یکشنبه 26 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: صدور قطعنامه نشان دهنده بی نتيجه بودن مذاکرات ۱+۵ است

خبرگزاری آريا - رئيس مجلس شورای اسلامی در واکنش به صدور قطعنامه عليه ايران در شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی گفت: با وجود اقدامات مثبت ايران در چند سال اخير به طور حتم صدور قطعنامه نشان دهنده بی نتيجه بودن مذاکرات ۱+ ۵ است.
به گزارش خبرگزاری آريا ، علی لاريجانی در نشست علنی امروز (يکشنبه ۲۶ شهريور) مجلس شورای اسلامی در نطق پيش از دستوربا تبريک به مناسبت فرا رسيدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه کريمه اهل بيت گفت: اميد است که تمام مسلمانان توفيق شفاعت اين بانوی مکرم اسلام و حضرت امام رضا(ع) را به دست آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصويب قطعنامه شورای حکام آژانس بين المللی انرژی اتمی بر عليه ايران افزود: به طور حتم متن اصلی اين قطعنامه توسط چند کشور محدود غربی تدوين شده است کشورهای زورگويی که با تصويب اين قطعنامه قصد زياده خواهی در مذاکرات ۱+۵ را دارند.
وی ادامه داد: اگر مسير انتخابی غرب و آمريکا صدور قطعنامه و تحريم عليه ايران است پس چرا به دنبال مذاکرات بين ايران و کشورهای غربی هستند اما اين کشورها بايد بدانند که با اينگونه نگاه نتيجه مذاکرات از قبل مشخص شده است.
اين نماينده مجلس نهم با بيان اينکه قطعنامه اخير شورای حکام اين سؤال را در اذهان عمومی مطرح می کند که معاهده NPTو عضويت در آژانس بين المللی چه فايده ای را برای کشورها دارد افزود: بايد بدانيم که اگر ايران هم اکنون پايبند به NPTنبود آيا کشورهای غربی دست به اقدامات ديگری می زدند.
لاريجانی با اشاره به وظايف مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی در جذب کشورها برای پيوستن به معاهده NPTيادآور شد: آيا آقای آمانو می تواند با اينگونه تصميم گيری های زورگويانه در کار خود توفيق داشته باشد.
رئيس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ساخت فيلم موهن و مبتذل بيگناهی مسلمانان در آمريکا تصريح کرد: متأسفانه اين کشورها با لجن پراکنی که هدف آمريکايی صهيونيستی است قصد توهين به ساحت پيامبر(ص) را داشتند.
لاريجانی افزود: وزير امور خارجه آمريکا هدف ساخت فيلم موهن بيگناهی مسلمانان را فتنه انگيزی می داند اما اين سؤال در ذهن مردم پيش می آيد که اگر عقيده مسئولين آمريکايی به اين صورت است پس چرا جلوی انتشار اين فيلم گرفته نشد از طرف ديگر اوباما رئيس جمهور آمريکا در اظهارات خود گفت که ما تسليم اقدامات خشونت آميز مسلمانان نمی شويم حال بايد تفکر کرد که اين دو سخن مسئولان آمريکايی چه حاصلی برای مسلمانان دارد.
عضو فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس ادامه داد: اگر آمريکا سياست خود را مبارزه با تروريست می داند با اين اظهارات انتخاباتی که زير شعار آزادی بيان می کند، توجيه ساخته است آيا هدف از اين اظهارات چيزی جز ترور تفکر است.
رئيس مجلس شورای اسلامی با تأکيد بر اينکه اقدامات اخير آمريکا ضد مسلمانان، ذات درنده خويی آمريکا را بيش از پيش نشان می دهد گفت: جدا از اين اقدامات اخير آمريکا، از چند قرن قبل اين کشور با توحش مثال زدنی خود جنگ صليبی را به مسلمانان تحميل کرد.
عضو کميسيون شوراها و ا مور داخلی مجلس با بيان اينکه آيا تا کنون مسلمانان به پيامبران العظم مانند مسيح يا موسی توهين کرده اند يادآور شد: به طور حتم تا کنون اين اقدامات از سوی مسلمانان انجام نشده است که اين موضوع تفاوت تفکر شرق و غرب را نشان می دهد.
وی با تأکيد بر اينکه ساخت فيلم موهن به پيامبر اسلام ترور حيثيت تمام مسلمانان است افزود: آمريکا با خاک پاشی ابلهانه می خواهد سيمای پيامبر(ص) را مخدوش نمايد اما اين کشور بايد بداند که اقدام اخيرش شنيع تر از ترور فيزيکی مسلمانان است.
لاريجانی با اعلام اينکه سازمان ملل بايد به جای توصيه کردن به خويشتن داری مسلمانان از حقوق اين افراد دفاع کند تصريح کرد: چنانچه مسئولان کشور آمريکا اگر تصميمی در جهت مجازات بانيان ساخت فيلم توهين شده به پيامبر نگيرند به طور حتم در آتش نفرت مسلمانان خواهند سوخت.
اين نماينده مجلس نهم اقدام اخير آمريکا در ساخت فيلم موهن به پيامبر بزرگ اسلام نشان دهنده عدم صلاحيت غرب و آمريکا در مديريت جهانی است افزود: چگونه است که هم اکنون در کشورهای غربی نقد موضوعاتی مانند هولوکاست موجب مجازات های سنگين برای گويندگان و نويسندگان می شود حال توهين به حضرت محمد(ص) هيچ عکس العملی را در بر نداشته است که اين موضوع فقدان صلاحيت اخلاقی غرب را نشان می دهد.
عضو فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس با تأکيد بر اينکه آمريکا وغرب با گنده گويی نمی توانند جلوی خشم مسلمانان را بگيرند گفت: مسلمانان هم اکنون رفتار غرب را اقدامی تقدس زدا می دانند از اين رو بر انديشه اسلامی خود که بغض غرب را برانگيخته است مصمم تر خواهند شد از طرف ديگر با اقدامات اخير آمريکا به طور حتم نهضت بيداری اسلامی گسترده تر خواهد شد.
رئيس مجلس شورای اسلامی با اعلام اينکه مجلس اقدام شنيع سازندگان فيلم موهن به پيامبر(ص) را محکوم می کنند افزود: از مجالس آسيايی، اسلامی و بين المللی می خواهيم که در مقابل رفتار خشونت بار آمريکا موضع و تصميم گيری نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016