنبه آینده در وین برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016