یکشنبه 7 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور حکم اعدام و قطع دست و پا برای سارقان مسلح شيراز و اصفهان

مهر ـ سارقان در بازجويی ها به جرم خود اعتراف کرده ومدعی شدند هنگام فرار طلاها را در حاشيه جاده ای به بيرون پرت کرده اند.با اين اعترافات تيمی از ماموران به محل مورد نظر رفته و طلاهای سرقتی را کشف کردند.
دو عضو شبکه دستبرد مسلحانه به طلافروشی های شيراز و اصفهان پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به اعدام و قطع دست و پای چپ محکوم شدند.

به گزارش مهر، شامگاه ۲۲ آبان سال گذشته دستبرد سارقان مسلح به يک طلا فروشی در بيضا به کارآگاهان پليس آگاهی استان فارس اعلام شد. ماموران پس از حضور در محل دريافتند سارقان مسلح با کلاه گيس زنانه به اين طلافروشی دستبرد زده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بررسی ها نشان داد، سارقان مسلح که سه نفر بودند ابتدا با پتک شيشه طلافروشی را شکسته و سپس با تهديد صاحب مغازه و تيراندازی تمام طلاهای ويترين را سرقت کرده اند. دزدان سپس با يکدستگاه زانتيا از محل حادثه متواری شده بودند.

با توجه به حساسيت ماجرا بلافاصله تيمی از ماموران تجسس برای دستگيری سارقان را آغاز کرده و طرح مهار در منطقه اجرا شد. ساعتی پس از سرقت خودروی سارقان شناسايی شد و ماموران به تعقيب خودرو پرداختند. دزدان مسلح با مشاهده پليس از محل فرار کردند که در جريان عمليات تعقيب و گريز خودروی آنها واژگون شد.

يکی از سارقان به دليل شدت جراحات به بيمارستان منتقل شد که پس از چند ساعت جان خود را از دست داد.در ادامه تحقيقات از دو متهم ديگر پرونده آغاز شد.

سارقان در بازجويی ها به جرم خود اعتراف کرده ومدعی شدند هنگام فرار طلاها را در حاشيه جاده ای به بيرون پرت کرده اند.با اين اعترافات تيمی از ماموران به محل مورد نظر رفته و طلاهای سرقتی را کشف کردند.

تيم جنايی که مطمئن بودند اعضای اين باند مرتکب سرقت های ديگر شده اند به بازجويی ها ادامه داده که متهمان به سرقت از هشت طلافروشی ، يک بانک و يک مورد خودرو به صورت مسلحانه اعتراف کردند. بررسی ها نشان داد در جريان اين سرقت ها سارقان مرتکب سه فقره قتل نيز شده اند.

زمان سرقت و محل وقوع جرم:
۱۲ مهر ۱۳۸۴ بانکی در خيابان قدوسی شيراز
۱۵ دی ۱۳۸۴ سرقت از طلافروشی کلبه و قتل مرد طلافروش
۲۹ آذر ۱۳۸۵ سرقت مسلحانه پژو ۲۰۶
۲۸ شهريور ۱۳۸۵ سرقت از طلافروشی در عادل آباد
۱۲ آبان ۱۳۸۷ سرقت مسلحانه از طلافروشی گلشن
۱۸ آذر ۱۳۸۷ سرقت مسلحانه از طلافروشی در اصفهان
۲۲ فروردين ۱۳۸۸ سرقت مسلحانه از طلافروشی در اصفهان
۲۲آذر ۱۳۸۸ سرقت از طلافروشی در خيابان بنی هاشمی شيراز
۱۶ شهريور ۱۳۸۹ سرقت مسلحانه از طلافروشی شيخ علی چوپان و قتل دو عابر در جريان آن
۲۲آبان ۱۳۹۰ سرقت مسلحانه از طلافروشی در بيضا

متهمان دربازجويی ها همدست کشته شده خود را به عنوان رئيس باند معرفی کرده و تمام قتل ها را به گردن او انداختند. پس از تکميل تحقيقات، بازپرس شعبه هشتم دادسرای شيراز برای دو متهم ۲۹ و ۲۷ ساله به اتهام محارب قرار مجرميت صادر کرد. در ادامه نيز با صدور کيفرخواست پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب فرستاده شد.

رئيس دادگاه پس از رسيدگی به اتهام دو سارق مسلح يکی از آنها را به اعدام و متهم رديف دوم را به قطع شدن دست و پای چپ محکوم کرد. با اعتراض سارقان به حکم مجازات خود پرونده آنها برای رسيدگی نهائی به ديوان عالی کشور فرستاده شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016