یکشنبه 2 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین جزییات طرح جدید عرضه ارز را توضیح داد

بازرگانی - وزیر صنعت ، معدن و تجارت از حمایت همه جانبه این وزارتخانه از بانک مرکزی برای اجرای طرح جدید عرضه ارز خبر داد و گفت: مرکز مبادله دارندگان و متقاضیان ارز نیز با هدف تسریع در اجرای طرح راه اندازی شده است.

مهدي غضنفري عنوان كرد: در طرح جديد فروش ارز توسط بانك مركزي لازم بود صادركنندگان عمده پتروشيمي و نفت مراحل مختلفي از جمله تعيين اولويت ، مشخص بودن محل دريافت ارز و نحوه پرداخت ريالي را طي كنند كه تمامي اين مراحل در يك مكان فيزيكي و پنجره اي واحد شكل گرفت .
به گزارش خبرآنلاین غضنفري در حاشيه جلسه مشترك با رييس كل بانك مركزي، مديرعامل صندوق توسعه ملي، جمعي از نمايندگان دستگاه هاي ذيربط در خصوص راه اندازي مركز مبادله ارز افزود: پيش بيني زمان بر بودن مراحل اجراي طرح جديد عرضه ارز باعث شد تا تمام اقدامات مورد نياز دراين فرايند را در يك مكان فيزيكي به انجام برسانيم .

وزير صنعت ، معدن و تجارت افزود: به بياني ديگر در همان مكاني (يكي از ساختمان هاي وزارت صنعت ، معدن و تجارت ) كه پيش از اين ثبت سفارش انجام مي شد ، طبقه اي را به عمليات مبادله ارز به شكل و شيوه جديد توسط بانك مركزي اختصاص داديم .

وي ادامه داد: دراين مكان همه دست اندركاران از جمله نماينده بانك مركزي، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرك ، بانك هاي عامل و حتي دستگاه هايي كه قصد عرضه ارز را دارند ،براي ارايه خدمات متمركز و مستقر هستند.

غضنفري تصريح كرد : در شيوه جديد متقاضيان داراي اولويت بالاتر توسط بانك مركزي معرفي خواهند شد و اين افراد به مكان پيش بيني شده مراجعه مي كنند.
وزير صنعت ، معدن و تجارت با بيان اينكه متقاضي برطبق اين برنامه ريزي مي تواند در كمترين زمان ممكن فرايند كار خود را دنبال كند و در صورتي كه مشمول دريافت ارز به شيوه جديد باشد منابع ريالي لازم را پرداخت مي كند، تصريح كرد : اين فرد ارز مورد نياز خود را دريافت كرده و در محل مورد نياز خود مصرف مي كند.

غضنفري در ادامه گفت : اختصاص مكاني خاص( محل كنوني ثبت سفارش ) با موافقت بانك مركزي از جمله اقدامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت در همراهي با ايجاد مركز مبادله ارزي است .

وي اين توضيح را نيز داد كه دو مرحله از طرح جديد عرضه ارز بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، نخست آنكه در مرحله اي كه ثبت سفارش انجام مي شود اولويت گذاري صورت مي گيرد و در مرحله پاياني نيز كه كالا وارد بازار مي شود ، بايد طبق ارزي كه كالا براساس آن خريداري مي شود كالا در سطح بازار توزيع گردد و درصورتي كه نيازمند قيمت گذاري و يا كنترل باشد باز هم آن را انجام دهد .

غضنفري با يادآوري اين موضوع كه وزارت صنعت، معدن و تجارت از اعضاي فعال كارگروه براي نهايي كردن تخصيص ارز جهت تبادل و واردات كالا است ، افزود: تمام تلاش ما براين است تا وظايف خود را در چارچوب اختيارات خود انجام دهيم چرا كه مسئول طرح بانك مركزي است و همكاران دراين بانك وظايف خود را به خوبي انجام مي دهند .

وزير صنعت ، معدن و تجارت تاكيد كرد : قاعدتا پرسش هاي زيادي وجود دارد كه خوشبختانه هم كارگروه تخصصي (نمايندگان دستگاه ها ) و هم كارگروه وزرا فعال هستند به نحوي كه برخي سوالات در كارگروه تخصصي پاسخ خودرا مي گيرد و برخي سوالات نيز كه نيازمند تصويب وزرا باشد به كارگروه اصلي ارجاع شده و در آنجا مسائل حل مي شود .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غضنفري افزود: انتظار ما اين است كه همه كمك كنند تا اين طرح با موفقيت به پيش رود ، زيرا طرحي است كه با مطالعه انتخاب شده و نيازمندي ها و الزامات آن در نظر گرفته شده ، اين طرح به اينكه صادر كنندگان بخش خصوصي نيز به تدريج وارد آن شوند ، كمك خواهد كرد.

وي در پايان با بيان اين كه از طريق طرح جديد عرضه ارز ، ارز بسياري از نيازهاي وارداتي مواد اوليه كارخانجات و كالاهاي نيمه ساخت تامين مي شود ، ابراز اميدواري كرد تا با كمك همه و زير پرچم و مديريت بانك مركزي نوسانات نرخ ارز به حداقل ميزان خود برسد .

يادآور مي شود در جلسه مركز مبادله دارندگان و متقاضيان ارز ، معاون ارزي بانك مركزي گزارشي از نحوه اقدامات پيش بيني شده در اين مركز و اهداف راه اندازي آن ارايه كرد .

رييس كل بانك مركزي و مديرعامل صندوق توسعلم صندوق توسعه ملي نيز هر كدام به تشريح اقدامات و منابع مالي پيش بيني شده براي اجراي اين طرح پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016