جمعه 24 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلطانيه: تصويب چنين قطعنامه‌هايي مسائل را پيچيده مي‌كند

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واكنش به قطعنامه شوراي حكام ضمن تاكيد بر مخالفت تهران با تسليحات هسته‌يي اظهار كرد، ايران از حق غيرقابل انكار خود در داشتن دانش و تكنولوژي صلح‌آميز هسته‌يي چشم‌پوشي نخواهد كرد و تصويب چنين قطعنامه‌هايي تنها مسائل را پيچيده مي‌كند.

به گزارش خبرنگار انرژي هسته‌يي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي‌اصغر سلطانيه، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پايان چهارمين روز از نشست شوراي حكام آژانس اظهار كرد، با وجود تلاش چند ماه گذشته نماينده آمريكا براي تصويب قطعنامه‌اي عليه ايران با اجماع، اين مساله با انتقاد برخي كشورها روبرو و با 24 ساعت تاخير در نهايت به راي گذاشته شد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: برخي كشورهاي عضو شوراي حكام نظير كوبا و برزيل از نحوه ارائه پيش‌نويش قطعنامه از سوي كشورهاي 1+5 عضو شوراي حكام انتقاد كرده و رفتار اين كشورها را بر خلاف روح اساسنامه آژانس دانستند.

سلطانيه تصريح كرد: قطعنامه مذكور از ايران و آژانس مي‌خواهد تا به گفت‌وگوهاي خود براي حل مسائل في‌مابين ادامه دهند و مديركل آژانس قرار است در گزارش بعدي خود نتايج گفت‌وگوهاي ايران و آژانس را اعلام كند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه شوراي حكام با يك راي مخالف كوبا و سه راي ممتنع مصر، تونس و اكووادور به تصويب رسيد.

سلطانيه تاكيد كرد، در اين قطعنامه هيچ ضرب‌الاجلي براي ايران تعيين نشده است.

وي ادامه داد، تصويب چنين قطعنامه‌هايي تنها حل‌وفصل مسائل ميان ايران وآژانس را پيچيده مي‌كند.

به گزارش ايسنا، همچنين روز چهارشنبه با در دستور كار قرار گرفتن موضوع ايران در شوراي حكام، بيانيه جنبش غيرمتعهدها در آژانس توسط علي‌اصغر سلطانيه كه رياست تروئيكاي اين جنبش را در آژانس به تازگي بر عهده گرفته است، قرائت شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016