یکشنبه 19 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یوسف ندرخانی آزاد شد

محمد علی دادخواه اعلام کرد، موکل وی کشیش یوسف ندرخانی روز شنبه از زندان رشت آزاد شده است.

وکیل مدافع یوسف ندرخانی که خود روز شنبه به رشت رفته بود به رادیو فردا گفت در جلسه روز شنبه دادگاه این کشیش مسیحی از اتهام «ارتداد» تبرئه شد و برای اتهام «تبلیغ علیه نظام» به سال حبس محکوم شد و چون وی این مدت را در زندان سپری کرده بود از زندان آزاد شد.

یوسف ندرخانی ۳۳ ساله که در سن ۱۹ سالگی به مسیحیت گراییده است، دو سال سه به همراه همسرش در شهر رشت بازداشت شد و دادگاه بدوی در ۲۳ خردادماه آقای ندرخانی را به «ترک دین» و «دعوت سایر مسلمانان به مسیحیت»، «ایجاد یک کلیسای مخفی در خانه خود» و «ابراز مخالفت آشکار با اسلام» متهم کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیشتر محمد علی دادخواه، وکیل یوسف ندرخانی، نوکیش مسیحی زندانی به رادیو فردا گفته بود پرونده موکلش به آیت‌آلله خامنه‌ای ارجاع شده است. غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور هم گفته بود حکم اعدام برای این مسیحی ایرانی صادر نشده است.

آقای دادخواه گفته بود: «دادگاه تصمیم گرفته پس از دفاعیات صورت گرفته و با توجه به نظرات فقهای مختلف پیرامون تغییر دین که در دفاع از یوسف ندرخانی در پرونده گنجانده شده، نظر آقای خامنه‌ای را در این زمینه جویا شود.»

شماری از کشورها و شخصیت‌های برجسته جهانی از دولت ایران خواسته بودند که این شهروند را از زندان آزاد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016