دوشنبه 1 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاکمه مجدد علی نجاتی، فعال کارگری به علت خواندن یک ترانه محلی لری‎

جرس - علی نجاتی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بر اساس احضاریه‌ای که سه روز پیش به وی ابلاغ شده بود روز شنبه ۲۹ مهر ماه، در شعبه اول دادیاری دادگستری شهرستان شوش حاضر شد و مورد بازجویی قرار گرفت. به گزارش تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران، در این دادگاه به علی نجاتی اعلام شد: شما بر اساس مستندات سی دی ایی که بر روی پرونده همسرتان است سال گذشته به کردستان رفته و در آنجا سخنرانی کرده و ترانه حماسی و تحریک کننده «دایه دایه وقت جنگه» را خوانده‌اید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی نجاتی نیز اعلام کرد: ما در یک جمع بزرگ خانوادگی حضور داشتیم و در چنین جمع‌هایی طبیعی است که آدم‌ها صحبت بکنند یا آواز بخوانند، اینکه جرمی نیست.

در ادامه این بازجویی از سوی دادیار شعبه یک دادگستری شهرستان شوش، وی با تعیین وثیقه ده میلیون ریالی برای آزادی علی نجاتی اعلام کرد ما این سی دی را جهت تحقیقات و تکمیل پرونده به دادگستری استان کردستان خواهیم فرستاد و چنانچه دادگستری این استان قصد محاکمه شما را در آنجا نداشته باشد همینجا به پرونده شما رسیدگی خواهیم کرد.

به گزارش کلمه علی نجاتی در هفته‌های گذشته پس از اتمام دوره محکومیت حبس یک ساله‌اش آزاد شده بود و هنوز یک ماه از آزادی وی نمی‌گذرد که دوباره او را احضار کرده‌اند. علی نجاتی در دوران حبس به بیماری قلب مبتلا شده بود و مجبور به جراحی قلب و بستری در بیمارستان شده بود. در ایام محبوس بودن این فعال کارگری، دو اتحادیه بین المللی کارگری در نامه‌ای به دبیر کل سازمان بین المللی کار، آی ال او، از وی حمایت کردند. «فدراسیون بین المللی کارگران صنایع غذایی، کشاورزی و خدماتی» و «کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری» در شکایت نامه خود از جمهوری اسلامی ایران از دبیر کل سازمان بین المللی کار خواسته بودند تا این سازمان در بالا‌ترین سطح برای اطمینان یافتن از سلامتی آقای نجاتی و آزادی او اقدام کند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام نوشت: اتهامات وارده بر علی نجاتی آنچنان یک بهانه جویی ساده انگارانه است که هیچ چیزی جز تداوم آزار و اذیت این فعال کارگری توجیه گر برگزاری چنین دادگاهی برای وی نیست. این یک پرونده سازی آشکار و ناشیانه بر علیه علی نجاتی است و ما در اتحادیه آزاد کارگران ایران، آنرا قویا محکوم می‌کنیم.

بر اساس این بیانیه بر پایه ی تشکل کارگری و اعتراض کارگران به وضعیت مشقت بار کنونی یکی از پایه‌ای‌ترین حقوق انسانی طبقه کارگر ایران است و احضار و محاکمه کارگران معترض به هر بهانه‌ای، خدشه‌ای در تلاش و مبارزه ما کارگران در دفاع از زندگی و هستیمان وارد نخواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016