دوشنبه 1 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه شيرين عبادی به احمد شهيد در پی اعتصاب غذای نسرين ستوده

کانون مدافعان حقوق بشر ـ شيرين عبادی، مدافع حقوق بشر و برنده جايزه نوبل صلح در سال ۲۰۰۳ با ارسال نامه ای به احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل در رابطه با وضعيت حقوق بشر در ايران در خصوص اعتصاب غذای نسرين ستوده، وکيل محبوس در زندان اوين توضيحاتی را ارائه کرد. به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، خانم عبادی در نامه خود به آقای شهيد، توجه اين مقام سازمان ملل متحد را به وضعيت رو به وخامت زندانيان سياسی در ايران جلب کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رونوشت نامه شيرين عبادی برای ناوی پيلای- کميساريای عالی حقوق بشر-، گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد قضات و وکلا، گزارش گر ويژه سازمان ملل در مورد وضعيت مدافعان حقوق بشر، گروه کار سازمان ملل در مورد بازداشت های خود سرانه و کانون وکلای بين المللی نيز ارسال شده است. متن نامه خانم عبادی به آقای شهيد که در تاريخ ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۱ ارسال شده، به شرح زير است:
جناب دکتر احمد شهيد
گزارشگر ويژه سازمان ملل در رابطه با وضعيت حقوق بشر در ايران
همانگونه که مستحضريد، خانم نسرين ستوده مدافع حقوق بشر و وکيل دادگستری در يک دادرسی غير عادلانه به ۶ سال حبس محکوم شد و اکنون بيش از ۲ سال است که در زندان به سر می برد.
وی در اعتراض به عدم اجرای آئين نامه اداره امور زندان ها و محروميت از حقوق يک زندانی از جمله عدم دسترسی به تلفن و ايجاد انواع محدوديت ها برای ملاقات با فرزاندان خردسال خود و همچنين به مناسبت تشکيل پرونده کيفری و صدور قرار ممنوعيت خروج از کشور برای همسر و دختر ۱۲ ساله اش، از روز چهار شنبه ۱۷ اکتبر دست به اعتصاب غذا زده است.
بنابراين با اعلام مراتب ضمن هشدار نسبت به سلامتی نامبرده، توجه جنابعالی را به وضعيت رو به وخامت زندانيان سياسی در ايران جلب می کنم و ياد آور می شوم که آنان حتی از حقوق و مزايای يک زندانی عادی نيز محروم هستند.

با تقديم احترام
شيرين عبادی
مدافع حقوق بشر و برنده جايزه نوبل صلح در سال ۲۰۰۳
۲۷ مهر ماه ۱۳۹۱

رونوشت:
سرکار خانم پيلای، کميساريای عالی حقوق بشر
گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد قضات و وکلا
گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد وضعيت مدافعان حقوق بشر
گروه کار سازمان ملل در مورد بازداشت های خود سرانه
کانون وکلای بين المللی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016