شنبه 18 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگاهی دوباره به سناریوی «سربازان گمنام امام زمان» و قربانیان آن، ایرج مصداقی (قسمت دوم)

برای مطالعه قسمت اول مطلب اینجا را کلیک کنید.

چه کسی در ترور داریوش رضایی نژاد دست داشت؟

ترور داریوش رضایی نژاد دانشجوی فوق لیسانس در خیابان بنی هاشم و نزدیکی وزارت اطلاعات در ساعت ۴ و ۵ دقیقه بعد از ظهر اتفاق می‌افتد. دستگاه اطلاعاتی و امنیتی که دیواری کوتاه‌تر از بهزاد عبدلی پیدا نکرده ترور وی را نیز به او نسبت می‌دهد. وی در این رابطه اعتراف می‌کند: اواخر تیرماه 1390 ایمیلی به من اعلام شد برای عملیاتی دیگر".

مریم زرگر نیز در تكمیل این صحبت‌ها می‌گوید:" در عملیات آقای رضایی [نژاد] مثل ترورهای قبلی كه انجام داده بودیم باز دوباره گروه ما دور هم در تهران جمع شدیم".

عبدلی در توضیح این عملیات می‌گوید:" برخلاف سایر عملیات‌ها در این عملیات اصلا از بمب استفاده نشد و از تفنگ استفاده شد".

http://www.jahannews.com/vdcivyarrt1ap32.cbct.html

صدای روی مستند «کلوپ ترور» می‌گوید: «روش این ترور این بار متفاوت است. اسلحه‌ کمری یکی از راکبین موتورسیکلت داریوش رضایی نژاد محقق جوان کشورمان را در مقابل چشمان همسر و فرزند کوچکشان آرمیتا به شهادت می‌رساند. »

http://www.yjc.ir/fa/news/4047313

حیدر مصلحی برخلاف گوینده‌ی مستند «کلوپ ترور» به جای اسلحه‌ی کمری از مسلسل کلاشنیکف به عنوان سلاحی که با آن داریوش رضایی نژاد را به قتل رسانده‌اند نام می‌برد:

«حیدر مصلحی وزیر اطلاعات کشورمان در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهید داریوش رضایی نژاد با بیان اینکه تروریست‌ها برای انحراف افکار وزارت اطلاعات روش تروریستی متفاوتی را در قبال شهید رضایی نژاد در پیش گرفتند که پیچیدگی خاصی داشت، یادآور شد: ترور وی برخلاف ترور‌های شهید شهریاری و علی‌ محمدی توسط کلاشنیکف و با تیراندازی صورت گرفت تا دستگاه اطلاعاتی را منحرف کنند.»

http://www.asriran.com/fa/news/224183

بهزاد عبدلی که ظاهراً تروریست ماهری است و آموزش کلیه سلاح‌ها را در کردستان و اسرائیل دیده از «تفنگ» به عنوان سلاحی که با آن رضایی نژاد را به قتل رسانده یاد می‌کند. ظاهراً او فرق بین تفنگ و سلاح کمری و مسلسل را نمی‌داند.

رئیس كلانتری سید خندان در ارتباط با کالیبر پوکه‌ فشنگ‌های شلیک شده به داریوش رضایی نژاد می‌‌گوید:

«در بازرسی‌های اولیه هشت عدد پوكه فشنگ 9 میلیمتری كشف شد كه تمامی آثار بدست آمده به دستور بازپرس شهریاری تحویل مأموران آگاهی شد.»

http://www.ayandenews.com/news/33561

تردیدی در دروغگویی حیدر مصلحی وزیر اطلاعات رژیم نیست چرا که کلاشنیکف اساساً از پوکه‌ی ۹ میلی‌متری استفاده نمی‌کند. این مسلسل پس از طراحی توسط میخائیل کلاشنیکف در جنگ جهانی دوم از فشنگ ۳۹×۷٫۶۲ استفاده می‌کرد. در سال‌های بعد تغییرات زیادی روی این سلاح صورت گرفت و کالیبر فشنگ آن در در دهه ۱۹۶۰ آکاام (کلاشنیکف مدرن) و در سال ۱۹۷۴ آکا ۷۴- به ۵٬۴۵ کاهش پیدا کرده و در حال حاضر از فشنگ کالیبر ۳۹×۵٫۴۵ استفاده می‌کند.

http://en.wikipedia.org/wiki/AK-47

جهت اطلاع وزیر اطلاعات دستگاه ولایت فقیه بایستی بگویم که سلاح‌های کمری و مسلسل‌های دستی از نوع یوزی از فشنگ کالیبر ۹ میلیمتر استفاده می‌کنند.

http://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%B1

رئیس كلانتری سید خندان در خصوص مشخصات ضاربان داریوش رضایی نژاد می‌گوید: بنا به اظهارات همسر وی و یكی از اهالی محل، یكی از ضاربان كلاه موتورسواری بر سر داشته و نفر دوم عینك ته استكانی بر چشم داشته و هر دو دارای ریش بوده‌اند كه بلافاصله اقدام به تیراندازی به سوی رضایی می‌كنند و بسوی موتور آبی رنگ كه چند متر آنطرف‌تر و روشن هم بوده است، می‌دوند. ...

http://www.ayandenews.com/news/33561

چنانچه در عکس زیر هم پیداست بهزاد عبدلی تقریباً کوسه است و نمی‌تواند ریش داشته باشد و هیچ یک اعضای تیم ترور دارای عینک ته استکانی نیستند. از آن‌جایی که آرش خردکیش در کلیه‌ی عملیات‌ها همراه با بهزاد عبدلی بوده در این‌جا نیز می‌توان تصور کرد نفر دومی که در اعترافات از وی نام برده نمی‌شود احتمالاً طبق سناریو او بایستی باشد یا فرد دیگری که سناریو نویسان هنوز مشخص نکرده‌اند.

behzad_abdoli.JPG


از این‌ها گذشته فواد صادقی سردبیر سایت آینده نیوز و از نزدیکان محسن رضایی در مقاله‌ای فاش ساخت که سال گذشته «به دلیل اصرار سایت آینده نیوز بر اعلام رسانه ای ترور بودن داریوش رضایی نژاد» توسط وزارت اطلاعات دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته است. او حتی پیشنهاد استفاده از آرمیتا رضایی نژاد برای مظلوم نمایی را داده بود.

http://baztab.net/fa/news/13757/



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نقش زنان در سناریوی «سربازان گمنام امام زمان»

در سناریوی «سربازان گمنام امام زمان» زنانی که توسط موساد و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در پادگان نظامی نزدیک تل آویو دوره دیده‌اند درست مانند نقش «فاطمه کماندوهای» دستگاه اطلاعاتی رژیم یا نقش «اغواگری» دارند و یا پشتیبانی و لجستیک و شناسایی و مطلقاً در عملیات شرکت داده نمی‌شوند چرا که ذهنیت آن‌ها با حضور زنان در این عرصه‌ها بیگانه است چنانچه در عملیات تروریستی رژیم در بانکوک نیز لیلا روحانی یکی از عوامل اطلاعاتی و تروریستی رژیم تنها در اجاره‌ی خانه‌ برای تروریست‌های رژیم مشارکت داشت.

مریم زرگر می‌گوید :"در یکی از آموزش‌‌ها من را به ... بردند، برای آموزش سلاح‌ها و آموزش‌های اطلاعاتی که به من یاد دادند نفوذ و نزدیک شدن به افراد را خیلی خوب یاد دادند"

فیروزه یگانه (سارا) در تشریح فعالیت خود می‌گوید: "بهزاد به من گفت که بهتر است بیای تهران، واسه دوره آموزشی، می‌خواهیم به یک جایی اعزام بشویم."

مریم ایزدی می‌گوید:"به من آموزش دادند؛ آموزش‌های سوژه‌یابی، تشخیص هویت و تحت تعقیب قرار دادن سوژه".

و ادامه می‌دهد:"توی کافی شاپ به من گفت که کار اغواگری را انجام بده".


تارا باقری با اسم‌های مستعار نغمه و ندا نیز در تکمیل صحبت‌های همدستش می‌گوید:" با اغواگری به افراد مختلفی که به من معرفی می‌شد ارتباط برقرار می‌کردم،‌از آن طریق و از آنها فیلم تهیه می‌کردم و بر علیه آنها استفاده می‌کردم، این فیلم‌ها باعث می‌شد که آنها اطلاعاتی را که شخصیت اصلی گروه [که از وی نام برده نمی‌شود و معلوم نیست چه کسی است] می‌خواهد به او بدهد".

مریم زرگر توضیح می‌دهد: "ما باید به صورت نوبتی یعنی هر نیم ساعت به نیم ساعت ورود و خروج دکتر علیمحمدی را کنترل می‌کردیم".

مریم ایزدی می‌گوید:"وقتی که بمب را گذاشتند و به ماشین چسباندند[منظور اتومبیل شهریاری است] امواج آن بمب باعث شده بود که موتور زمین بخورد و سرنشین آن زخمی شود که ما بهش کمک کردیم".


رامتین مهدوی موسایی در ادامه می‌گوید:"با مریم و بهزاد آمدیم برای شناسایی، من آنها را تا جایی می‌رساندم و اینها می‌رفتند عکسبرداری می‌کردند و اطلاعات و تحلیل‌هایشان را می‌آوردند در داخل خونه تیمی انجام می‌دادند که چه کاری باید انجام شود".


نشمین زارع با اسم مستعار شادی که به اعتراف خود در پاییز ۸۹ با این گروه تروریستی آشنا شده است بلافاصله همراه با شوهرش در ۸ آذرماه ۸۹ در یکی از پیچیده‌ترین عملیات تروریستی (ترور فریدون عباسی) موساد شرکت می‌کند، عجیب نیست؟ در این ترور که همزمان با ترور مجید شهریاری در هفته‌ی بسیج انجام گرفته بنا به اعترافات صورت گرفته در فیلم «کلوپ ترور» حداقل سه ماشین و یک تیم موتور سوار شرکت داشته‌اند.

کدام سرویس امنیتی در دنیا یک آدم تازه کار را در کشور دیگری به تور می‌اندازد و به او اعتماد می‌کند و بلافاصله بدون آن که وی را در عملیات‌های متعدد آزمایش کند همراه با زبده‌ترین تروریست‌های دوره‌دیده‌اش راهی عملیات تروریستی می‌کند.

www.irajmesdaghi.com

irajmesdaghi@gmail.com

پانویس:

۱- در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۲ مطابق با ۷ بهمن ۱۳۹۰ و پس از ترور احمدی روشن درست در زمانی که لابی رژیم در خارج از کشور تبلیغ می‌کرد که موساد در همکاری با مجاهدین دست به ترورهای هسته‌ای زده است یکی از عوامل رژیم در انگلستان به نام سیراج داتو Siraj Datoo در نشریه‌ی اخبار مسلمانان «مازلیم نیوز» برای اولین بار تئوری «استفاده موساد از پناهندگان کرد برای جاسوسی در مورد ایران» را مطرح کرد.

http://muslimnews.co.uk/paper/index.php?article=5697

شفاف نیوز نزدیک به قالیباف در ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ خبر تولید شده توسط عوامل رژیم در انگلستان را به نشریه‌ی فرانسوی فیگارو ربط داد و نوشت: «در ماه جاری میلادی گزارشی در نشریه فرانسوی فیگارو منتشر شد که در آن آمده بود سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از کردهای پناهنده سیاسی برای جاسوسی بر ضد برنامه هسته‌ای ایران و همچنین ترور دانشمندان هسته‌ای این کشور استفاده می‌کند. به گزارش پایگاه خبری مازلیم نیوز در سال‌های اخیر پنج دانشمند هسته‌ای ایران ترور شده‌اند که آخرین آنان مصطفی احمدی روشن بود که سه هفته پیش در تهران ترور شد. پیش از وی نیز مسعود علیمحمدی به روش مشابهی در سال گذشته ترور شده بود. »

http://www.shafaf.ir/fa/news/96239

و به این ترتیب رژیم از همان موقع به دنبال تغییر سناریو و ربط دادن موضوع به کردها حرکت کرد.

۲- این مقاله را ۲۸ آگوست نوشته بودم و آماده انتشار بود اما به هنگام انتقالم از بخش داخلی به جراحی بیمارستان، محتویات کامپیوترم به خاطر نفوذ آب از بین رفت و مجبور شدم آن را طی روزهای گذشته دوباره تهیه کنم و به خاطر عدم دقت لازم هنگام ذخیره کردن مطالب نوشته شده، چندین بار مجبور به دوباره کاری شدم. به خاطر کوتاهی‌ام در انتشار به موقع این مطلب و روشنگری در مورد یکی دیگر از قربانیان رژیم از هموطنانم پوزش می‌خواهم.

۳- با شناختی که از رژیم دارم توصیه من به نزدیکان و اعضای خانواده این قربانیان و دیگر کسانی که به هر دلیل توسط رژیم دستگیر می‌شوند این است که مطلقا سکوت نکنید. مطمئن باشید سکوت به وضعیت عزیز شما کمک نمی‌کند. فریب تبلیغات و تهدیدات رژیم را نخورید. از هر فرصتی برای روشنگری در مورد عزیزانتان استفاده کنید. هیچگاه تلاش شما وضیعت آن‌ها را خراب‌تر نمی‌کند. به هیچ قیمت به خواست رژیم تن ندهید. مطمئن باشید در این صورت هم عزیزانتان قربانی می‌شوند و هم این فرصت را به وجود می‌آورید تا رژیم این سیاست غیرانسانی را در آینده هرچه بیشتر و در قبال افراد بیشتری به مورد اجرا بگذارد..

۴- بیشتر تغییراتی که مترجم صدا و سیمای جمهوری اسلامی انجام داد، متعلق به بخش‌هایی است که رییس جمهوری مصر درباره بحران سوریه گفت. هنگامی که محمد مرسی گفت: «مردم فلسطین و سوریه برای آزادی، عدالت و کرامت مبارزه می‌کنند»، مترجم صدا و سیما این گونه ترجمه کرد: «مردم فلسطین و بحرین برای آزادی، عدالت و کرامت مبارزه می‌کنند.» هنگامی که مرسی اظهار داشت: «ما با مردم سوریه علیه نظام ظلم و سرکوب اعلام پشتیبانی می‌کنیم»، مترجم گفت: «آرزوی بقای نظام سوری دارای پشتوانه مردمی را داریم.» رییس جمهوری مصر، در انتقاد از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه توسط روسیه و چین گفت: «وتو، دست شورای امنیت را از حل و فصل بحران سوریه کوتاه کرد.» مترجم این جمله را چنین ترجمه کرد: «وتو، دست شورای امنیت را برای حل و فصل بحران‌های تحولات مردمی کوتاه کرد.» سایت تابناک

۵- «موساد صدها تن از فرقه رجوی را برای عملیات ترور وارد سوریه کرد. در رابطه با همكاری گروهك منافقین و شورشیان سوریه یک منبع عالی رتبه امنیتی عراقی گفته است: صدها تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین وارد سوریه شده اند و برخی از فرماندهان آنها مسؤولیت آموزش‌های نظامی به تروریست‌ها را بر عهده گرفته‌اند. خبرگزاری اور در این رابطه می‌نویسد: این منبع اطلاعاتی که نخواست نامش فاش شود با اشاره به این که عناصر گروهک نفاق برای کمک به تروریست‌های ارتش به اصطلاح آزاد سوریه وارد این کشور شده‌اند گفت: به موجب توافق نامه های صورت پذیرفته میان فرقه منافقین، آمریکا، ترکیه و اسرائیل، برخی از مناطق اقلیم کردستان عراق تبدیل به پایگاه‌هایی نظامی جهت آموزش دادن به گروه‌های مسلح برای اعزام به نبردهای خیابانی در سوریه شده است. از سوی دیگر خبرگزاری براثا نیز با تأیید خبر فوق نوشت: منابع میدانی در سوریه گزارش می دهند که در حال حاضرعناصر گروهک تروریستی منافقین در کنار گروه های مسلح و شورشی موجود در این کشور حضور دارند...این منابع تأکید می کنند که عناصر منافقین در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی و با مشارکت طرف‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و عراقی و به دور از هرگونه هیاهو، وارد سوریه شده‌اند.

http://www.bultannews.com/fa/news/96263

۶- مقامات امنیتی پنج روز بعد از ترور احمدی روشن و رضا قشقایی در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۲ (۲۱ دیماه ۱۳۹۰) اعلام داشتند که مظنونان به ترور احمدی روشن و رضا قشقایی دستگیر شدند و «علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ۱۶ ژانویه از دستگیری مظنونان ترور مصطفی احمدی روشن دانشمند هسته‌ای این کشور خبر داد »

http://persian.cri.cn/141/2012/01/18/1s119022.htm

صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه در اطلاعیه‌ای رسمی خواستار تحویل دستگیرشدگان به قوه قضاییه شد.

در ۲۳ فروردین ماه ۹۱ لاریجانی رئیس قوه قضایی ضمن فراموش کردن ادعاهای قبلی اعلام کرد: «طبق اعلام وزارت اطلاعات گروه‌های تروریستی که به رژیم صهیونیستی وصل بودند، در ایام تعطیلات نوروز به دنبال خرابکاری و ترورهای جدید بودند که قبل از هرگونه عملیاتی شناسایی و تروریست‌ها دستگیر شدند و ان‌شاءا... پرونده آنان با سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.»

http://asrkhabar.com/fa/news/287

در ۲۵ فروردین ۹۱ سایت‌های خبری رژیم اعلام کردند «سه ماه پس از عملیات تروریستی منجر به شهادت شهید مصطفی احمدی روشن از فعالان مؤثر در صنعت هسته‌ای کشور، سربازان گمنام وزارت اطلاعات توانستند شبکه پیچیده تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی را در جریان سلسله عملیات‌های متهورانه در برخی از استان‌های مرزی و مرکزی کشور منهدم کنند .»

http://salam2.blogsky.com/1391/01/25/post-244/

۷- بولتن نیوز سایت نزدیک به دستگاه امنیتی که اشتیاق بخشی از اپوزیسیون ایران برای دخیل کردن موساد و مجاهدین و ... در پروژه ی ترورهای هسته ای رژیم را مشاهده می کند همچنان به تولید خبر برای تغذیه‌‌ی آنها می‌کوشد. در آخرین خبرسازی این سایت «اردوگاه متروکه» به «اشرف کردستان» و چند خط پایین تر به «کمپ فرقه منافقین» تبدیل می شود:

«بر اساس آنچه از اعترافات بازداشت شدگان مشخص شد، اعضای بازداشت شده شبكه تروریستی دانشمندان هسته ای ایران، بخش عمده ای از مراحل جذب و آموزش نظامی را در یك پادگان در چند كیلومتری شهر اربیل عراق گذرانده اند كه از این پادگان بعضاً با عنوان " اشرف كردستان " یعنی مشابه كمپ اشرف منافقین در استان دیاله یاد می کردند. ... اما برابر گزارش‌هایی که اخیرا سوی منابع معتبر منتشر شده مشخص شد که علاوه بر کمپ فرقه منافقین، اقلیم کردستان هم در حوادث تروریستی اخیر دست داشته و تمام موارد با هماهنگی کامل رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس و همچنین برخی از مقامات عالی رتبه در کردستان عراق انجام شده است.»

http://www.bultannews.com/fa/news/96263

۸- دو هفته پیش از قتل مسعود علی محمدی در ۷ دیماه ۸۸ جوخه های مرگ رژیم به منظور ایجاد جو رعب و وحشت سید علی حبیبی خواهر زاده میرحسین موسوی را نیز به قتل رساندند. به گفته‌ی محسن مخملباف «سید علی موسوی حبیبی از چندین روز قبل تلفنی بارها تهدید به قتل شده بود» و در روز عاشورا «یک پاترول جلوی در خانه آن ها ابتدا چندین نفر را جلوی چشم سید علی موسوی زیر می‌گیرد، بعد از درون پاترول ۵ نفر از نیروهای امنتی پیاده می‌شوند و یکی از آن ها از نزدیک‌ترین فاصله با کلت به سینه سید علی موسوی شلیک می‌کند طوری که گلوله از پشت او خارج می‌شود. بعد آن ۵ نفر با پاترول سراسیمه می‌گریزند. »

http://www.rahesabz.net/story/6463/

به ادعاهای بعدی رژیم مبنی بر دستگیری صاحب پاترول و ... نگاه کنید.

http://www.tabnak.ir/fa/news/79201

پس از گذشت دو سال و نیم از جنایت مزبور همه چیز به دست فراموشی سپرده شد.

۹- انتشار خبر اعدام مجید جمالی فشی در اردیبهشت 91 نیز به هیچ وجه مورد پذیرش افکار عمومی داخلی و خارجی و رسانه‌های بین‌المللی قرار نگرفت. چرا که برخلاف عکس‌های واضحی که از لحظه لحظه‌ی اعدام‌های خیابانی منتشر می‌شود عکس‌هایی که از صحنه‌ی اعدام مجید جمالی در باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده، نمایشی و ساختگی به نظر می‌رسد. در این عکس‌ها تلاش شده است تا تصویر صورت فرد به دار آویخته شده، محو شود. سوالی که در این جا مطرح می شود این است که با با توجه به سابقه‌ی نظام جمهوری اسلامی چرا مجید جمالی فشی در ملاءعام در مقابل منزل علی محمدی و یا یکی از معابر پر رفت و آمد کشور اعدام نمی‌شود و جنازه‌ی او را در سوله‌ای به صورت مصنوعی حلق آویز شده با صورتی محو شده نشان می‌دهند.

گزارش صدای آمریکا در مورد ابهامات موجود در اعدام مجید جمالی فشی

http://www.youtube.com/watch?v=mlGbejxTpLk


edam.JPG


http://jahannews.com/vdcauenuy49nuw1.k5k4.html


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016