چهارشنبه 3 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"نسرين ستوده تا حذف ممنوع الخروج شدن دخترش دست از اعتصاب بر نمی دارد"

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ نسرين ستوده، وکيل زندانی در پنجمين روز اعتصاب غذا (۳۰ مهرماه) در ملاقات با خانواده اش گفته است تا برداشتن حکم ممنوع الخروجی برای روی دختر ۱۲ ساله اش دست از اعتصاب بر نمی دارد. به گفته همسر نسرين ستوده در روز ملاقات او بسيار رنجور و ضعيف به نظر می رسيده و اکنون خانواده اش به شدت نگران سلامتی اوست.

نسرين ستوده، وکيل و فعال حقوق بشر در اعتراض به وضعيت خود در زندان از روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه دست به اعتصاب غذای (تر) زده است با اين حال هنوز مسولان قضايی کشور به درخواست های او واکنشی نشان نداده اند. اعتراض او به ممنوع الخروج شدن و احضار مهراوه، دختر ۱۲ ساله اش به دادگاه، نداشتن حق ديدار با مادرش طی يکسال گذشته ، نداشتن حق ملاقات حضوری با دو فرزندش طی سه ماه گذشته و نداشتن حق تماس تلفنی با بيرون از زندان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا خندان همسر خانم ستوده در پاسخ به اين سوال که آيا مسولان قضايی در اين ۵ روز با خانم ستوده ملاقاتی داشته اند و صحبتی در خصوص شرايط ايشان شده است به کمپين گفت:« چند نفر از مسولان نهادهای مختلف با او صحبت کرده اند اما هنوز اتفاقی جدی نيفتاده که منجر به شکستن اعتصاب نسرين شود. نسرين درخواست هايی دارد که از همه مهمتر برداشتن فشار از روی خانواده اش به خصوص دختر ۱۲ ساله مان است که ممنوع الخروج شده است.»

رضا خندان، همسر خانم ستوده در خصوص آخرين وضعيت اين وکيل گفت:« نسرين ديروز (يک شنبه) که به ملاقات آمد خيلی لاغر و ضعيف شده بود، آنقدر که ما جا خورده بوديم. او در اين ۵ روز نسبت به دو سال پيش که ۲۸ روز در اعتصاب غذا بود خيلی رنجورتر شده بود. دليلش هم کاملا مشخص است، در طول اين دو سال در زندان بنيه اش را از دست داده و ديگر توان اعتصاب ندارد. من از ديروز تا حالا به شدت نگران وضعيتش هستم و اگرچه خيلی سعی کردم که منصرفش کنم اما نسرين به هيچ وجه تمايلی به شکستن اعتصابش نداشت.»

رضا خندان ادامه داد:« تنها اتفاقی که افتاده تغيير روز ملاقات کابيينی است. اين هفته نسرين هم به مانند ديگر زنان زندان اوين در روز يکشنبه با خانواده اش ملاقات کرد. البته نمی دانيم که آيا اين اتفاق هميشگی خواهد بود يا فقط اين هفته اينطور بود. من ديروز صبح به زندان مراجعه کردم و گفتم که به دليل شرايط تحصيلی دخترم او نمی تواند روز چهارشنبه به ملاقات مادرش بيايد، آنها هم گفتند که شما امروز مثل بقيه ملاقات داريد. با اين حال نسرين می گفت که مشکل روز ملاقات مشکلی فرعی است و مسئله اصلی او برداشتن فشار بر روی خانواده اش است.»

نسرين ستوده، وکيل و فعال حقوق بشر ۱۳ شهريورماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و به ۱۱ حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعی الخروجی از کشور محکوم شد. او بارها در طول اين دو سال به دليل شرايط غيرقانونی اش دست به اعتصاب غذای (خشک و تر) زده است. زندان او در دادگاه تجديد نظر به ۶ سال کاهش يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016