چهارشنبه 3 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال افزايش ۱۰ تا ۱۲ درصدی نرخ مجوزهای طرح ترافيک سال ۹۲

از سهميه طرح ترافيک بيماران خاص و جانبازان و معلولان کسر نخواهد شد اما برای افزايش ۵ هزار مجوز روزانه و هفتگی به همين ميزان از سهميه ساير سهميه بگيران کسر خواهد شد.


ايلنا: معاون حمل و نقل و ترافيک با بيان اينکه لايحه نرخ آرم طرح ترافيک سال ۹۲ به زودی به شورای شهر تهران ارايه خواهد شد گفت: نرخ مجوزهای ورود به محدوده طح ترافيک به طور حتم با نظر و همفکری اعضای شورای شهر تعيين و تصويب خواهد شد.

به گزارش ايلنا، سيد جعفر تشکری هاشمی با بيان اين مطلب اظهار کرد: شهرداری تهران هيچ اقدامی را بدون مصوبه شورای شهر تهران انجام نمی‌دهد و در خصوص نرخ آرم طرح ترافيک سال ۹۲ نيز با شورای شهر مشورت می‌کنيم تا در مورد نرخ‌های جديد تصميم گيری شود.

وی ادامه داد: هرچند در قيمت تمامی خدمات و کالاهای کشور افزايش چشم گيری داشته‌ايم اما در خصوص نرخ آرم طرح ترافيک تلاش خواهيم کرد که نرخ‌های مصوب متعادل باشد و در اين ميان افزايش حدود ۱۰ تا ۱۲ درصدی منطقی به نظر می‌رسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون شهردار تهران همچنين در خصوص کاهش مجوزهای ساليانه و افزايش مجوزهای روزانه و هفتگی در سال ۹۲ گفت: ما تعداد کل مجوزهای طرح ترافيک را به هيچ عنوان افزايش نمی‌دهيم و می‌خواهيم تعداد کل ثابت بماند چون به وضعيت با ثبات رسيده‌ايم ولی اما در خصوص کاهش مجوزهای سالانه و افزايش مجوزهای روزانه و هفتگی احساس نياز می‌شد که تصويب شورای عالی ترافيک اين موضوع در سال۹۲ محقق خواهد شد.

وی افزود: در گذشته بسياری از افراد که تنها برای روزهای خاصی از سال نياز به آرم طرح ترافيک داشتند مجبور بودند مجوز ساليانه دريافت کنند و ضمن پرداخت هزينه بيشتر اين فرصت از بقيه افراد جامعه که نيازمند ورود به محدوده طرح ترافيک در موارد و روزهای خاص بودند گرفته می‌شد اما با در نظر گرفتن بخشی از مجوزهای طرح ترافيک به عنوان مجوزهای روزانه و هفتگی اين مشکلات مرتفع شده است.

تشکری گفت: اوايل استقبال زيادی از مجوزهای روزانه و هفتگی نداشتيم و از فروش روزی چند ده تا چند صد مجوز کار را شروع کرديم و لی در مهرماه به طور ميانگين به استفاده ۷۷۰۰ مجوز روزانه رسيديم و مردم خوب به کاربرد اين نوع مجوز‌ها پی بردند.

وی ادامه داد: براساس جلساتی ک با شورای عالی ترافيک داشتيم، مصوب شد که در سال ۹۲ در مجموع ۵ هزار آرم سالانه کم و به همين تعداد به مجوزهای روزانه و هفتگی ورود به محدوده طرح ترافيک اضافه شود.

معاون حمل و نقل و ترافيک تصريح کرد: براين اساس در سال ۹۲ تعداد مجوزهای روزانه و هفتگی طرح ترافيک به ۱۵ هزار مجوز خواهد رسيد.

وی با اشاره به اينکه سهميه بگيران مجوز طرح ترافيک گروه‌های مختلفی مانند دستگاه‌های دولتی، ارگان‌ها و سازمان‌ها، مجامع تخصصی و صنفی و گروه‌های اجتماعی خاص مانند پزشکان، بيماران خاص و جانبازان و... هستند گفت: بخشی از گروه‌ها به خاطر شرايط جسمی برای ترددهای خود نياز به آرم طرح ترافيک دارند مانند بيماران خاص و جانبازان و معلولان که از سهميه طرح ترافيک اين افراد در سال ۹۲ چيزی کسر نخواهد شد اما برای افزايش ۵ هزار مجوز روزانه و هفتگی به همين ميزان از سهميه ساير سهميه بگيران کسر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016