سه شنبه 21 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلی در مجلس: دولت عمداً ارز توزيع نمی‌کند، کاهش ۵۵درصدی ارزش پول ملی در ۷ روز


مهر ـ نماينده تهران با اشاره به کاهش ۵۵درصدی ارزش پول ملی در يک هفته اخير و افزايش نرخ ارز از نايب رئيس مجلس خواست تا نسبت به اين مساله مهم و حساس اقتصادی روز اعلام موضع کند و موضوع در مجلس مورد بررسی قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، احمد توکلی نماينده تهران در آغاز جلسه علنی روز سه‌شنبه با بيان تذکری نسبت به عدم موضع گيری محمد حسن ابوترابی فرد نايب رئيس مجلس که رياست جلسه امروز مجلس را بر عهده داشت انتقاد کرد و گفت: وقتی شما می‌بينيد در شرايطی به سر می‌بريم که نرخ ارز به طور وحشتناک تغيير می‌کند بايد اعلام موضع کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد:‌ اطلاعاتی که در اختيار همکاران قرار دادم نشان می‌دهد که دولت تعمداً ارز توزيع نمی‌کند شما بايد آنقدر به موضوع اهميت می داديد که در اين باره اعلام موضع کنيد يا جلسه را غيرعلنی کنيد. گرچه آمدن وزيران از آنجا که اختياری ندارند، تاثيری ندارد.

توکلی خاطرنشان کرد: اين نشان می‌ دهد تعمدی در کار است و بايد ديد علت چيست که دولت ارز توزيع نمی‌کند. در عرض ۷ روز ۵۵ درصد ارزش پول کم شده است.

وی ادامه داد: شما درباره مسايل کم اهميت‌تر جلسه غيرعلنی تشکيل می‌دهيد و از نمايندگان دعوت می کنيد تا درباره موضوعات مختلف اظهار نظر کنند بنابراين درباره اين موضوع مهم نيز اظهار نظر کنيد.

ابوترابی نايب رئيس مجلس در پاسخ به اين تذکر توکلی گفت: قطعاً ‌نرخ ارز از مسايلی است که دغدغه همکاران بوده و ديروز نيز در جلسه هيات رئيسه مفصلاً به آن پرداخته شده. همچنين در جلسه سران قوا نيز که ديروز برگزار شد موضوع مورد بحث قرار گرفت. شب گذشته نيز جلسه‌ای با حضور همکاران مجلس با رئيس جمهور و مديران اقتصادی برگزار شد که تا پاسی از شب ادامه داشت و اميدواريم نتايج و آثار آن تا يکی دو روز آينده ديده شود.

وی خطاب به توکلی گفت: تذکر شما درست است. مجلس در اين باره دغدغه دارد. صبح هم در خدمت دکتر نادران و وزير اقتصاد بيش از يک ساعت در اين مورد بحث و گفتگوهايی داشتيم که نتايج و آثار آن خدمت همکاران منعکس خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016