شنبه 1 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا: ایران به دروغگویی هسته ای اذعان کرد

بی بی سی: ایالات متحده سخنان اخیر یک مقام هسته ای ایران درباره ارائه اطلاعات غلط را بیانگر اعتراف این کشور به دروغگویی عنوان کرده است.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در واکنش به سوال خبرنگاران درباره سخنان فریدون عباسی دوانی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: "این سخنان به نگرانی جامعه بین المللی از آن چه که واقعا در این کشور رخ می دهد، می افزاید."

به گزارش روزنامه عرب زبان الحیات، آقای عباسی دوانی که برای شرکت در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده، در مصاحبه با این روزنامه گفته ایران با ارائه اطلاعات نادرست، سازمان های اطلاعاتی غربی را گمراه کرده است.

آقای عباسی دوانی با متهم کردن سازمان های اطلاعاتی غربی، به خصوص MI6 به جاسوسی از برنامه هسته ای این کشور گفت ایران گاهی برای حفاظت از تاسیسات اتمی خود اطلاعات نادرستی را ارائه کرده است.

او افزود ایران گاهی به غلط نقطه ضعف هایی را از خود به نمایش گذاشته و گاهی هم درباره توانایی های خود اغراق کرده است.

خانم نولاند در واکنش به این سخنان گفت: "تصور کنید که ایران دروغ بگوید."

او ادامه داد: "این سخنان به ما می گوید که ایران بالاخره به طور عمومی پذیرفته که درباره برنامه اتمی خود دروغ می گوید."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کشورهای عضو گروه ۱+۵ که شامل پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان است، قرار است هفته آینده در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مذاکرات هسته ای با ایران رایزنی کنند.

کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد این گروه این هفته در استانبول به طور غیر رسمی با سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد اتمی ایران دیدار کرد تا درباره مذاکرات پیشین گفت و گو کند.

سعید جلیلی و کارترین اشتون امسال سه نشست رسمی داشته اند ولی پیشرفت مهمی در مذاکرات هسته ای صورت نگرفته است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان بازرسی از مجتمع صنایع نظامی پارچین در جنوب شرق تهران است.

بازرسان این آژانس خواهان دسترسی به محلی هستند که گفته می شود محل احتمالی انجام بعضی از آزمایش های مرتبط با برنامه اتمی ایران است.

ایران با رد این موضوع از بازرسی از این مجتمع خودداری می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016