سه شنبه 21 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری جلسه غيرعلنی برای بررسی موضوع ارز با حضور وزير اقتصاد


ايسنا ـ يک عضو هيات رييسه مجلس اسلامی گفت که جلسه غيرعلنی امروز مجلس برای رسيدگی به مسائل اقتصادی کشور به خصوص در حوزه ارز و سکه خواهد بود که در آن حسينی وزير اقتصاد حضور خواهد داشت.

جواد جهانگيرزاده در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ايسنا، اظهار کرد: طبق درخواست نمايندگان برای بررسی موضوع مربوط به مسائل اقتصادی در حوزه ارز و سکه مجلس روال برنامه عادی‌اش را تغيير داد تا اين موضوع را در دستور کار قرار دهد.

وی همچنين اضافه کرد که بررسی موضوع ارز با حضور وزير اقتصاد انجام خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، همچنين ابوترابی فرد به عنوان رييس جلسه نيز ضمن اعلام جلسه غيرعلنی و غيررسمی اعلام کرده بود که اعضای کميسيون‌های تخصصی مربوط به حوزه اقتصادی در جلسه غيرعلنی نظرات خود را اعلام خواهند کرد تا بتوان تصميمات درستی برای رسيدن به آرامش بازار اتخاذ کنيم.

***

نشست ارزی نمايندگان با رييس جمهور و مديران اقتصادی

يک عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عملکرد مسوولان در کنترل بازار ارز گفت: ضروری است که مجلس نسبت به اين موضوع موضع‌گيری کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايسنا، احمد توکلی در صحن علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در تذکری خطاب به ابوترابی‌فرد که رياست جلسه را بر عهده داشت، گفت: صحبت در مورد مسائل مهم روز از اختيارات رييس جلسه است از اين رو نمی‌توان صحبت نکردن شما را به عنوان يک کار خلاف قانونی تلقی نمود اما ما در شرايطی هستيم که نرخ ارز مدام درحال تغيير است.

وی افزود: طبق اطلاعات ما که به نمايندگان نيز ارائه کرديم مشخص نيست که دليل تزريق نکردن ارز به بازار چيست.

نماينده مردم تهران ادامه داد: بر اين اساس از رييس‌ جلسه توقع داشتيم که در اين رابطه اعلام موضع کرده و يا جلسه را غيررسمی کند چرا که تکليف مجلس آن است که در مورد يکی از حساس‌ترين مسائل اقتصادی روز کشور موضع داشته باشند.

توکلی خطاب به رييس جلسه گفت: شما در مورد مسائل کم اهميت‌تر جلسه مجلس را غيرعلنی می‌کنيد و از نمايندگان برای اظهارنظر دعوت می‌کنيد پس توقع ما اين است که در اين رابطه نيز موضع‌گيری نماييد.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در کسوت رياست جلسه در پاسخ به اين تذکر گفت: آقای توکلی شما به آيين‌نامه التزام داريد و می‌دانيد که تذکراتتان در دستور نيست البته موضوعی که مطرح کرديد جزء مسائل مهم روز کشور است.

نائب رييس مجلس با تاکيد بر اينکه بحث نرخ ارز از دغدغه‌های نمايندگان به شمار می‌آيد گفت: بر اين اساس روز گذشته هيات رييسه مجلس جلسه مفصلی را برگزار کرد همچنين در جلسه سران قوا در روز گذشته نيز اين موضوع مورد بحث قرار گرفت و تصميمات لازم اتخاذ گرديد.

وی همچنين با بيان اينکه شب گذشته او و برخی از نمايندگان با رييس‌جمهور و مديران اقتصادی کشور تا پاسی از شب در مورد موضوع ارز جلسه داشتند، ابراز اميدواری کرد که در يکی دو روز آينده آثار و نتايج اين جلسه را در جامعه ديده شود.

نائب رييس مجلس با بيان اينکه صبح امروز جلسه‌ای با حضور نادران و وزير اقتصاد برگزار شد، گفت: در اين جلسه دکتر نادران و وزير اقتصاد بيش از يک ساعت در همين مورد بحث و گفت‌وگو انجام دادند که ان‌شاءالله محضر دوستان نتايج و آثار آن را منعکس خواهيم کرد.

در ادامه حسين‌علی شهرياری رييس کميسيون بهداشت و درمان مجلس خواهان توضيح وزرا در اين رابطه به مجلس شد.

ابوترابی‌فرد در واکنش به اين اظهارنظر تاکيد کرد: قطعا بايد فرصتی در نظر گرفته شود تا مباحث مطرح شده و تصميمات دولت به نمايندگان ارائه گردد و مطمئنا اين موضوع بايد در قالب جلسه‌ای در مجلس مطرح شود تا بتوان در مورد آن بحث و گفت‌وگو کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016