سه شنبه 23 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو کميسيون امنيت ملی: احتمال دست داشتن پنج عضو زندانی فتنه ۸۸ در قتل ستار بهشتی

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با اشاره به فوت يک وبلاگ نويس در زندان اوين، گفت: اين قتل مشکوک است و من به نفوذ جريان فتنه در اين قتل و پيچيدگی های خاص آن مشکوک هستم.جواد کريمی قدوسی امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار بولتن نيوز با اشاره به قتل ستار بهشتی، يک وبلاگ نويس در زندان، گفت: روز گذشته کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با حضور مسئولين مختلف از جمله مسئولين قوه قضائيه، قاضی پرونده ، مسئولين نيروی انتظامی و ... در جلسه ای اين مسئله را بررسی کرد.

نماينده مشهد با بيان اينکه نتيجه جلسه و گزارش های قرائت شده در آن به اين موضوع منتهی شد که کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس جهت استحضار نمايندگان، گزارش مفصلی در اين زمينه تهيه کرده تا در صحن مجلس قرائت شود، گفت: به احتمال زياد اين کميسيون در ارتباط با قتل مذکور و پيچيدگی های خاص آن، امروز سه شنبه گزارش خود را تهيه و اين گزارش فردا در صحن مجلس قرائت خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نماينده مجلس با تاکيد بر اينکه برخی از نمايندگان نسبت به اين قتل مشکوک هستند، در مورد دلايل اين مشکوک بودن، گفت: يکی از دلايل اين است که رسانه های بيگانه به خصوص بی بی سی از لحظه دستگيری تا فوت اين فرد لحظه به لحظه خبر منتشر کردند و حتی اين فرد قبل از دستگيری با بی بی سی ارتباط داشته و درباره وبلاگ خود با اين رسانه صحبت کرده است.

قدوسی، گزارش‌های رسانه های بيگانه از ضرب و شتم اين فرد در داخل زندان را يکی ديگر از دلايل مشکوک بودن اين قتل عنوان کرد و گفت: اين فرد پس از دستگيری توسط پليس فتا قبول می کند که همه مطالب نوشته شده در وبلاگش متعلق به خود وی است و با اعترافی که کرده تحويل زندان اوين می شود. بنابراين وقتی که فردی به جرم خود اعتراف کند ديگر چه لزومی به ضرب و شتم وی برای گرفتن اعتراف وجود دارد، اما رسانه های بيگانه مرتب در اين زمينه خبرسازی می کردند.

وی با بيان اينکه فرد مذکور پس از اعترافات از پليس فتا به زندان اوين منتقل می شود، گفت: در زندان اوين در بندی نگهداری می شود که عناصر اصلی فتنه ۸۸ در آن بند حضور دارند و جالب اينجاست که اين فرد از داخل زندان اوين با بی بی سی تماس می گيرد و گزارش هايی را مخابره می کند.

نماينده مشهد در مجلس با تاکيد بر اينکه داشتن سيم کارت در داخل زندان اوين يکی ديگر از عوامل مشکوک بودن اين قتل است، گفت: جالبتر اين که چهار، پنج نفر از عناصر فتنه ۸۸ در آن بند بين خود صورتجلسه ای می نويسند که اين وبلاگ نويس مورد ضربت و شتم قرار گرفته، که اين خود از ديگر دلايل مشکوک بودن اين قتل است.

قدوسی با بيان اينکه اين فرد مجدداً تحويل ناجا می شود تا تحقيقات تکميلی از وی انجام گيرد، گفت: در آن زمان پليس در گزارش خود ذکر می کند که در سه يا چهار جای بدن اين فرد کبودی ساده وجود دارد. پليس نيز از وی بازجويی هايی را به عمل می آورد که ساعتی قبل از فوت اعلام می کند که دچار ناراحتی قلبی شده و بلافاصله فوت می کند.

وی با بيان اينکه پزشک قانونی دو گزارش متقن ارائه کرده است، افزود: در گزارش های پزشک قانونی عنوان شد که هيچ گونه آثار ضربه مغزی و يا شکسته شدن دنده و يا آثاری که منجر به مرگ شود در اين فرد ديده نمی شود. همچنين پزشک قانونی به عنوان مرجع رسمی قوه قضائيه هيچ آثار سمی از اين جسد کشف نکرد.

اين چهره شاخص فراکسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به پيچيدگی های اين قتل، گفت: در حال حاضر در آستانه انتخابات رياست جمهوری قرار داريم و فتنه گران در حال بازخوانی مراحل فتنه ۸۸ هستند و از هر تلاشی برای مشوش کردن اذهان و جلب توجه استفاده می کنند.

قدوسی با اشاره به پروژه کشته سازی فتنه گران در سال ۸۸ گفت: به نظر می رسد که اين افراد برای انتخابات سال آينده نيز به پروژه کشته سازی روی آورده اند چرا که فتنه گران می دانند که پروژه کشته سازی به نفع آنها و مخالفان نظام است و سعی می کنند اين پروژه را به ضرر نظام جلو ببرند.

نماينده مشهد با بيان اينکه دشمنان می خواهند در اين زمينه به نظام اتهام نقض حقوق بشر وارد کنند، گفت: آنها همچنين به دنبال تضعيف دستگاه امنيتی، قضايی و اطلاعاتی هستند و ما هشدار می دهيم تا مسئولين مراقب فتنه گران، حتی در داخل زندان اوين باشند.

وی با ياد آوری بيانيه شديد الحن خانواده هاشمی رفسنجانی در مورد سلامت مهدی هاشمی در زندان اوين نيز تاکيد کرد: اين بيانيه هم در همين راستا ارزيابی می شود و ما معتقديم که مخالفين و فتنه گران پروژه بسيار پيچيده ای را دنبال می کنند.

نماينده مشهد گفت: ما به نفوذ پيچيده عناصر فتنه و سرويس های جاسوسی، و مخالفان نظام در اين زمينه و پروژه کشته سازی مشکوک هستيم و از مسئولين می خواهيم اين فعاليت ها را زير نظر بگيرند و ارتباط همزمانی قضيه مهدی هاشمی و فضا سازی داخلی و خارجی با برخی مسائل داخل کشور را رديابی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016