یکشنبه 9 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد علی دادخواه برای گذراندن ۹ سال حبس به زندان اوين رفت

محمد علی دادخواه از وکلای شناخته شده حقوق بشری برای گذراندان دوران محکوميت خود به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل شد.

به گزارش کلمه، محمدعلی دادخواه، که ‌پيش از اين در تير ماه سال ۹۰ از سوی شعبه‌ ۱۵ دادگاه انقلاب به ۹ سال زندان محکوم، ده سال ممنوعيت از وکالت در دادگستری و همچنين به شلاق و چند فقره جزای نقدی محکوم شده‌ بود، امروز به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدعلی دادخواه از وکلای شناخته شده حقوق بشری ايران است که می‌توان از مهم‌ترين پرونده‌های وی، ‌به پرونده فعالان ملی مذهبی‌، پرونده عبدالفتاح سلطانی، پرونده دراويش گنابادی، پرونده سه تن از دانشجويان دانشگاه اميرکبير، پرونده سورنا هاشمی و عليرضا فيروزی در واقعه تحصن دانشجويی دانشگاه زنجان، پرونده کشيش محکوم به اعدام يوسف ندرخانی و … اشاره کرد.

وی هم چنين وکالت مردم در پرونده‌های ملی مانند آب گيری سد سيوند و برج جهان نمای اصفهان را نيز بر عهده داشته است.

دادخواه که پيش‌تر در سال ۸۱ و در جريان وکالت اعضای نهضت آزادی بازداشت شده بود، آخرين بار در تاريخ ۱۷ تير ۱۳۸۸ به همراه مليحه دادخواه، سارا صباغيان، بهاره دولو و امير رئيسيان در دفتر کارش توسط پليس امنيت بازداشت و دفتر او پلمپ شد.

در حال حاضر بيشتر اعضای برجسته کانون مدافعان حقوق بشر از جمله محمد سيف زاده، عبدالفتاح سلطانی، نسرين ستوده در زندان هستند و نرگس محمدی ، نيز به تازگی به مرخصی آمده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016