جمعه 5 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آقای احمدی نژاد! در راهپیمایی دکتر خزعلی شرکت کنید، مجتبی واحدی

پاسخ غیر حقوقی رئیس قوه قضائیه به درخواست سیاسی - تبلیغاتی احمدی نژاد برای بازدید از زندان اوین، واکنش شدید احمدی نژاد را به دنبال داشت. رئیس دولت در پاسخ سر گشاده به نامه محرمانه قوه قضائیه ادعا کرد درخواست او ناشی از عدم اهتمام قوه قضائیه به اصول مهمی از قانون اساسی بوده که به زعم احمدی نژاد مرتبط با حقوق اساسی مردم می باشد. ظاهراً قوه قضائیه وجود « شائبه هایی مبنی ارتباط میان بازدید از اوین با زندانی بودن علی اکبر جوانفکر» را مهم ترین دلیل برای مخالفت با درخواست ناگهانی احمدی نژاد دانسته است.

احمدی نژاد در پاسخ به این بهانه جویی قوه قضائیه ، چنین نوشته است: «شما از کجا می دانید که دیدار با ایشان ـ جوانفکر ـ در برنامه کاری اینجانب بوده است؟» احمدی نژاد همراه با اظهارنگرانی از تضییع حقوق اساسی مردم در دستگاه قضایی، جمله فوق را نیز در نامه خویش گنجانده تا ادعا کند بازدید او از اوین در راستای حصول اطمینان رئیس جمهور از « عدم نقض قانون اساسی »توسط دستگاههای دیگر است نه به خاطر دلجویی از یار زندانی خویش.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


البته نگارنده دلایل متعددی دارد تا ثابت کند احمدی نژاد مزایای قانون اساسی رافقط برای قبیله سیاسی خویش می خواهد اما اکنون راهی بسیار مناسب برای اثبات صداقت احمدی نژاد وجود دارد. او در نامه خود به رئیس قوه قضائیه از اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصل بیست و هفتم نام برده که به ادعای او تأمین کننده حقوق اساسی مردم است.

این اصل مقرر می دارد : «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است ». در نامه احمدی نژاد به صادق لاریجانی آمده است :« در جلسه مورخ ۹۱/۴/۶ مسئولین قوه قضائیه در مشهد مقدس نگرانی خود را در باره اهتمام کافی قوه قضائیه به تأمین و رعایت حقوق اساسی ملت مندرج در اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول۲،۳،۶،۹،۱۹،۲۰،۲۲،۲۳،۲۴،۲۵،۲۶،۲۷،۳۲،۳۴،۳۵،۳۶،۳۷،۳۸،و۳۹ اعلام نمودم ». احمدی نژاد اگر در این ادعای خود صادق است همین امروز می تواند به وزارت کشور که مستقیماً زیر نظر خود اوست دستور دهد در اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی برای راهپیمایی ۱۳ آبان ماه که دکتر مهدی خزعلی جزء پیشنهاد دهندگان آنست مجوز صادر کند. البته برای حفظ امنیت این راهپیمایی، یک اقدام دیگر احمدی نژاد نیز لازم است . او باید در این راهپیمایی شخصاً شرکت کند. حضور احمدی نژاد درراهپیمایی ۱۳ آبان ماه که هدف آن « صلح طلبی و آزادی خواهی » است می تواند تیر دونشانه ای از سوی احمدی نژاد باشد. این گوی و این میدان.

البته در همین جا اعلام می کنم من دعوت علنی دکتر خزعلی در خصوص نیت او از برگزاری راهپیمایی را مبنا قرار داده ام و چنانچه او از این اقدام به دنبال اهداف انتخاباتی و ازجمله گرم کردن تنور نمایش انتخاباتی سال ۹۲ باشد مخالفت صد درصدی خود با او را اعلام می نمایم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016