چهارشنبه 5 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وخامت حال فيض الله عرب سرخی و ممانعت بهداری زندان از اقدامات پزشکی

کلمه ـ فيض الله عرب سرخی از اعضای ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که از تير ماه ۸۸ تاکنون دوران حبس خود را سپری می کند دچار عارضه شديد در ناحيه ستون فقرات شده است، با اين حال دکتر مجيد رضازاده رييس بهداری اوين انجام اقدامات پزشکی درمورد اين زندانی سياسی و اعزام وی به بيمارستان جلوگيری می کند.

به گزارش خبرنگار کلمه، فيض الله عرب سرخی معاون وزير بازرگانی دولت اصلاحات به اتهام تبليغ عليه نظام و اجتماع و تبانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به گذراندن ۵ سال حبس محکوم شده است.

اين زندانی سياسی قريب به يک ماه است از درد شديد در ناحيه ستون فقرات رنج می برد و قادر به حرکت معمولی بدون استفاده از عصا يا کمک همبندان خود نيست و بنابر توصيه کمسيون پزشکی بايد هر چه سريعتر مورد مداوا قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز سه شنبه مطابق برنامه از قبل تعيين شده، اين زندانی سياسی از بند ۳۵۰ زندان اوين به بهداری اعزام شد تا ترتيب انتقال وی به بيمارستان برای انجام آزمايشات پزشکی ضروری (عکسبرداری و ام آر آی) صورت گيرد اما مطابق معمول دکتر رضازاده که برابر سوگند پزشکی موظف به رسيدگی و تسريع امور پزشکی بيماران است، هماهنگ با نهاد امنيتی و اطلاعاتی مانع از انجام اقدامات پزشکی و اعزام وی به بيمارستان شد.

اين درحالی است که بر اساس اين گزارش مطابق برنامه از قبل اعلام شده به عرب سرخی از ۲۴ ساعت قبل داروهای لازم برای انجام اين آزمايش مصرف شده بود و ممانعت از اعزان وی، برهم زدن برنامه زمانبندی شده صورت گرفته برای تشخيص و درمان اين زندانی ارزيابی می شود.

اين نخستين باری نيست که دکتر رضازاده با سنگ اندازی در درمان و اعزام زندانيان سياسی، موجب اختلال در روند درمانی آنان می شود. پيشتر اقدامات مانع تراشانه بهداری اوين برای رسيدگی فوری پزشکی منجر به جان باختن چند زندانی سياسی از جمله هدی صابر شده بود.

روند درمان خارج از زندان برای زندانيان سياسی يک برنامه طولانی مدت و طاقت فرسا برای زندانی سياسی، خانواده و پزشکان زندان است و پس از استعلام و هماهنگی با دادستان، برنامه اعزام آنان تهيه می شود و چنين مانع تراشی هايی موجب اختلال در روند درمان زندانيان سياسی و آغاز مصيبت بار روند اخذ مجوز و هماهنگی برای اعزام مجذ آنها خواهد بود.

علاوه بر فشارهايی که به زندانيان سياسی به بهانه های مختلف وارد می شود، از راه های متفاوت بر خانواده های زندانيان سياسی نيز فشارهای شديدی وجود دارد. به عنوان نمونه ماه گذشته فاطمه عرب سرخی دختر اين زندانی سياسی در صفحه فيس بوک خود نوشته بود: امروز از در خونه اومدم بيرون. کمی که از خونه فاصله گرفتم يه موتوری با دو تا سرنشين اومد سمتم. اونی که ترک موتور نشسته بود يه سنگ پرت کرد به سمت صورتم و بلند داد زد: “وطن فروشِ آمريکايی”!!

همچنين مرکز استعدادهای درخشان که مريم شربتدار قدس همسر فيض الله عرب سرخی، کارمند وزارت آموزش و پرورش، در آنجا مشغول به کار است با در اختيار کارگزينی قرار دادن وی به او اعلام کرده اند که “به وجود شما در اين دفتر نيازی نيست”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016