دوشنبه 8 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مذاکرات فشرده الابراهيمی و طرح جديد وی برای سوريه

ايسنا ـ با وجود نقض مکرر آتش بس در سوريه، اخضر الابراهيمی سفرها و مذاکرات خود را درخصوص اوضاع اين کشور گسترش داده و طرح جديدی را برای پايان دادن به بحران سوريه در دست دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از پايگاه اينترنتی شبکه خبری الجزيره، اخضر الابراهيمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه مذاکرات و سفرهای فشرده‌ای را برای يافتن راه حلی جهت پايان دادن به بحران سوريه آغاز کرده و در همين راستا يکشنبه شب وارد مسکو شد و قرار است امروز (دوشنبه) با سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه ديدار کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی پس از ديدار با مقامات کرملين قرار است به چين و فرانسه نيز سفر کند و مذاکراتی را با مقامات اين دو کشور نيز برگزار کند و پس از آن برای مطرح کردن طرحی جديد درخصوص سوريه راهی شورای امنيت شود.

الابراهيمی پيشتر به عربستان، ترکيه، عراق، ايران، اردن، لبنان و سوريه نيز سفر کرده بود و با مقامات اين کشورها درباره يافتن راه حلی فوری جهت پايان دادن به خونريزی‌ها در سوريه بحث و تبادل نظر کرده بود.

منابع ديپلماتيک سازمان ملل اعلام کردند که الابراهيمی اوايل ماه آينده ميلادی با طرحی جديد راهی شورای امنيت خواهد شد و اين طرح حامل پيشنهاداتی جدی برای متقاعد کردن مخالفان و دولت سوريه جهت پايان دادن به درگير‌ی‌ها است.

بنا به گفته اين منابع الابراهيمی مذاکرات فشرده‌ای را با کشورهای مرتبط با بحران سوريه به ويژه اعضای دائم شورای امنيت آغاز کرده تا به هر طريق ممکن درگيری‌ها در سوريه را متوقف کند.

هنوز اطلاعات کاملی درخصوص طرح جديد ابراهيمی به شورای امنيت منتشر نشده اما بر اساس گفته‌های منابع نزديک به الابراهيمی وی در تلاش است تا موافقت اعضای دائم شورای امنيت به ويژه چين و روسيه را درخصوص طرح جديد خود کسب کند.

در همين حال جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد که اين وزارتخانه در نامه‌ای به شورای امنيت نقض مکرر آتش بس توسط مخالفان را در روزهای عيد اعلام کرده و تاکيد کرده است که ارتش سوريه به آتش بس اعلام شده پايبند است.

مقدسی گفت: ارتش سوريه به تعهدات خود در قبال آتش بس پايبند است اما نقض آشکار آن توسط گروه‌های مسلح باعث درگيری در سوريه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016